ארז אדם, ניאופרם: "הטמעתי מערכת ERP של Priority בחמישית מהתקציב המתוכנן"

קבוצת ניאופרם, אמר אדם, עוסקת בייצור ושיווק תרופות ומוצרי נלווים שונים, ולה חברות בנות, ביניהן כזו המספקת שירותי סיעוד בבית, משלוח תרופות ומוצרים ועוד

ארז אדם, מנכ"ל פרומדיקו ולשעבר מנמ"ר ניאופארם

"בחברה היו מערכות ERP שונות וביצענו האחדה שלהן למערכת Priority. עלינו לאוויר בתוך תשעה חודשים לפני שנה וחצי, והתקציב נמוך בהרבה מהמתוכנן", כך אמר ארז אדם, לשעבר מנמ"ר ניאופרם.

אדם דיבר בכנס ERP – מחשוב תעשייתי בעידן החדש. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

אדם משמש כיום מנכ"ל פרומדיקו, חברה בת בקבוצת ניאופרם, המשמשת חברת שרשרת האספקה של הקבוצה, בה היה מנמ"ר. הוא תיאר בפני משתתפי הכנס כיצד ביצע האחדה של מערכות ERP שונות לכדי מערכת ERP אחת, של Priority.

קבוצת ניאופרם, אמר אדם, עוסקת בייצור ושיווק תרופות ומוצרי נלווים שונים, ולה חברות בנות, ביניהן כזו המספקת שירותי סיעוד בבית, משלוח תרופות ומוצרים ועוד. "פרויקט ה-ERP לא היה פשוט", ציין. "נעשו במהלכו בחירות שאינן טריוויאליות כלל ועיקר. בסופו של דבר, התחלתי מנמ"ר וסיימתי מנכ"ל".

ניאופרם, אמר אדם, נוסדה בשנת 1941, מצויה בבעלות משפחת פורר, ויש לה מחזור שנתי של 1.5 מיליארד שקלים ו-600 עובדים. חברות הקבוצה, ציין, עוסקות בשיווק, מיתוג ומכירה של מוצרי צריכה ובריאות. פרומדיקו מונה 150 עובדים, יש לה 100 שותפים ויותר מ-1,000 הזמנות ביום, עם 22 אלף משלוחים בחודש.

המסע לעבר מערכת ERP אחת, ציין אדם, "החל בשנת 2008. יש לנו הרבה מערכות ERP בקבוצה. היו בקבוצה כמה מערכות ERP: בפרומדיקו הייתה מערכת מובקס (Movex), באלדן הייתה Priority, בחברה אחרת הייתה מערכת ERP של Priority, אבל בגרסה אחרת, ובשאר החברות היו מערכות ERP מקומיות".

לדבריו, "העלות הייתה מתוכננת להיות פי חמישה ממה שהייתה בפועל. יש לשים לב לקריטריונים חשובים בבחירת מערכת ERP בטרם הטמעתה: יחס עלות-תועלת מרבי; מענה על הצרכים; שירות וזמינות; תחזוקה; יכולת התאמה יכולת שדרוג בעתיד; כמות ההתקנות; מענה לרגולציה; ובחירת מיישם מנוסה, במקרה שלנו – מידעטק".

כיום, אמר, "אנו במצב בו כל התפעול של המערכת מנוהל עצמאית. אנו תומכים בעצמנו עם ארבעה אנשים שהכשרנו ל-Priority. זאת לאחר סיוע שקיבלנו לאורך כל הדרך מאנשי מידעטק ואשבל. היו זמנים במהלך ההטמעה שלא ישנתי. לעתים הייתי נדרש להתערבות של גורמים בכירים באשבל, הייתי מצלצל ומסביר כי ראשי 'מונח על הצלחת', ואנשי אשבל ומידעטק סייעו לי".

הוא ציין את האתגרים הייחודיים בפרויקט: "יצירת מערכת ERP אחודה אחת; חיבור בין מערכות של חברות שלא מדברות האחת עם השניה; איחוד מערכות של Priority בגרסאות שונות; טיוב נתונים מהמאגר ויצירת אמת ארגונית אחת; קיומם של תהליכים לוגיסטיים שונים בכל חברה; יצירת תהליכים בין חברתיים; שונות בדרישות ה-תקפות של החברות".

בסופו של דבר, סיכם אדם, "יש לנו כיום 250 משתמשי מערכת ERP Priority וכן 60 משתמשי WMS ו-28 סוכני שטח העובדים על מודול הזמנות, 15 משתמשי מערכת מובייל לדיווח אספקה PDO ו-25 משתמשים במודול טכנאי שטח. המערכת ממשיכה להתרחב ובחודש הבא אנו מתחילים פרויקט באירופה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים