אבנר שטראוס: "2009 – מהגרועות שבשנים מבחינת תקלות ונפילות של מערכות IT"

"מגזרי הפיננסים והטלקום הם הראשונים בישראל לנצל את הפירות של מודל מיחשוב הענן", אמר שטראוס בכנס ISUG2010, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ● לדבריו, "למרות כל החסמים, ויש לא מעט כאלה - מודל המיחשוב בענן תופס תאוצה ברורה בכמה תצורות ספציפיות שבהן הוא מספק יתרון בולט"

"השנה החולפת היתה הגרועה ביותר מבחינת כמות התקלות והנפילות של מערכות ה-IT", כך אמר אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה. שטראוס נשא את דברי הסיכום ב-ISUG2010 – כנס ארגון משתמשי סאפ (SAP) בישראל. הכנס הופק על ידי אנשים ומחשבים, ונערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה.

לדברי שטראוס, שלושה נושאים מרכזיים עומדים היום בסדר העדיפויות של המנמ"רים בישראל. המיקוד הראשון הוא בתחום השיטות והכלים המתקדמים לניהול ה-IT כעסק לכל דבר – משמע, ממשל IT. "בתחום זה", אמר, "אנו עדים למערך שיטות וכלים ממוכנים, בתאימות לסטנדרטים מובילים דוגמת COBIT, PMBOK, CMMI, ו-ITIL". לדבריו, שיטות וכלים אלה "אינם בגדר חובה, אולם יש בהם ניסיון מצטבר בר-ערך". מטרתם, ציין שטראוס, היא השגת מצוינות בניהול קשרי הלקוחות של ה-IT; בניהול המשאבים של אגף מערכות המידע (כוח אדם, נכסי תוכנה וחומרה); בניהול קשרי הספקים שלו; ובניהול ובמדידת ביצועי ה-IT בהתאם למערך מדדים עסקיים ברורים. מילות המפתח בתחום, אמר, "הן שקיפות ובהירות מול העסק, על מנת להעמיק את מערכת היחסים בין הלקוחות וספקי ה-IT".

הנושא השני החשוב למנמ"רים, אמר שטראוס, הוא הזמינות והיציבות של מערכות ה-IT. "מסתבר, כי 2009 הייתה מהשנים הגרועות מבחינת תקלות וזמינות המערכות. היו בעיות רבות – תקלות, באגים, העדר יציבות וזמינות מספקות של מערכות ה-IT", אמר. לדבריו, הפתרון טמון במימוש התפיסה המכונה בתעשייה "מודל פס הייצור", אשר מגדירה מערך כללים ברורים ברמה של ניהול השינויים; ניהול הסביבות וסוגי הסביבות; תהליכי ניהול המהדורות; ניהול מערך הבדיקות; המשמעויות בהיבט ההיערכות הארגונית הנדרשת; והכלים האוטומטיים השונים התומכים בהיערכות זו.

הנושא השלישי, לדברי שטראוס, הוא מיחשוב ענן. שטראוס תיאר דוגמאות לאימוץ המודל של תוכנה כשירות, תשתיות כשירות, פלטפורמה כשירות, ועוד – הן במודל פנים ארגוני/פרטי, והן במודל של צריכת המשאבים מגורם חיצוני ותשלום לפי שימוש. "בשורה התחתונה" קבע שטראוס, "למרות כל החסמים, ויש לא מעט כאלה – מודל המיחשוב בענן תופס תאוצה ברורה בכמה תצורות ספציפיות שבהן הוא מספק יתרון בולט". לכן, לא מעט ארגונים בישראל נמצאים כיום בתהליך של בחינת ההזדמנויות והמוכנות למודל ענן על סוגיו השונים.

השימוש במודל מיחשוב ענן נשקל החל ממקרים כגון אפשרות לשילוב שירותי תוכנה מרוחקים לפי דרישה (SaaS), וכלה בהקצאה דינמית של משאבים (שרתים, אחסון, רשת) המנוהלים בענן פרטי. לדברי שטראוס, משקלם של החסמים הטבעיים, כמו נושא אבטחת המידע או מחסום הרגולציה, הולך ופוחת אל מול היתרונות הכלכליים של המודל. לדבריו, מגזרי הפיננסים והטלקום הם הראשונים בישראל לנצל את פירותיו של מיחשוב הענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים