התרומה של AI יוצרת לארגון – וכיצד להטמיע אותה באופן יעיל?

באילו תחומים ומצבים עשויה ה-GenAI החדשנית לסייע לארגונים ולשירותים הממשלתיים לתפקד טוב יותר? ● עידו ופנר, סמנכ"ל טכנולוגיות גלובלי בחברת קינדריל מפרט ומרחיב על הטכנולוגיה החדשנית והמשבשת

08/01/2024 11:53
עידו ופנר, סמנכ"ל טכנולוגיות למדינות הים התיכון ומזרח אירופה בקינדריל

הבינה המלאכותית היוצרת (Generative AI) חלחלה אלינו בהדרגה בחודשים האחרונים, החל מ-ChatGPT ו-Google Bard, שהגיע לאחר מספר חודשים, ועד Copilot והשאר כבר היסטוריה.

מנהלים בכירים מבינים שהבינה המלאכותית היוצרת הולכת לשנות את התעשייה ואת הארגונים שהם מובילים. אף אחד לא רוצה להישאר מאחור, ולכן אחוז ניכר מהם עושה את המסע בבניית פתרונות מבוססי בינה מלאכותית יוצרת, כדי להציע שירותים מהירים ללקוחות, לשפר את חווית המשתמש, לחסוך בעלויות ואף לשפר את הפרודוקטיביות של העובדים.

במקום לפתח מודלים מבוססי בינה מלאכותית יוצרת מאפס, עניין שיכול לקחת מספר חודשים ולפעמים אף יותר, ניתן להשתמש במודל קיים ולחסוך בזמן יקר.

יישומי בינה מלאכותית יוצרת, גרמה למנהלים להשקיע תקציבים לא קטנים בפיתוח פתרונות מבוססי ענן כדי להאיץ את התהליך. שירותים מבוססי ענן, כמו AWS BedRock ו-Google Vertex AI עוזרים לקצר את התהליך בבניית פתרונות והחברות שמאחוריהם מציעות מודלים מסוג מודלי יסוד, Foundation Models, המאומנים על ידי מאגרי מידע ונתונים עצומים. למודלים אלו יש את היכולת לבצע מגוון רחב של משימות כגון: הבנת שפה, יצירת תמונות, יצירה וסיכום טקסטים, והבנה בשפה טבעית. במקום לפתח מודלים מבוססי בינה מלאכותית יוצרת מאפס, עניין שיכול לקחת מספר חודשים ולפעמים אף יותר, ניתן להשתמש במודל קיים ולחסוך בזמן יקר.

יכולה לסייע באינספור תחומים, גם בעתות מלחמה. הבינה המלאכותית היוצרת.

יכולה לסייע באינספור תחומים, גם בעתות מלחמה. הבינה המלאכותית היוצרת. צילום: Shutterstock

ה-GenAI יעילה לסיוע לארגונים במגוון סקטורים ולמשרדי ממשלה

הבינה מלאכותית היוצרת יכולה לסייע לארגונים במגוון הסקטורים ולמשרדי ממשלה. להלן מספר דוגמאות.

בתחום החינוך – ה-GenAI תוכל לספק לתלמידים וסטודנטים חומרי למידה מותאמים אישית לפי רמתם, תוכל לסייע לסטודנטים בעבודות ולסכם שיעורים שלמים בקלות, תוכל לסייע לתלמידים ביצירת רעיונות חדשים ואף יצירות חדשות למטרות לימודים, והכי חשוב – תוכל לספק לתלמידים ולסטודנטים עזרה נוספת מחוץ לכיתה, ממש כמו מורה או מרצה פרטי.

בתחום הבנקאות ושוק ההון – בנקים יוכלו לספק מידע כמו: אילו הטבות מגיעות ללקוחותיהם, הלוואות אטרקטיביות, הקפאת תשלומי משכנתא, המלצות על מניות, וכדומה. הלקוחות יוכלו להתייעץ עם הבינה המלאכותית היוצרת ולבצע ניתוחים ותחזיות אילו מניות ואגרות חוב צפויים להיות רווחיים יותר וכן אילו מניות הן בעלות סיכון גבוה או נמוך.

בתחום הביטוח – הבינה המלאכותית היוצרת תוכל לסייע לנציגי השירות לתת מענה לשאלות רבות בנוגע לביטוחים רלוונטיים, פירוט תשלומים, כיסויים שונים של פוליסות לביטוח, שירות מהיר יותר ממחלקת התביעות, וכן לבצע בדיקות על כפל ביטוחי ולהקל על נציגי השירות.

מחקרים רפואיים – ה-GenAI יכולה להוביל לשינוי משמעותי באופן שבו אנו מבצעים מחקרים רפואיים. אם תהיה גישה לבינה המלאכותית היוצרת למאגרי מידע רלוונטים, היא תוכל לעזור לנו לנתח נתונים, לאתר נתונים רלוונטיים במהירות וביעילות, לזהות מגמות חדשות, לזהות תגובה של חולים לטיפולים ועוד. יותר מכך, נוכל לפתח חיסונים במהירות ולזהות כיצד מערכת החיסון שלנו תוכל להגן עלינו מפני מחלות או וירוסים. כבר היום הבינה המלאכותית עוזרת לפענח תוצאות CT ו-MRI, עם רמת דיוק גבוהה ואף יכולה להמליץ על סוג הטיפול.

סיוע בבריאות הנפש והתמודדות עם חרדות – בתקופה הנוכחית יש אלפי אזרחים מודאגים שזקוקים לתמיכה ולכלים להתמודדות עם חרדות. כבר היום הבינה המלאכותית היוצרת, בהינתן מידע נכון ומספיק מקיף, יכולה לסייע ולתת כלים לאזרחים אלו. בעזרת ה-GenAI אפשר ספק כלים, טכניקות להתמודדות עם המצב ואף יותר מכך, בעזרתה ניתן גם לכתוב שירים שיוכלו לשפר את מצב הרוח, כמו גם ליצור תכנים שיוכלים ליצור הרגשה חיובית ואופטימית.

אספקת תמיכה 24/7 – ניתן להשתמש בבינה מלאכותית יוצרת ולשלב בוטים חכמים כדי לספק תמיכה לקוחות מסביב לשעון, גם כאשר נציגים אנושיים אינם זמינים לתת שירות. זה יכול להיות חשוב במיוחד בעתות משבר, כאשר לקוחות עשויים להזדקק לסיוע מחוץ לשעות העבודה הרגילות.

כיצד ניתן לסייע לארגונים?

מנהלים מעוניינים לשלב בינה מלאכותית יוצרת בארגוניהם, אך לא תמיד יודעים כיצד להתחיל, לכן חשוב לבחור בשותף עם ניסיון בתחום.

בניית כלים ושירותים מתקדמים דורשת שילוב של מספר מומחים: ארכיטקטים בתחום הענן, מהנדסי DevOps, ארכיטקטים בתחום Generative AI, מומחי אבטחת מידע עם ניסיון רב בענן ואבטחת פתרונות מסוג בינה מלאכותית יוצרת, מפתחים עם ניסיון בשירותי ענן, מנהלי מוצר וכיוצא בזאת. בשנים הקרובות הדרישה למומחים בתחום תגדל בקו לינארי.

חשוב לזכור, Generative AI הינה טכנולוגיה רבת עוצמה, שניתן להשתמש בה כדי לשפר את מהירות השירות במגוון תעשיות, סקטורים ולקוחות. במיוחד בזמן משבר, כשצריכים משאבים באופן מיידי כדי להגיב לצורכי לחימה, לאיומים ולדרישות של לקוחות, ניתן להטמיע פתרון לכל מקרה במהירות וביעילות רבה.

הכותב הוא סמנכ"ל טכנולוגיות גלובלי בחברת קינדריל 

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איגור

    מרתק לראות איך הבינה המלאכותית היוצרת הופכת להיות רלוונטית יותר ויותר לארגונים. תודה על שיתוף התובנות! הן באמת חשובות לכל מי שמתעניין בעתיד העסקים והטכנולוגיה.

  2. איגור

    מאמר מעולה! מרתק לראות איך הבינה המלאכותית היוצרת הופכת להיות רלוונטית יותר ויותר לארגונים. השילוב של הבינה המלאכותית היוצרת בתהליכים עסקיים הוא מהפכני, ויוצר יתרונות תחרותיים משמעותיים. תודה לעידו על שיתוף התובנות, הן באמת חשובות לכל מי שמתעניין בעתיד העסקים והטכנולוגיה.

אירועים קרובים