טראמפ ממשיך במלחמתו נגד וואווי ו-ZTE

נשיא ארה"ב אסר על הסוכנויות והמשרדים הממשלתיים להשתמש במכשירים ורכיבים אלקטרוניים שנמכרים על ידי יצרניות סיניות רבות ● נפגעות נוספות: הייטרה ודאוהה טכנולוגיות

אילוסטרציה: BigStock

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם השבוע על חוק ההגנה הלאומי האמריקני לשנת 2019, ה-NDAA. בין שאר ההיבטים שקשורים לחוק הזה שוב בולט, מבחינה טכנולוגית,

האיסור שהוטל על הסוכנויות והמשרדים הממשלתיים להשתמש במכשירים ו/או רכיבים אלקטרוניים שנמכרים על ידי יצרניות סיניות רבות ובראש, איך לא, וואווי ו-ZTE.

החוק קובע כי אין להשתמש במוצרי החברות הללו בכל מקום שהם מהווים מרכיב מהותי או חיוני במערכת, ובמיוחד בטכנולוגיות בהן משתמשים כדי לנתב או לעקוב אחר מידע.

תקציב מיוחד לסוכנויות שיידרשו ליותר כסף בכדי לעבור לאלטרנטיבות

למעשה החרם אינו מוטל רק כנגד וואווי ו-ZTE, אך הן בולטות לעומת השאר כיצרניות ציוד ותשתית התקשורת הגדולות בסין. בין החברות הנוספות ניתן למצוא את הייטרה  ואת דאוהה טכנולוגיות.

הממשל אף יעביר תקציב מיוחד לסוכנויות שיידרשו ליותר כסף בכדי לעבור לאלטרנטיבות יקרות יותר במטרה להשיג את רכיבי הרשת שהן זקוקות להם. למעשה, סוכנויות המשתמשות כיום ברכיבים של החברות הסיניות האסורות יידרשו במהלך 2019 להחליף את כולם ברכיבים של יצרניות מותרות.

עוד לפני שה-NDAA החדש אושר, ניסה הסנאט להעביר החלטה שתהיה חמורה יותר. הסנטורים ביקשו שוב לאסור מכירה של כלל מוצרי וואווי ו-ZTE בארצות הברית, ולא להסתפק באיסור על הרשויות הפדרליות השונות. בסופו של דבר הסנאט החליט לוותר על הדרישה הנוספת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים