נתקלתם בבעיות קוד שנבעו מבדיקות לא נכונות? ה-AI יכול לעזור

אלי לופיאן, מנכ"ל טייפמוק, חווה תסכול מהזמן הרב שלקח לפתח תוכנות בגלל בעיות בבדיקות, ומצא לזה, ביחד עם אחרים, פתרון ● בעקבות זאת הוא הקים את החברה

אלי לופיאן, מנכ"ל טייפמוק. צילם: ניב קנטור

הבינה המלאכותית יכולה לעזור לדברים רבים בעולם המחשוב ובחיים בכלל – ומתברר שגם לפתרון בעיות קוד שנבעו מ-QA שנעשה ברשלנות או בצורה לא נכונה. כך לפחות על פי אלי לופיאן, מנכ"ל טייפמוק.

לופיאן דיבר בכנס Agile Israel 2018 של אנשים ומחשבים ו-AgileSparks, שהתקיים באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון. השתתפו בו מאות מומחים ואנשי מקצוע בתחום. הוא הרצה במסגרת מסלול שעסק בפיתוח אג'ילי ו-DevOps.

לדבריו, "חוויתי בחיי המקצועיים תסכול גדול שנבע מכך שמפתחים היו מפתחים את האפליקציות שלהם בשלושה חודשים ולקח ל-QA אפילו תשעה חודשים בכדי לבדוק. זה היה מלווה בוויכוחים לא מעטים בין הצדדים: ב-QA טענו שמדובר בבאג והמפתחים טענו שהם לא מבינים איך להשתמש בתכונות חדשות. זה הוביל לתסכול גדול וניסיתי להבין למה זה קורה. כשבדקנו הבנו שהמפתחים אמנם בודקים את הפיתוח שלהם לפני שהם מעבירים אותו לבדיקה ואישור, אבל הבעיה היא שהם לא בודקים מה זה עושה אחורה. הבנו שצריך להתערב, ומכאן נולדה טייפמוק".

הוא ציין כי התבשלות הרעיון לפתיחת החברה הגיעה עוד בימים שבהם גישת הפיתוח המהירה השלטת הייתה Extreme Programming וסיפר שבעקבות פגישה מקרית, הוא החליט לאמץ את השיטה גם לתוך החברה בה עבד. "לקח זמן, אבל בסופו של דבר המתכנתים התחילו לכתוב טסטים אוטומטיים לקוד שלהם במקום לבצע בדיקות אוטומטיות. כך, בכל פעם שנכתב קוד חדש בוצעה גם בדיקה אחורה, וברגע שהתגלתה תקלה היא נפתרה עוד לפני המעבר ל-QA, שהפך למאוד יעיל, והכל זרם בצורה יותר מהירה. זה הפך את כל תהליך הפיתוח לקצר יותר וכולם היו מרוצים – כולל מהבחינה העסקית", הוסיף.

הבעיה, אמר לופיאן, הייתה שלמתכנתים היה קשה מאוד לכתוב את הטסטים האלה. טייפמוק הוקמה כדי לבנות להם את רשת הביטחון שהם זקוקים לה, כשהמערכת כותבת את הטסטים עצמם באופן אוטומטי. "המטרה הייתה להאיץ עוד יותר את תהליך הפיתוח הכולל של התוכנה, במיוחד בארגונים גדולים, בהם יש הרבה ממנה", הוסיף. "מצד אחד, תהליך ה-QA אמנם קוצר באופן משמעותי, אבל מצד שני, נוסף חוצץ חדש, שדורש זמן בפני עצמו, בדמות כתיבת הטסטים באופן ידני. אנחנו עוזרים לאלפי לקוחות לכתוב את התוכנה שלהם באופן הרבה יותר אג'ילי, עם זמן הגעה הרבה יותר מהיר לשוק".

חדש: קוד ישן שלא המפתחים כתבו

באחרונה שחררה טייפמוק את הדור הרביעי של התוכנה שלה, שמאפשרת למתכנתים לעשות משהו חדש – קוד ישן שלא הם כתבו. "אנחנו משתמשים בבינה מלאכותית כדי לבנות את הטסטים באופן אוטומטי לקוד הזה, וכך אפשר להיבנות על הבדיקות הללו כדי להוסיף קוד חלקים ותכונות לקוד כשיודעים שאם משהו לא יהיה בסדר, הטסטים שהוגדרו, כאמור, באופן אוטומטי, יאתרו אם תהיה בעיה ויצביעו עליה במדויק. מכאן שכמו בפיתוח מלא מאפס, ניתן יהיה לתקן תקלות שהתעוררו אחורה בקוד שהיה כבר קיים", סיפר לופיאן.

התוכנה עובדת כרגע ב-#C וב-++C. לטענתו, היא מתאימה גם לחברות מתחילות, שרוצות להתקדם בקוד שלהן מהר יחסית, אבל גם לחברות שיש להן כמות גדולה של קוד ישן ושרוצות להבטיח שהכל יהיה בסדר כשהן ירצו לזוז קדימה. "המטרות, בסופו של דבר, הן לפתח את התוכנה מספיק מהר בכדי שכשהיא תגיע לשוק, היא תהיה רלבנטית, וגם לדעת שהדבר הישן שלך יועיל לך, כי שם יש את כל הקניין הרוחני שלך, ולא יהיה לך עומס שיאט ואף יפיל אותך", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים