חברת החשמל ערכה פרויקט VDI מבוסס סיטריקס במיליוני שקלים

בשלב הראשון של הפרויקט, שנערך בין 2009 ל-2013, בוצעה וירטואליזציה של תחנות קצה ● בשלב השני, שהחל אשתקד וצפוי להסתיים בחודשים הקרובים, מבוצעת הנגשת היישומים של החברה למכשירי מובייל

שי לוי, מנהל מחלקת תקשורת נתונים במרכז המחשבים של חברת החשמל בחיפה. צילום: ניב קנטור

חברת החשמל ערכה פרויקט וירטואליזציה של תחנות קצה, VDI, מבוסס סיטריקס (Cirtix). הפרויקט נמשך זה כמה שנים. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

את הפרויקט חשף שי לוי, מנהל מחלקת תקשורת נתונים במרכז המחשבים של חברת החשמל בחיפה, אשר שימש כמנהל הפרויקט. לוי דיבר במסגרת כנס CITRIX SYNERGY UNPLUGGED. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') באולם אירועים סטוקו במגרשי הטניס בגני התערוכה בתל אביב בהשתתפות יותר מ-200 לקוחות ושותפים עסקיים. את הכנס ערכה אינוקום מקבוצת אמן, נציגת סיטריקס בישראל.

את הפרויקט ערכה HPE ישראל, בליווי אנשי קבוצת אמן. הפרויקט נחלק לשלבים. בשלב הראשון בוצעה וירטואליזציה של תחנות קצה, הוא החל ב-2009 והסתיים ב-2013. השלב השני בפרויקט הוא הנגשת היישומים של החברה למכשירי מובייל, חלק זה החל ב-2015 וצפוי להסתיים בחודשים הקרובים.

בסופו של הפרויקט, אמר לוי כי "כל עובדי החברה יעבדו עם לקוח רזה מבוסס סיטריקס". החברה, ציין, "היא ממשלתית, 12 אלף עובדים, והתמהיל שלהם מגוון – מהנדסים, שומרים, מזכירים וכלכלנים. לכל אלה נדרש לספק סל שירותי IT רחב".

הזדהות חכמה

הוא תיאר את השלבים הטכנולוגיים בפרויקט. בשלב ראשון, אמר לוי, "ניתקנו את תחנות הקצה ממשאב המחשוב הפיזי, והפכנו אותן ללקוח רזה – בלא כוננים מקומיים, כאשר כל המדפסות הן מדפסות רשת". בדרך זו, אמר, "אנו מאפשרים לעובדים ניידות, חסכנו המון תעבורה ברשת, והנבנו חיסכון כספי בצמצום רישוי התוכנה".

בשלב השני, אמר, "בנינו פרופיל חומרה ללקוח, עם יכולת לקבל משאבים וירטואליים. לאחר מכן בנינו פרופיל תוכנה, לטובת מעבר ליישומים וירטואליים אותם אנו מספקים. השלב הרביעי הוא הנגשת הסביבה מהמשרד, מהמובייל, מהבית – למידע הארגוני, וזאת תוך הזדהות חכמה".

כיום, אמר לוי, "94% מהמחשבים עובדים בתצורת VDI. הם מבוססי מערכת הפעלה Windows 7, ומקבלים גישה לכלל היישומים, אשר חלק מהם נצרך בענן. מימשנו את חבילת המובייל של סיטריקס, ובמסגרת הפרויקט אנו מטמיעים מוצרים של סיטריקס ואחרים".

יצרנו חווה, ציין לוי, "מבוססת XenDesktop גרסה 7.6, ואנו מתכננים שדרוג לגרסה 7.9. מימשנו פתרון לגלישה בטוחה לטכנולוגית VDI של סיטריקס. אנו בעיצומו של פרויקט למעבר ל-Windows 10, כשהאתגר כעת הוא תאימות של יישומים".

העובדים הם החשובים

בסופו של שלב א' בפרויקט, אמר, "יש לנו 8,500 עמדות לקוח רזה, המשרתות 6,500 עובדים בזמן רגיל וכ-8,000 עובדים בזמן שיא. אנו בעיצומה של פריסת XenMobile, אנו מניעים תהליך המסתכל על סביבת המובייל של המשתמשים מקצה לקצה. שמנו דגש על שליטה ובקרה, ירידה לשורש הבעיה, חקר לעומק וניתוח מגמות ומצב לקוחות".

"שיפרנו תהליכים", סיכם לוי. "מיטבנו את צריכת המחשוב, קיבלנו יכולת לתעדף יישומים, תהליכי ה-LogIn מהירים יותר כשיותר לקוחות מנצלים כל שרת. קיבלנו שיפור ביכולות הניהול של ה-IT, בביצועים ובאספקת שירותים ויישומים. השדרוגים בעתיד ייעשו ביתר קלות ובצורה מהירה יותר – כאשר המשתמשים כלל אינם יודעים שעשינו שדרוג או שינוי".

"כמות הפניות לסיוע למשתמשים מצד אנשי ה-IT פחתה בחצי. במקום לתמוך ב-PC, כפי שעשינו בעבר – אנו תומכים כיום בעובדים, הם החשובים, ולא משנה אם הם עובדים על מחשב נייד, נייח, טאבלט או טלפון חכם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים