אפל וגוגל החרימו אפליקציית קונספירציות מחנויותיהן

האם הפצת תיאוריות קונספירציה - למשל כאלו שטוענות דברים מחרידים כנגד הילארי קלינטון - לגיטימית גם באמצעות אפליקציה שמוצעת דרך החנויות הרשמיות של ענקיות הטכנולוגיה? גוגל ואפל החליטו שלא, וסילקו אחת כזו בשם QDrops מהחנויות שלהן

איך משתלטים עליהן בהצלחה? תיאוריות קונספירציה. אילוסטרציה: BigStock

אפל (Apple) וגוגל (Google) הסירו מחנות האפליקציות שלהן את אפליקציית QDrops, שקידמה תיאוריית קונספירציה שהיא ספיח לתיאוריית פיצה-גייט (Pizzagate) – הטוענת כי הילארי קלינטון מעורבת ברשת של סחר בילדים לצרכים מיניים, שמוקמה במרתף של פיצרייה בוושינגטון, כשבכלל אין לפיצרייה המסוימת מרתף.

כמו רבות מתיאוריות הקונספירציה, פרצה תיאוריית QAnon מאתר 4chan – אתר אנונימי שמפרסם תיאוריות קונספירציה ומחשבות קיצוניות ומוזרות של אנשים המשתייכים לקבוצות שונות של תת-תרבויות.

האפליקציה הוסרה מה-App Store לאחר שאתר NBC דיווח עליה לאפל, ולאחר שהייתה בחנות מאז אפריל, ואף הגיעה למקום העשירי בטבלת האפליקציות הפופולריות, ולמקום הראשון בקטגוריית הבידור.

הפיכה נגד טראמפ על הכוונת?

אפליקציית QDrops שלחה לחסידיה התראות על התפתחויות חדשות הנוגעות לתיאוריית הקונספירציה QAnon המוזרה אף יותר, הטוענת כי יש בידי קבוצת אנשים המכונים Q גישה למידע סודי, הקשור למתנגדי ממשל דונלד טראמפ, שלכאורה מתכננים הפיכה.

לאחר הסרת האפליקציה, כתבה דוברת של אפל לאתר NBC, כי "מאז ומתמיד תמכה אפל בכל זוויות הראייה המיוצגות, כל עוד האפליקציות מכבדות משתמשים בעלי דעות שונות ומספקות חוויה מהנה. פרסמנו קווים מנחים ברורים שעל המפתחים לעמוד בהם כדי להפיץ את האפליקציות שלהם ב-App Store, שנועדה לטפח חידושים ולספק סביבה בטוחה לכל המשתמשים. אנו ננקוט פעולות מיידיות להסיר כל אפליקציה שמפרה את הקווים המנחים שלנו או את החוק – אנו לוקחים על כך אחריות ברצינות רבה".

לפי NBC, מפתחי אפליקציית QDrops הם "צוות של בעל ואישה מצפון קרוליינה, ששמם ריצ'רד ואדאליטה בראון. האפליקציה לא הייתה חינמית ועלתה 99 סנטים.

חשבון הטוויטר (Twitter) של QDrops נשאר פעיל, ואתמול פרסמו בו בעליו הודעה, כי הם מקווים לשוב לחנות האפליקציות. "אנו עובדים יחד עם אפל כדי להרגיע את הדאגות שאולי יש להם, כך שנוכל לשוב לחנות", נכתב בהודעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים