פרדוקס המעבר לדיגיטל

ארגונים רבים, על המנהלים שלהם, מודעים לצורך החיוני שבטרנספורמציה הדיגיטלית, אבל מודעים גם לכך שהם לא עושים מספיק בעניין ● מדוע זה קורה? ואיך ניתן לפתור את המצב?

12/06/2017 17:42
יוחאי גל, מנהל טכנולוגיות ו-CTO ב-Dell EMC ישראל. צילום: ניב קנטור

באופן אידיאלי, בכל דבר – היינו רוצים להאמין שמרבית העסקים יבצעו בעצמם את מה שהם מטיפים לו. זה הרי מתבקש – כשזה נוגע לאנשים, וגם לארגונים. אבל בכל הנוגע למעבר לדיגיטל, נראה שהמציאות שונה.

מנהלים בארגונים מודעים באופן מלא לכוח ולחשיבות שבהקמה ובביצוע של אסטרטגיה דיגיטלית, כחלק מתהליך קידום העסק, שיפור היעילות ואיכות התוצרים. למרות עובדה זו, רבים מהם לא מיישמים זאת. הנתונים מראים שכמעט 75% ממקבלי ההחלטות ברחבי העולם שמאמינים במעבר לעולם דיגיטלי יכולים לעשות יותר בעניין זה בארגונים שלהם עצמם, ורק שליש מהמנהלים מרגישים מחויבים ליישום רחב של היבטים דיגיטליים בעסקיהם.

רבים מהעסקים כלואים בפרדוקס: בעוד העובדים ומקבלי ההחלטות מאמינים בכוח של המעבר לעולם הדיגיטלי וביתרונות הגלומים בו, 72% מהמנהלים מודים שלא ננקטים בארגון שלהם האמצעים הנדרשים ליישום טכנולוגיות דיגיטליות ואסטרטגיות דיגיטליות מודרניות. זאת ועוד, ל-45% מהעסקים ברחבי העולם יש חששות אמיתיים מהישארות "מאחור" ומהפיכה למיושנים בשוק בעוד שלוש עד חמש שנים, ו-78% מהמנהלים מרגישים מאוימים בצורה ניכרת מסטארט-אפים דיגיטליים.

חמישה צעדים ליישום מוצלח של מעבר לעולם הדיגיטלי

ובכן, אל ייאוש. לפניכם חמישה צעדים שיכולים לסייע לארגון לבצע את הטרנספורמציה הדיגיטלית בצורה טובה:

בידול טכנולוגי – הלקוחות הם אלה שמניעים את הצורך במעבר של הארגון לדיגיטציה. על כן, מומלץ לבדל אותו עם הטכנולוגיה הטובה ביותר שתתרום לחדשנות הטכנולוגית שלו. צרכי הלקוחות הם נתון יחסית ידוע, ורוב בעלי העסקים ובכירי הארגונים יכולים לחזות אותו. הלקוחות מעריכים יציבות, נגישות, גמישות ויעילות, בגישה לשירותים, מידע או תוכן הנצרכים מהעסק. עסקים מודעים לכך ועדיין, מקבלי ההחלטות מודים שהארגונים שלהם יכולים וצריכים להיות חדשניים יותר: שישה מתוך עשרה עסקים לא מספקים מענה לצורך של לקוחותיהם לקבל מוצרים ושירותים ברמה גבוהה דיה.

איסוף מידע – על הארגון להשתמש במידע שיש לו אודות הלקוחות כדי לתכנן אסטרטגיות עתידיות. המעבר לדיגיטציה מתחיל ונגמר בדטה. על אף שאנליטיקה ואיסוף נתונים הם פעילויות רווחות בתעשייה העולמית, 72% מהארגונים עדיין לא משתמשים במידע שצברו מזמן הקמת הארגון לשם סיוע בחיזוי התנהגות ודרישות הלקוחות שלהם. 64% מהחברות מודות שאינן פועלות בהתאם למודיעין שצברו בזמן אמת ושהן לא מסוגלות להשתמש במידע שצברו לצורך קבלת החלטות בפעילות העסקית. כל עוד מצב זה לא ישתנה, ארגונים ימשיכו להפסיד למתחרים, שיהיו מודעים יותר לשימוש במידע שנצבר.

זריזות כגורם מפתח להצלחה – 70% מהארגונים בעולם אינם חותרים להיות זריזים יותר, והדבר ניכר בהשקעה מופחתת בתוכנה ובפיתוח יישומים מתאימים. בכך הם מאריכים את זמן היציאה לשוק של מוצריהם.

נאה דורש נאה מקיים – אימוץ המעבר לדיגיטציה הוא הכרח מוחלט במצב השוק העולמי. למרות זאת, 73% מהמנהלים מסכימים שניתן להרחיב עוד יותר את המעבר לדיגיטציה של ארגונם, ורק 39% מעידים על אימוץ תהליכים דיגיטליים נרחבים בארגונים שלהם. קביעת אסטרטגיה עסקית, המבוססת על דעותיהם של מקבלי ההחלטות וקבלת עצות מאנשי דרג הניהול הבכיר, מהווה גורם מפתח בהבנה וביישום של אסטרטגיית המעבר לדיגיטל.

ניהול תקציב חכם – שליש מהעסקים מאשימים את המחסור בתקציב ובמקורות מימון בעצירת מאמצי המעבר לדיגיטל, אולם 67% מהמשיבים דיווחו על הכנסות שבין 500 מיליון ל-50 מיליארד דולר. רק ב-41% מהארגונים סבורים שמועצת המנהלים בארגונם היא הכוח המניע למעבר לדיגיטל. בכך, הם חושפים את חוסר המחויבות של רוב העסקים לנושא.

עוברים למחשבה חינוכית חדשה

כאמור, עסקים בכל הגדלים חוששים מסטארט-אפים דיגיטליים קטנים וזריזים, אולם המציאות בשטח מצביעה על כך שאותם עסקים פוגעים בעצמם ובסיכויי הישרדותם, בכך שהם מעכבים את המעבר לעולם הדיגיטלי בתוך ארגוניהם-הם. אחת הסיבות לכך היא הצורך לראות כיצד הטכנולוגיות מוכיחות עצמן בשוק. הבעיה היחידה היא שכאשר זה יקרה, האסטרטגיות והפתרונות שעכשיו נחשבים לחדשניים ייחשבו כבר למיינסטרים, ויגרמו לאותם עסקים שחוששים מכניסה לעולם הדיגיטלי לפתוח פער גדול יותר מהדבר החדש הבא. בכך, למעשה, הם שוב יהיו צעד אחרי הסטארט-אפים החדשים, שיביאו עימם טכנולוגיות צעירות, שיגדילו את היתרון שלהם בשוק.

יש דרכים להתגבר על כך. לדוגמה, ניתן להאיץ את האימוץ של טכנולוגיות חדשות באמצעות שותפות IT עם צד שלישי. לעתים, קשרים שנרקמים בין מנהיגים עסקיים לספקי שירותים או יועצים חיצוניים מספקים נתיב מהיר יותר לקבלה ויישום של אסטרטגיה דיגיטלית מודרנית.

הפער בין נקודת מבטם של העובדים ומנהלי העסק בנוגע למעבר לדיגיטציה בארגון וביצוע שלו בפועל יוצר מכשול בתהליך. במידה שהעסקים רוצים להמשיך להציע ללקוחותיהם שירותים ומוצרים מהטובים ברמתם, אסור להם להמשיך לחכות אפילו יום אחד עם אימוץ הטכנולוגיות החדשות בשוק.

הכותב הוא מנהל טכנולוגיות ו-CTO ב-Dell EMC ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים