2016 – שנת המהפכה הדיגיטלית

המעבר של עסקים לדיגיטל יהיה המגמה הבולטת בעולם המחשוב הארגוני בשנה הבאה - כך על פי IDC ● מה חוזים האנליסטים שעומד לקרות? איך זה ישפיע על הארגונים? ועל מה נדבר?

בדרך לטרנספורמציה דיגיטלית. אילוסטרציה: BigStock

סופה של 2015 כבר נמצא מעבר לדלת והחלה עונת הסיכומים ובעיקר התחזיות: איך ייראה סדר היום הטכנולוגי שלנו בשנה הבאה? במה נתמקד? אילו מהפכות יקרו? ועל מה נדבר? חברת המחקר IDC פרסמה לפני ימים אחדים מסמך מפורט שבו היא חוזה מה יקרה ב-2016, כאשר הכותרת הראשית, שעוטפת את כל התחזיות, היא הטרנספורמציה הדיגיטלית.

האנליסטים של IDC סבורים שהטרנספורמציה הדיגיטלית תהיה הדבר המדובר ביותר בשנה הבאה ובניגוד לשנים קודמות, הפעם גם זה יתבצע. הם כותבים את זה על סמך תוצאות אחד המחקרים שלהם לפיו שני שלישים מהמנכ"לים הבכירים בארצות הברית העידו כי הם מתכננים להיכנס לעולם הדיגיטלי. הם הוסיפו שהמנמ"רים יהיו שחקנים מרכזיים בתהליך. רבע מהמנמ"רים הביעו ביטחון שהמהפכה הדיגיטלית תעזור להם בתפקידם לסייע לארגון להעצים את ההכנסות שלו.

כדי להיות חלק מהמהפכה הזו עסקים יצטרכו לעסוק לא מעט בחדשנות, אינטגרציה עם מערכות ליבה קיימות, שינויים פנים ארגוניים וגם שינויים תרבותיים.

אנשי IDC טוענים שזה לא הולך להיות טיול בית ספר. שינויים מהירים מדי יכולים להיות קשים אם הם נפגשים במערכות קיימות שאינן מספיק גמישות. ניהול סביבת IT יוצר דפוס מסורתי של עסקים שעובדים על פי תהליכים שקיימים שנים. הדיגיטל דורש אג'יליות וגמישות, גם אם במחירים כואבים לפעמים. קיפאון וטרנספורמציה דיגיטלית לא הולכים ביחד, סבורים האנליסטים.

הטרנספורמציה הדיגיטלית ומהפכת התלת מימד

הטרנספורמציה הדיגיטלית תשפיע על תחומים שונים בעולמות התעשייה והעסקים. אחת המהפכות שנשענות עליה היא מהפכת התלת מימד, שכבר יצרה שינויים מהותיים בתחומים שונים. היא שינתה סדרי עולם בתהליכי תכנון וייצור – כיום ניתן לייצר בתלת מימד משולחנות וכיסאות ועד לכלי נשק ולחלקים קריטיים במטוסים. אפשר לחוש את המהפכה הזאת גם בתעשיית הרכב, שמבוססת כולה על חדשנות, אוטומציה, ייעול והתייעלות.

מקומות אחרים שבהם הטרנספורמציה הדיגיטלית פועלת הם עולמות השירותים, הבנקאות, הקמעונות והמגעים עם הרשויות ועם גורמי הרגולציה. כל אלה מייצרים את ה-"רעשים" שעליהם דיברו רבות ב-2015 – "רעשים" שימחקו כליל תעשיות מסורתיות ויביאו לעולם תעשיות חדשניות, יעילות ומבוססות ענן. כאלה שרוכבות על תשתיות תקשורת מהירות, שהופכות את הממשקים הניידים לכלי העבודה המרכזיים בארגונים רבים. על פי IDC, בתוך מספר שנים לא פחות מ-20 תעשיות ושירותים מסורתיים ייעלמו, וזה מקרב את הכלכלה למציאות של "טרנספורמציה או מוות עסקי".

החוקרים מציעים לעסקים שההצלחה שלהם מבוססת בעיקר על ההון האנושי לחפש היטב טכנולוגיות שכיום נמצאות בחיתוליהן, אבל מהר מאוד הם יהפכו לסטנדרט של ממש. אם הם "יתפסו" את אותן טכנולוגיות רק אז, זה עלול להיות מאוחר מדי.

מערכות המידע יהיו בעתיד הקרוב הרבה יותר קריטיות בתהליכים העסקיים בפרט ובחיי הארגון בכלל. על פי מחקר אחר של IDC, עד 2018 יצטיידו 80% מהמנמ"רים בעולם בתוכניות שיאפשרו לנהל את הארגון בעזרת מערכות מידע. כך ניתן יהיה לנתח את המידע בצורה מדויקת יותר, לנתב אותו למקומות הנכונים, לחברו עם מקורות אחרים ובסופו של יום ליצור כלי זמין ופשוט להעצמת המכירות ולהגדלת הרווחים.

עם זאת, חשוב לקחת בחשבון מסקנה בולטת: המעבר לעידן הדיגיטלי מחייב חיזוק של יסודות השיתוף והשקיפות בארגונים. המחקרים לא מבשרים דברים מעודדים בנושא: הם מראים ש-70% מהעסקים שינסו לעבור לעולם הדיגיטלי ייכשלו בתהליך בגלל העדר תרבות של שיתוף, בין היתר משום שללא תרבות של עבודת צוות מסודרת, ארגונים לא יוכלו אפילו להתחיל את התהליך.

השורה התחתונה: 2016 תהיה ללא ספק השנה שבה הכלכלה העולמית תחצה את קו ההמתנה והציפייה לחדשנות הדיגיטלית ועסקים רבים יצעדו אל העולם החדש. אלה שלא יעשו זאת עלולים להבין שאיחרו את הרכבת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים