ברוך גינדין, גרטנר: "ב-2018 רוב הארגונים יוציאו החוצה את רוב המיחשוב שלהם לענן"

"הענן הוא הדבר העיקרי שקורה היום - אבל הוא לא בשל לגמרי. הדרך להגיע אליו היא בהדרגה ובאופן סלקטיבי", אמר גינדין, מנכ"ל גרטנר המזרח התיכון, בכנס KickOff 2011, להשקת שנת הפעילות העסקית בענף ה-ICT הישראלי ● השנה, קבע גינדין, עולם המיחשוב יחזור להיקפי הפעילות שאפיינו אותו בטרם המשבר, ב-2007, והעריך, כי "הצמיחה אחרי הנפילה תהיה יותר גדולה מהנפילה"

"ב-2018 רוב הארגונים יוציאו החוצה את רוב המיחשוב שלהם לענן. אמנם נכון להיום ענן המיחשוב עוד לא עבר לעידן התעשייתי, אבל הענן הוא כאן כדי להיות ולהישאר", אמר ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר (Gartner) המזרח התיכון. "הענן הוא הדבר העיקרי שקורה היום – אבל הוא לא בשל לגמרי. הדרך להגיע אליו היא בהדרגה ובאופן סלקטיבי. תיקח לו שנה לערך עד שיגיע לעידן תעשייתי מלא. בינתיים מומלץ לארגונים להיכנס אליו". אמר.

גינדין דיבר בכנס KickOff 2011, להשקת שנת הפעילות העסקית בענף ה-ICT הישראלי. במסגרת הכנס חולקו אותות הצטיינות בקטגוריה האישית למנמ"רים, מנהלי הטכנולוגיות ומנהלי אבטחת המידע במשק הישראלי. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו בכירי הענף, מנכ"לי ארגונים וספקיות ה-IT, והנחה אותו פלי הנמר – נשיא הקבוצה.

גינדין הביא ממצאי סקר שערכה חברת המחקר בקרב אלפי מנהלי טכנולוגיה בארגונים בעולם, ממנו עולה, כי על ה-IT נדרש לשנות את הארגון. "מדובר בשינוי מועט בתפיסה לעומת העבר, אז חשבו שעל המיחשוב לשרת את הארגון".

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

עוד ציינו המשיבים, כי מה שחשוב כיום בעת ביצוע פרויקטים הוא שהם יאפשרו צמיחה, ולכן עליהם להיות קצרי טווח, "הפרויקטים נדרשים להיות קצרים ומהירים, ומיחשוב הענן הוא חלק מהתשובות עבור מנהלי הטכנולוגיות". עדיפויות נוספות אותם ציינו המנהלים, לדברי גינדין, הוא המשך הידוק הקשר בין ה-IT והעסקים, וכן הפחתת עלויות המיחשוב. "העסק נדרש להגדיר את צרכיו ו-IT צריך להגדיר מה ביכולתו לעשות", אמר גינדין, "במקרים רבים הוא יכול להיות מאפשר עסקית".

השנה, קבע גינדין, עולם המיחשוב יחזור להיקפי הפעילות שאפיינו אותו בטרם המשבר, ב-2007, והעריך, כי "הצמיחה אחרי הנפילה תהיה יותר גדולה מהנפילה".

מהפכות בעולם המיחשוב, הסביר גינדין, נמשכות כעשור. כך, ה-PC עמד לפני עשור על מאה מיליון יחידות וכיום יש בעולם 1.4 מיליארד מחשבים אישיים. העולם הסלולרי, ציין, הגיע לבגרות ב-1996, לאחר הופעת הטלפון הסלולרי הראשון ב-1983. כיום, ציין, יש בעולם יותר קווי ומכשירי סלולר מאשר קווים נייחים, עם 4 מיליארד משתמשי סלולר וצפי ל-5.5 מיליארד בתוך שנתיים. ה-ווב הוכרז לדברי גינדין ב-1991, ובשנת 2000 הגיע לחצי מיליארד גולשים, "עד 2015 כמות המידע המיוצרת בשנה כיום, העומדת על 275 אקסה-בייט, תהיה נפח התעבורה היומית", העריך.

"הדבר החדש הגדול הבא, הוא רשתות חברתיות", אמר גינדין, "פייסבוק (Facebook) הפכה להיות מדינה שלישית בגודלה בעולם. עם מחזורי חיים והתפתחויות טכנולוגיות מהירים וקצרים יותר", אמר.

שתי מגמות עתידיות אותן ציין גינדין, הן מיחשוב מודע-הקשר ודפוס מבוסס אסטרטגיה, משמע שהלקוח-צרכן יקבל מידע לנייד שלו על בסיס מיקום, התנהגות היסטורית שלו בעבר, השעה ביממה ועוד.

המגמות הקיימות בעולם המיחשוב, אמר גינדין, הן וירטואליזציה, טיפול וניהול במידע, טיפול בצריכת אנרגיה במרכזי מיחשוב, תקשורת אחודה, שימור כוח אדם מקצועי, המשך הכשרת העובדים, והגירה ממערכות מורשת.

בתוך עולם המיחשוב, אמר גינדין, כי "השרתים הפכו להיות מוצר צריכה. יש מעבר גדול בעולם מיוניקס (Unix) ללינוקס (Linux), אלא שהחברות הבנויות על מוצרי יוניקס האריכו את החיים שלהם – ויש צריכה של יוניקס לא מתוך בחירה של המשתמשים אלא בשל תכתיב של החברות. אנו חוזים, כי החל מבעוד שנתיים לא נראה מוצרים שיושקו על גבי יוניקס, אבל הוא לא ייעלם".

תופעה נוספת אותה ציין גינדין היא חוסר הניצולת של מרכזי המיחשוב. הוא ציטט נתונים לפיהם 65% מהשרתים אינם מנוצלים בעולם בכלל ובמגזר הציבורי הנתון עומד על 80%. "תופעה זו הביאה לווירטואליזציה", הסביר. עוד ציין גינדין, כי הגידול במידע צפוי להימשך, וכך "הגידול במידע צפוי לעמוד על 650% תוך חמש שנים, כאשר 80% ממנו אינו מובנה, ורובו חסר ערך אך למרות זאת נשמר. כאן הבעיה הגדולה".

הוא המליץ לארגונים לצאת למיחשוב ענן בצורה מדורגת, וציין כי לאף אחת מספקיות הענן אין את כל היכולות והשירותים. "לחלק מהחברות לא היה קל לצאת למיחשוב ענן אבל לא הייתה להם ברירה", אמר, "מיקרוסופט (Microsoft) החביאו את פעילותם בתחום זמן רב, וכיום הם כבר שחקן עיקרי עולם הענן".

הוא סיכם בציינו, כי עד שנת 2013, כ-30% מספקי התוכנה יספקו את התוכנות שלהם רק על גבי הענן, ואילו בשנת 2015 מחצית מהספקיות יפעלו בדרך זו. "מיחשוב הענן הוא דבר אמיתי, אי אפשר לברוח ממנו", סיכם, "זה לא רק דיבורים, זה הדבר האמיתי, אלא שיש בו סיכונים רבים בעולם אבטחת המידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים