פורסם המכרז המשותף של עיריות הרצליה ורעננה להחלפת מערכות הליבה; ההיקף: עשרות מיליוני ש'

זהו המכרז המשותף הראשון בתחום המיחשוב המוניציפאלי ● במסגרת המכרז תחזיר עיריית הרצליה את הניהול והשליטה של מערכות הליבה לעירייה עצמה, במקום השירותים שהיא מקבלת כיום מהחברה לאוטומציה ● המכרז כולל תעריפי סף לשירותי תחזוקה למניעת מחירי דמפינג

בתום עבודות הכנה שנמשכו כמעט כשנה פורסם שלשום (ג') המכרז המשותף לעיריות רעננה והרצליה, להחלפת כל מערכות הליבה בשתי הרשויות. היקף המכרז נאמד בעשרות מיליוני שקלים והוא אמור לצאת לפועל כבר במרץ 2011. ככל הידוע יהיה זה מכרז המיחשוב הגדול ביותר שפורסם עד כה ברשויות המקומיות.

כפי שפורסם לראשונה באנשים ומחשבים החליטו ראשי שתי הרשויות – יעל גרמן מהרצליה ונחום חופרי מרעננה – לשלב כוחות על מנת לצאת למכרז שמהותו החלפה של כל מערכות המיחשוב המרכזיות של הרשויות, ויישום טכנולוגיות חדשות. הסיבה העיקרית למכרז המשותף היא הרצון לחסוך בעלויות הרכש, התפעול והתחזוקה, אשר היו יקרות מדי עבור הרשויות לו היו מבצעות מכרז נפרד.

המכרז, שהוא פרי שיתוף פעולה בין המנמ"רים אמיר זיו מהרצליה וענת ספקטור מרעננה, כולל שני שלבים מרכזיים: השלב הראשון הוא קבלת הצעה המשותפת לשתי הרשויות שמהותה אפיון כללי של כל מערכות המיחשוב, ובשלב השני, לאחר שיבחר הזוכה או הזוכים, יצטרך כל ספק לתת מענה ספציפי בכל רשות ורשות. ועדת המכרזים כוללת נציגים של שתי הרשויות ובראשה עומד סגן ראש עיריית הרצליה, יונתן יסעור.

המכרז עצמו צפוי להוביל מהפך מיחשובי בשתי הרשויות, שהגיעו למסקנה כי עליהן לשדרג את משאבי המיחשוב שלהם על מנת להיות מוכנות לאתגרים של המאה ה-21. בעיריית הרצליה ישמש המכרז תשתית לשינוי בתפיסת המיחשוב הכוללת של העיר, שמהותו העברת השליטה והניהול במשאבי המיחשוב מהחברה לאוטומוציה אל העירייה. בעירייה אומרים, כי המימון של עלות החזרת מערכות הליבה לעירייה, ימומן מהחיסכון וההתייעלות שיושגו בעקבות המכרז עצמו, ולא תידרשנה תוספות של תקציבים או כוח אדם. המכרז יאפשר גם את העצמת יישום תהליכי הווירטואליזציה, שכבר החלו בשתי הרשויות והביאו לצמצום דרמטי במספר השרתים בכל אחת מהרשויות.

ברעננה ישמש המכרז ליישום תוכנית העבודה של העירייה להקמת הדטה סנטר החדש של העירייה, והמשך בניית אתר הגיבוי לשעת חירום של העירייה.

עם זאת בשתי הרשויות מדגישים, כי לאור התחרות הקשה הצפויה בין החברות שתשתתפנה במכרז (החברה לאוטומציה, מלם, נס) תינתן תשומת לב למניעת קבלת הצעות במחירי "דמפינג", שעלולים לסכן את יציבות החברות ולגרום לתקלות במכרז. המכרז מגביל את הספקים בעלויות תחזוקה שוטפת של מינימום 75 אלף שקלים בשנה למערכת כספית, כ-400 אלף שקלים בשנה על פעולות תחזוקה למחשבים הקשורים בחיוב וגביית מים, וכ-120 אלף שקלים בשנה למערכת מיחשוב בתחום החינוך.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    למה צריך בכלל כפל עיריות בישראל? לא יותר פשוט לאחד את כלל המערכות של העיריות למערכת אחת? יעלה בפעם הראשונה יותר, אבל יאפשר צמצום אדיר של משאבים שהולכים לטובת מנגנונים כפולים :)

  2. יאיר

    בזבוז כסף של מכרז יש רק 2 חברות שיתמודדו. נס לא בונה מערכות לעיריות בסדר גודל שכזה- אתם לא עירית ת"א. 2 החברות האחרות מוכרות מה שיש להן ולא מוצרים אחרים. אז בשביל מה בזבוז הכסף במכרז? אם היו מנמרים ברמה סבירה, היו בוחנים את 2 האפשרויות מנהלים מו"מ ומחליטים לפי הלחצים הפוליטים שיפעילו או לא על ראש העיר. כל השאר בזבוז כסף מיותר.

אירועים קרובים