יום הזיכרון הבינלאומי לשואה

כך נראה יד ושם במיינקראפט

ארגון הגיימרים Build Israel וסימפלקס חברו עם יד ושם כדי לבנות את המוזיאון להנצחת השואה במיינקראפט ● המטרה: להנחיל ליותר צעירים את השואה והזיכרון שלה

זיכרון השואה באחד המשחקים הפופולריים.

ארגון הגיימרים Build Israel וסימפלקס בנו מודל מדויק של יד ושם במיינקראפט. המיזם ייפתח מחר (ו'), ביום השואה הבינלאומי, ויכלול תצוגה וירטואלית להנצחת השואה. המוזיאון והתערוכה יונגשו למיליוני שחקני מיינקראפט ברחבי העולם.

Build Israel הוא ארגון גיימרים, ששם לעצמו למטרה לבנות הדמיה וירטואלית של ישראל בתוך המשחק הפופולרי. זאת, על מנת לעורר השראה ולחבר בני נוער ברחבי העולם לישראל. הארגון הקים קהילה של כמה עשרות בני נוער ברחבי הארץ, שיחד בונים את ישראל באמצעות משחק הווידיאו הפופולרי. כך, הם מאפשרים לכל נער ונערה לגלות את הסיפור של ישראל באמצעות המשחק, וכן לחקור ולגלות נופים ואתרים היסטוריים בארץ. בין האתרים שכבר נבנו במשחק: העיר העתיקה והכנסת בירושלים, מצוקי מצדה, וכיכר רבין ורחוב דיזנגוף בתל אביב.

ארגון הגיימרים חבר בחודשים האחרונים לסימפלקס, שמפתחת מערכות לתכנון עירוני בתלת ממד, לצורך בניית מודל מדויק של יד ושם והקמת תערוכה חינוכית במשחק.

אלכס גולד, מנכ"ל Build Israel, אמר כי "הבנו שיש לנו את היכולת, יחד עם הקהילה, לבנות ולהנגיש את יד ושם ואת זיכרון השואה לילדים ולבני נוער בישראל ובחו"ל, בצורה שתזמין ותעניין אותם ללמוד ולחקור את הנושא. כשעלה לנו הרעיון לבנות את יד ושם ולהקים דרכו תערוכה לימודית במיינקראפט, יצרנו קשר עם יד ושם והם דאגו להנגיש לנו חומרי לימוד וסרטונים. לאחר שערכנו סיור באתר, פנינו לחברי קהילת שחקנים מגרמניה, שנרתמו מיד לעזרה. ביחד איתם, השלמנו את המשימה בהצלחה."

לדברי ד"ר יעל ריצ'לר-פרידמן, המנהלת הפדגוגית של יד ושם, "אנחנו נמצאים במסע תמידי של עיצוב זיכרון ויצירת תכנים חינוכיים שהם מצד אחד רלוונטיים ומצד שני לא יוצרים זילות ומאפשרים לכבד את הנושא, וכמובן את הנספים. במפגש עם Build Israel התרשמנו מאוד מהרצון שלהם לא רק לפנות אל הצעירים ב-'שפתם' ובגובה העיניים, אלא גם לא לוותר על האפשרות להעניק להם ערך משמעותי, ועל כן שמחנו לסייע לפרויקט. יהיה מעניין להמשיך ולעקוב באילו דרכים ניתן לפתח יוזמה זו וכיצד היא תתקבל בקרב צעירים, וללמוד מכך גם לגבי המשך העשייה".

ד"ר יעל ריצ'לר-פרידמן, המנהלת הפדגוגית של יד ושם.

ד"ר יעל ריצ'לר-פרידמן, המנהלת הפדגוגית של יד ושם. צילום: יח"צ

סימפלקס הוקמה לפני תשע שנים על ידי אבי אפללו, מנכ"ל החברה, ד"ר שחר ברנע וד"ר זיו שרגאי. היא מספקת למאות חברות בנייה, משרדי אדריכלים ורשויות מידול תלת ממדי אוטומטי בסביבת עבודה מתקדמת וברזולוציה גבוהה. באמצעות יכולות עיבוד תלת ממד, סימפלקס מציגה תמונה מוחשית של ערים שלמות, לצד יכולת לטפל ולנהל נתונים מורכבים, לבצע מדידות ולנתח, בין היתר, קווי ראייה, נוף וצל.

אפללו אמר כי "המיזם מניב ערכים חינוכיים חשובים, ביניהם הנצחה של זיכרון השואה והגבורה לדורות הבאים, מכל העולם. במסגרת החוויה המשחקית יוכלו השחקנים הצעירים לקבל חוויה מוחשית של תמונות, חפצים אישיים, יומנים וזיכרונות של הניצולים והקורבנות, ואף לעשות סיור בגן חסידי אומות העולם שבשטח של יד ושם. זהו אחד הפרויקטים החינוכיים החשובים שנעשו פה בשנים האחרונות. סייענו לבנות תצוגה בדיוק מרבי של יד ושם והתערוכה הווירטואלית שתוצג במשחק. הפרויקט חשוב במיוחד, כי רוב השחקנים במשחק הם צעירים, שייתכן מאוד שלא היו נחשפים לתכנים החשובים אלמלא המיזם. אני מקווה שבאמצעות פרויקט זה נצליח להנגיש את יד ושם לכמה שיותר צעירים בישראל ובחו"ל, ולגרום להם להרגיש כאילו הם ביד ושם עצמו – גם כשהם נמצאים במרחק אלפי קילומטרים מישראל. כך ניתן להעמיק את הידע שלהם על השואה ולחזק אצלם את זיכרונה, כ-80 שנים אחרי שהתרחשה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים