אחרי איחוד האמירויות: גם כווית והודו פנו ל-RIM מטעמי אבטחה

יצרנית הבלקברי הסכימה לחלוק עם סוכנויות הביטחון בהודו קודים טכניים לשירותי אי-מייל ארגוניים, לפתוח גישה לכל האי-מיילים של הלקוחות תוך 15 ימים וגם לפתח כלים תוך שישה עד שמונה חודשים שיאפשרו פיקוח על צ'אטים - כך דיווח האקונומיק טיימס ● בכווית, נתנה RIM לשלטונות "אישור עקרוני" לחסום 3,000 אתרי פורנוגרפיה בעקבות דרישתו של משרד התקשורת הכוויתי

היה היו. בלקברי.

הסודיות השמורה של מכשירי הבלקברי זוכה לבחינה ובדיקה מאז יום א' השבוע, כשאיחוד האמירויות הודיע על תוכניות לחסום את שירותי המסרים המיידיים של הבלקברי, שירותי האי-מייל והדפדפן של המכשיר החל מ-11 באוקטובר.

כמו איחוד האמירויות וערב הסעודית, גם ממשלת הודו פנתה ל-RIM מטעמי אבטחה, וזו הסכימה לאפשר לרשויות הביטחון ההודיות לפקח על שירותי הבלקברי – כך דיווח האקונומיק טיימס היום. לפי הדיווח, RIM הסכימה לחלוק עם סוכנויות הביטחון בהודו קודים טכניים לשירותי אי-מייל ארגוניים, לפתוח גישה לכל האי-מיילים של הלקוחות תוך 15 ימים וגם לפתח כלים תוך שישה עד שמונה חודשים שיאפשרו פיקוח על צ'אטים.

בכווית, נתנה RIM לשלטונות "אישור עקרוני" לחסום 3,000 אתרי פורנוגרפיה בעקבות דרישתו של משרד התקשורת הכוויתי – כך דווח ביומון הכוויתי אל-ג'רידה. כמו כן צוין, כי בשל דאגות הקשורות בביטחון, גורמי ממשל בכווית עובדים עם RIM ועם חברות תקשורת על "אמצעי פיקוח חוקיים, שיבטיחו את הביטחון הלאומי מצד אחד, ואת זכויות האזרחים והשימוש שלהם בשירותים שמציעים המכשירים, מן הצד השני". לפי הדיווח בעיתון, RIM ביקשה מן הממשלה הכוויתית שהות עד סוף השנה כדי לחסום את האתרים הפורנוגרפיים.

בשונה מנוקיה (Nokia) ואפל (Apple), חברת RIM מפקחת בעצמה על שירותי הדואר וההודעות – תוך הצפנתם במרכזי המיחשוב שלה בקנדה ובארה"ב. זו הסיבה שהבלקברי הפך כה פופולרי כאמצעי לתקשורת מאובטחת, אך מדאיג את סוכנויות הביון, החוששות כי ישמש גורמים עוינים וטרוריסטים.

מתוך להיטות לטהר את האווירה לאחר האיום של איחוד האמירויות, הודיעה RIM הקנדית אתמול, כי היא תכבד הן את הלקוחות והן את הממשלות. "RIM אינה חושפת דיונים רגולטוריים סודיים המתקיימים עם ממשלה כלשהי", היא ציינה בהודעתה מבלי לפרט נתונים נוספים.

בארה"ב הובעה דאגה מכוונת איחוד האמירויות ומבקרים אמרו כי זהו תקדים מסוכן להגבלת חופש המידע במדינת המפרץ. אבל באיחוד האמירויות צוטטו גורמים שאמרו, כי הרגולטור לא רוצה יותר ממה שהשיגו מדינות אחרות מול RIM, וציינו כי ההודעה על הכוונה לחסום את השירותים פורסמה לאחר שבמשך שלוש שנים נכשלו כל המגעים כדי להגיע לפשרה. "מאוד מרגיז לחשוב ש-RIM כבר נענתה לדרישות הרגולטורים בארה"ב ובבריטניה , שדומות לדרישות של הרגולטור באיחוד האמירויות", כך צוטט ברויטרס גורם המקורב לרגולטור באיחוד האמירויות, "אז מתבקשת השאלה, למה להתייחס בצורה שונה לאיחוד האמירויות?"

משתמשי בלקברי באיחוד האמירויות, שמספרם מגיע ל-500 אלף, זכו בימים האחרונים להצעות נדיבות להחלפת המכשירים שלהם ללא תמורה במכשירי iPhone ואחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים