2022 בעיריית הרצליה: שלל פרויקטי טרנספורמציה דיגיטלית

שירותים דיגיטליים כגון צ'טבוט באתר העירוני, מאגר טפסים דיגיטליים, תוכנית מקיפה לעיר חכמה ועוד - סקירת הפרויקטים הטכנולוגיים העיקריים שבוצעו השנה, ושמתוכננים, בעיריית הרצליה

אמיר זיו, סמנכ"ל בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד החקלאות.

אגף המחשוב בעיריית הרצליה, בראשותו של אמיר זיו, מסכם את 2022 עם שורה של פרויקטים שהוטמעו במהלכה, בהשקעה של מאות אלפי שקלים. במסגרת תפיסת העיר החכמה, ביצעה עיריית הרצליה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית. בעירייה אומרים כי הפרויקטים השתלבו במשימות המרכזיות של אגפיה, והביאו לשיפור השירות לתושב ולהתייעלות פנימית. הפרויקטים בוצעו בשיתוף ובגיבוי מלא של מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, ושל ראש העיר, משה פדלון.

אחד הפרויקטים הבולטים, שהסתיים באחרונה, הוא מאגר טפסים דיגיטליים, שהוטמע באגף הכנסות העירייה. "המערכת מאפשרת ניהול תהליכים ממוכן עם הגדרה ומעקב אחר מדדי השירות – מה שמייעל את העבודה הפנים ארגונית", אמר זיו.

פרויקט נוסף הוא הטמעת מערכת שירותים דיגיטליים מתקדמים באתר העירוני. במסגרת זו, אגף המחשוב של עיריית הרצליה הטמיע צ'טבוט באתר העירוני ובמחלקה לחינוך הגיל הרך, שדרכו יוכלו התושבים לפנות אליה במהירות וביעילות. בהמשך עתידים בעירייה להטמיע צ'טבוט לאגפים נוספים שלה. לדברי זיו, מערכת הצ'טבוט זוכה להצלחה רבה, והיא מאפשרת למוקדנים האנושיים לתת שירות טוב יותר לאזרחים. הוא ציין כי בכל שלב ניתן לעבור מקבלת שירות על ידי הצ'טבוט למוקדן אנושי.

כמו כן, הותקנה באתר העירוני מערכת GIS לאיתור גינות כלבים, איתור ימי פינוי אשפה וגזם לפי כתובת, מסלולי אופניים ועוד.

מקלטים חכמים

פרויקט נוסף, שעליו דיווחה עיריית הרצליה באחרונה, הוא פיילוט למקלטים חכמים. לדברי זיו, "הפרויקט מאפשר פתיחה וסגירה של המקלט בשעת חירום, באמצעות לחיצת כפתור מהמוקד העירוני, מהחמ"ל ומהמשל"ט, וכן את ניהול המקלטים בשגרה". בנוסף, מתוכנן חיבור של המערכת למערכות פיקוד העורף, כאשר בהישמע אזעקה, המקלטים שמצויים בפוליגון (אזור התרעה) האזעקות ייפתחו באופן אוטומטי. הפרויקט בוצע בשיתוף סלקום.

במסגרת ההיערכות לחורף, אגף המחשוב פיתח עבור עיריית הרצליה חיישנים לגילוי מוקדם של הצפות ומנגנונים של לחצני מצוקה, המבוססים על תקשורת סלולרית (בתדרים בעלי שרידות גבוהה) ועל רשת התקשורת העירונית LoRa. "החיישנים יתריעו בזמן אמת על סכנות להצפות והמידע יגיע לאגפים המתאימים שישלחו לשם צוותים כדי למנוע אותן", אמר זיו.

פרויקט נוסף שהושלם בתקופה האחרונה הוא החלפת מערכת ה-CRM, שאוחדה עם אתר האינטרנט העירוני. זיו הסביר כי "המטרה בפרויקט זה הייתה ליצור פלטפורמה לפורטל ארגוני, שתיתן מענה לטיפול בעולמות הביג דטה". החברה שזכתה במכרז היא א.ש. בינה, שפיתחה מערכת CRM ייעודית שעונה על הצרכים של הרשות המקומית.

תוכנית לעיר חכמה

ברמת התכנון לטווח ארוך, מנמ"ר עיריית הרצליה ציין כי העירייה החלה בהכנת תוכנית לעיר חכמה – או, כפי שמנכ"ל העירייה מכנה אותה, העיר המתוחכמת. זיו מוביל את המהלך יחד עם המנכ"ל, והיא חולשת על פני אגפי העירייה השונים. עיריית הרצליה התקשרה לצורך כך עם היועץ עופר עוז, מנכ"ל טריפל טי, שילווה אותה בשלבים השונים של מימוש העיר החכמה.

במסגרת כתיבת התוכנית, העירייה מיישמת רעיון חדש, שקונה לו אחיזה בעולם: יצירת עיר תאומה, "טווין סיטי", על כל מרכיביה, שעליה יבוצעו כל בדיקות ההיתכנות בהיבט התכנון של העיר העתידית. זאת, על מנת למנוע שיבושים והפרעות לתהליכים הקיימים בעיר.

פדלון אמר כי עירו היא "עיר חכמה מהמובילות בישראל, ואנחנו משקיעים משאבים רבים בטכנולוגיה ובמחשוב, כחלק מהצעדים לשיפור איכות החיים של התושבים".

עו"ד לזר ציין כי "נושא החדשנות נמצא על סדר יומה של העירייה באופן קבוע, מתוך כוונה להתאים את השירותים שהיא מעניקה לעידן הנוכחי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תושב מאוכזב

    רואים פרסומים של מנהלים בעיר אבל התושבים לא רואים שום תוצאות בשטח. מקלטים חכמים? איפה? מה זה הקשקוש הזה? במלחמה האחרונה המקלט היה נעול שעות אחרי שהייתה אזעקה וגם אחרי שהתלוננו לעירייה הוא לא נפתח. למה בתל אביב יודעים לפתוח מרחוק ואצלינו רק לפרסם כתבות? תתעוררו!

אירועים קרובים