מי יפתור את "הכאוס בענן?"

קחו את הפיצוץ הקיים בכמות הטכנולוגיות החדשות, העובדה שכל אחת מהן משדרת ב-"שפה" אחרת וכוח האדם הרב שצריך כדי להבין את כל זה - וקיבלתם בלגן אחד שלם ● איך פותרים אותו? בכירים ישראלים ב-VMware מסבירים

כאוס ב-"שמיים" של עולם המחשוב.

"הכאוס בענן" הוא אחת ממילות הבאזזז ש-"מככבות" בשיח הטכנולוגי בזמן האחרון, והיא תפסה מקום של כבוד גם בכנס VMExplore של VMware, שנערך בשבוע שעבר בברצלונה. המילה הזאת – או, יותר נכון, מונח – בלטה באג'נדה של האירוע יחד עם שתי מילות באזזז נוספות: "הענן החכם" ו-"הענן הריבוני", שאתייחס אליו בכתבה זו, אבל בקצרה.

מהו אותו "כאוס בענן?" הכוונה היא לריבוי עננים, ריבוי טכנולוגיות וריבוי שפות שעל אנשי הטכנולוגיה בארגונים "להבין". זה מעלה צורך בעוד ועוד כוח אדם, כי אין כמעט בנמצא אנשי טכנולוגיה, מוכשרים ככל שיהיו, שיודעים לדבר את כל השפות של כל הטכנולוגיות החדשות האלה. הדבר מביא לכך שהעסק הזה קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי לניהול. הפתרון, על פי אנשי VMware (ולא רק הם), הוא "הענן החכם", שמאחד את הכול לשפה אחת ולשיטת ניהול אחת של הטכנולוגיה.

ניב רז, ה-CTO של VMware ישראל

ניב רז, ה-CTO של VMware ישראל צילום: מיה כרמי דרור

ניב רז, ה-CTO של VMware ישראל, מסביר: "יש שינוי בטרמינולוגיה של המחשוב הארגוני – מהמונח המוכר 'טרנספורמציה דיגיטלית' ל-'חכם דיגיטלית', או 'הענן החכם'. כדי לאמץ את הענן החכם יש צורך באימוץ של טכנולוגיות חדשות, שמצידו דורש גיוס של עוד ועוד כוח אדם, שגם ככה אין בנמצא. כל אחת מאותן טכנולוגיות היא עוד שפה מיוחדת שיש צורך לנטר, לנהל ולעקוב אחריה, וגם אחרי העלויות שלה. בעידן של היום, אחרי ההתפרצות הדיגיטלית של הקורונה, ארגונים מוצאים את עצמם בכאוס אמיתי, כי כמות הטכנולוגיות הופכת את משימת הניהול שלהן לבלתי אפשרית".

"הפתרון לכאוס הזה הוא יצירה של שפה אחידה של ניהול הטכנולוגיה, כפי ש-VMware מאפשרת. באמצעותנו ניתן לנהל את כל המשאבים הן בעננים השונים והן בדטה סנטר המסורתי, וליהנות מהטכנולוגיות החדשות תוך כדי ניטור, אבטחה ושליטה על העלויות", אמר.

"מדובר בשפה אחודה", ציין רז, "וברגע שמתחיליחם להשתמש בה, אין צורך בעובדים ומנהלים דוברי שפות טכנולוגיות חדשות רבות. מכאן שהענן החכם לא רק מפשט את העבודה ומאפשר גמישות באימוץ טכנולוגיות חדשות, אלא גם מייתר את הצורך בכוח אדם רב".

שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל.

שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

שלומי אביב, מנכ"ל VMware ישראל, ציין כי "הענן החכם מנגיש את התשתית לא משנה היכן – און-פרמיס או בענן הציבורי, ב-VMים או בקונטיינרים, וכדומה. VMware מאפשרת ללקוחות שלה להריץ את אותה תשתית בכל מקום שהם רוצים, ודואגת לכל מה שקשור בכך. אנחנו מעוניינים שהלקוחות שלנו יוכלו לפתח את החדשנות והטכנולוגיות שלהם, מבלי לעסוק בתשתיות ובכלל, כמה שפחות לעסוק בצד המחשובי. לכן אנחנו כאן".

המילה שהס מלהזכיר: ברודקום

VMware, כמו רבות מאוד מחברות הטכנולוגיה, מדברת על טרנספורמציה דיגיטלית – או, כפי שרז ציין כאן, ההתפתחות שלה, שהיא החוכמה הדיגיטלית. אלא שחברת הענק עצמה נמצאת בימים אלה בתהליך של "טרנספורמציה" משל עצמה, מבחינת הבעלות עליה. זאת, לאחר שלפני כחצי שנה ברודקום הכריזה כי היא קונה אותה תמורת 61 מיליארד דולר, והופכת אותה לחטיבת התוכנה שלה. בהתחלה, המהלך עורר דאגה בקרב עובדים רבים בחברה, כולל בישראל, שמא הם יפוטרו – כמו שברודקום עשתה עם חברות אחרות שקנתה, למשל סימנטק ו-CA (אם כי במקרה של זו האחרונה, ברודקום קנתה שלד פיננסי, ואילו כאן היא קונה חברה שלמה). VMware כמעט שלא מתבטאת בנושא – כולל לא אנשי VMware ישראל, אפילו לא לציטוט. אלא שלפי ההתרשמות של כותב שורות אלה, הגל הזה נרגע, והפעילות בחברה נמשכת כרגיל. ראגו רגוראם, המנכ"ל, ביטא את זה במסיבת עיתונאים שנערכה במסגרת הכנס, כשהביע תקווה ש-"העובדים ימשיכו איתנו – גם אחרי הרכישה".

טכנולוגית, ב-VMware מתמקדים בימים אלה בשורה של פיתוחים שהם עומדים להכריז עליהם, ובאלה שהוכרזו בזמן האחרון, לרבות בכנס בשבוע שעבר: VMware Tanzu לענן הריבוני, חבילת Operations Compliance לעננים הריבוניים, פתרונות חדשים לאקו-סיסטם פתוח, יכולות חדשות בחבילת פתרונות Tanzu של החברה, ו-Aria Operations לעננים הציבוריים והריבוניים.

אביב אמר על Aria כי "הכנסנו לתוכנה את הביזנס אינסייד, שמאפשר לנו להמליץ ללקוח, אם הוא רוצה להריץ ניתוח של הנתונים, איפה הכי נוח לו לעשות את זה מבחינת תשתית, עלות ואבטחה. זה שינוי דרמטי, מה גם שהפלטפורמה מתעדכנת כל הזמן, כך שהיא מציעה את ההצעות שלה על בסיס המידע המעודכן ביותר".

שמוליק ענתבי, סגן נשיא ב-VMware ומנהל פעילות החברה באגן הים התיכון, מרכז ומזרח אירופה.

שמוליק ענתבי, סגן נשיא ב-VMware ומנהל פעילות החברה באגן הים התיכון, מרכז ומזרח אירופה. צילום: ניב קנטור

מה חדש במסגרת הפעילות שלכם בישראל?
שמוליק ענתבי, סגן נשיא ב-VMware ומנהל פעילות החברה באגן הים התיכון, מרכז ומזרח אירופה: "ישראל תמיד הייתה ונשארה האב טכנולוגי, כולל בכל הנוגע ליישום של עננים היברידיים וקישור לעננים ציבוריים. VMware עוברת יותר ויותר למודל של רישוי, והלקוחות שלה בישראל מקדימים את אלה שבכלל אזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). אנחנו, הישראלים, יותר נועזים באימוץ הענן ההיברידי – גם כי אנחנו ישראלים ונועזים, וגם כי אנחנו סטארט-אפ ניישן".

אביב: "VMware ישראל זכתה באחרונה בכמה פרויקטים בולטים בעולם הביטחון, במגזר הפיננסי ובמגזרי ההיי-טק והתעשיה, למשל בסודה סטרים, בהראל ביטוח ובאמדוקס. 92% מארגוני האנטרפרייז בישראל מאמצים את הענן הפרטי והמולטי-קלאוד של VMware. יש לנו כאן מרכז מו"פ, שבין היתר עוסק במחקר בעולמות הבלוקצ'יין, עם פיילוט בבנק ישראל ועם פרויקט בבורסה לניירות ערך. תחומים נוספים שבהם עוסק המרכז הם אבטחת קונטיינרים, לאחר שרכשנו את אוקטרין, שנקראת כיום Tanzu Security, אותנטיקציה ועוד".

ומה חדש במסגרת הפעילות שלכם בעולם?
רז: "יש לנו שלל לקוחות מהרבה מאוד מגזרים. אני יכול לציין את מגזר הרכב: יש לנו לקוחות חדשים בתחום – יצרניות גדולות כגון אאודי ו-BMW. הן מאמצות טכנולוגיות של VMware בהיקפים אדירים. זה רק ממחיש את הביטחון שארגוני הענק האלה נותנים בנו. הם נשענים עלינו ומאמינים שהטכנולוגיות שלנו מספקות ערך ללקוחות. הם גם יודעים שאיתנו, הם יכולים להתמקד במה שהם עושים ולא בתחזוק הטכנולוגיות".

כיצד המלחמה באוקראינה משפיעה על הפעילות של VMware שם?
ענתבי: "בעקבות המלחמה, אוקראינה התווספה למזרח אירופה באזורים של VMware, וגם הפעילות בה נמצאת תחת אחריותי. אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו באוקראינה להריץ בזמן המלחמה את האפליקציות והשירותים שלהן בענן שלנו. באמצעות כלי ההתאוששות מאסון שלנו אפשרנו לחברות אוקראיניות לנהל את המשאבים שלהן בקלות ובמהירות".

מה המטרה הנוכחית של VMware ומה אנחנו צפויים לראות ממנה בעתיד?
אביב: "המטרה שלנו היא להמשיך להיות שותפים עסקיים בעלי ערך ללקוחות שלנו ולהוביל חדשנות, לשבור פרדיגמות ולשנות את התפיסות ונקודות המבט שלהם. זהו הערך המרכזי שלנו, והוא מייצר שותפויות אמיתיות.

אני מאמין שנתמקד יותר ויותר בעולמות ה-DevOps, ונביא את החדשנות שהבאנו לעולמות הדטה סנטר המסורתיים גם לשם. בנוסף, נציע וירטואליזציה, נטוורקינג ואחסון גם לעולמות הקונטיינרים. נספק תשתית אחודה ומאובטחת, ונאפשר למפתחים לפתח איזו אפליקציה שהם רוצים באיזה ענן שהם רוצים – באותם הכלים. המטרה שלנו היא להיות אגנוסטיים לחומרה ולענן. וכמובן, אבטחת מידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים