רשמית: ברודקום רוכשת את VMware תמורת 61 מיליארד דולר

ענקית הווירטואליזציה תכלול בחטיבה בהובלתה רכישות קודמות של ברודקום – CA וסימנטק ● הנרכשת VMware הייתה אחד הנכסים בראש רשימת היעדים של ברודקום במשך זמן מה, כך על פי אנשים שמכירים את הנושא

רכישת VMware - העסקה הדומיננטית בשוק שביצעה ברודקום.

ימים ספורים לאחר השמועות על רכישה אפשרית של ברודקום את VMware, הרכישה הפכה לרשמית. ענקית השבבים הודיעה בסוף השבוע (ה') על רכישתה את ענקית הווירטואליזציה תמורת 61 מיליארד דולר. העסקה תושלם באוקטובר 2023.

מייקל דל – האוחז בבעלות של 40% מ-VMware – וסילבר לייק – לה 10% מהחברה – הצביעו בחיוב על העסקה. סליבר לייק השקיעה בעבר בברודקום, בלא קשר לרכישות. על פי תנאי הרכישה, ברודקום תאחז בבעלות על 88% מהנרכשת, ויתרת הבעלות תיוותר בידי VMware עצמה. בנוסף, ברודקום תיקח על עצמה חוב בסך שמונה מיליארד דולר של הנרכשת.

חטיבת התוכנה של ברודקום תמותג מחדש, תיקרא בשם ענקית הווירטואליזציה, ותכלול את CA וסימנטק. בקרב בכירי הרוכשת מאמינים כי החטיבה החדשה תציע למשתמשים גמישות רבה יותר בבנייה, ניהול וחיבור של יישומים בקנה מידה גדול יותר מדטה סנטרים, על פני כמה עננים ציבוריים – ועד לקצה.

לדברי טרייסי וו, אנליסטית בכירה בפורסטר, "אם ברודקום מתכננת להיכנס לשוק התוכנה הארגונית, המהלך יכול להיות ברכה לתחום, שכן אין לה הרבה נוכחות בו מלבד מוצרי CA".

הוק טאן, מנכ"ל ברודקום, הביע בהצהרה אופטימיות לגבי סיכויי ההצלחה של החברה המשולבת, תוך שהוא מציין את "הרקורד המוכח של מיזוגים מוצלחים" של החברה שלו.

יצוין כי, לפי דיווח ב-!Yahoo, הנרכשת VMware הייתה אחד הנכסים בראש רשימת היעדים של ברודקום במשך זמן מה, כך על פי אנשים שמכירים את הנושא. ברודקום, כך דווח, בדקה בשקט את העסק לפני שהמשיכה רחוק יותר במיזוג. הרוכשת ערכה חישובים, חיפשה את המוצרים של VMware והריצה תרחישים במשך כשנה בטרם פנתה בהצעה לרכישה, כך אמרו האנשים, שביקשו לא להזדהות מכיוון שהדיונים היו פרטיים.

ההיסטוריה של החברות והעסקה

דונאלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר, מנע ב-2018 מברודקום לממש את רכישת המתחרה שלה בעולם השבבים, קוואלקום, תמורת 117 מיליארד דולר. הוא עשה זאת בנימוק של "ביטחון לאומי".

בשנים האחרונות הרחיבה ברודקום את פעילות הרכישות שלה, ולה יש שני מותגי על לשעבר: CA וסימנטק. ענקית התשתיות והאבטחה נרכשה ב-2018 תמורת 18.9 מיליארד דולרים, ואילו ענקית האבטחה פוצלה, וחלק ממנה נרכש על ידי ברודקום תמורת 10.7 מיליארד – ב-2019. ברודקום מכרה את עסקי השירותים של סימנטק לאקסנצ'ר שישה חודשים לאחר מכן.

ב-2021 דל (Dell Technologies) נפרדה מענקית הווירטואליזציה, שהייתה חברה-בת שלה. VMware כונתה "תרנגולת המטילה ביצי זהב" עבור דל, אולם ענקית המחשוב נאלצה להיפרד ממנה בשל חובות עבר – של עשרות מיליארדי דולרים – הנובעים מהרכישה הגדולה שלה בעשור הקודם את EMC, ש-VMware הייתה בבעלותה. 

סילבר לייק רכשה, יחד עם דל, את EMC בשנת 2016, בעסקה הגדולה אי פעם בהיסטוריה של הטכנולוגיה, תמורת 67 מיליארד דולר, במה שכונה "הרכישה שהפכה את דל להיפופוטם IT, ('בהמות')". אף שענקית הווירטואליזציה רווחית זה שנים רבות, שווי המניה שלה מצוי בירידה.

אנשים מבולבלים

אנליסטים אמרו שלא ברור כיצד VMware משתלבת עם עסקי השבבים הקיימים של ברודקום, או אילו סינרגיות עשויות להתקיים עם CA וסימנטק בעתיד.

"העסקה עשויה להיטיב עם ברודקום", אמר דן ניומן, אנליסט ראשי ב-Futurum Research, "אבל אנשים מבולבלים כי הם לא יודעים כמה טוב זה יכול להיות עבור כולם, לרבות משתמשי VMware".

"אם העסקה תתממש, יהיה זה אקזיט מוזר עבור VMware", אמר גארי צ'ן, מנהל מחקר לתחום מחשוב מוגדר תוכנה של IDC, "נראה ש-VMware מצליחה כעת, כשאין לה את דל 'על הראש'. אז או שההצעה פשוט כל כך טובה, או שיש לברודקום תוכנית אב שאיננו מודעים לה".

חלק מהאנליסטים מאמינים, כי כמו ברכישות הקודמות, של CA וסימנטק, המניעים של ברודקום קשורים יותר להנדסה פיננסית מאשר לחזון טכנולוגי גדול לעתיד. כך, כתב אחד האנליסטים כי "נדיר לראות חברה עם שותפויות חזקות ומעמד בשוק, מסכימה כל כך מהר להירכש על ידי חברה בעלת ניסיון מועט בשווקים שבהם VMware הצטיינה".

לדברי דנה גרדנר, אנליסטית ראשית ב-Interarbor Solutions, "ל-VMware יש היסטוריה מוכחת של פעילות עם כמה מגמות טכנולוגיות מרכזיות, כמו ענן, קונטיינרים ו-וירטואליזציה. זה אירוני שהם מוצאים את עצמם עכשיו מחויבים לחברת שבבים".

הרכישה הצפויה היא השלישית בגודלה בהיסטוריה של ההיי-טק – אחרי רכישת מיקרוסופט את ספקית משחקי המחשב אקטיוויז'ן בליזארד תמורת 69 מיליארד דולר, ורכישתה דל את EMC ב-2016, תמורת 67 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים