זה מורכב: מאמר אחד וארוך במיוחד על קריפטו תפס גיליון שלם בבלומברג

הכתב הכלכלי של בלומברג ביזנסוויק, מאט לוין, פרסם טקסט אורך באופן נדיר, שכלל 40 אלף מילים, ושכל עניינו הוא מטבעות דיגיטליים, וכל זאת דווקא כעת כשהתחום נמצא בתקופה מטרידה המכונה "חורף הקריפטו"

האם הוא ימוסה אחרת בישראל? תחום הקריפטו.

באחרונה פורסם בבלומברג, תחת הכותרת "הסיפור של הקריפטו – מאיפה בא, מה המשמעות שלו ולמה זה עדיין חשוב", מאמר בודד, באורך נדיר בעבור תכנים עיתונאיים בכלל וכתבות אינטרנטיות בפרט – 40 אלף מילים. מי שעמד מאחורי המאמר הוא מאט לוין, כתב כלכלי מוכר החתום על הטור הפיננסי הפופולרי ב-Bloomberg Opinion, והוא הקדיש את שפע המילים הזה כדי לדבר על הנושא החמקמק והמעט אמורפי של מטבעות דיגיטליים וניסה להסביר לציבור המבולבל כל מה שניתן אודותיו.

למאמר פורסם גם פתיח של ג'ואל ובר, עורך בלומברג ביזנסוויק, שהציג במילים משלו את הנושא והסיבה לפרסום הטקסט.

ובר כתב: "היה רגע לא כל כך מזמן שחשבתי, 'מה אם טעיתי בעניין הקריפטו הזה?' אני טיפוס מפקפק, שאם להיות כן לא תמיד הבין את היקום החלופי הזה, שמחלחל ומתרחב כבר יותר מעשור". בהמשך התייחס ובר ל"חורף הקריפטו" האחרון הפוקד את העולם כבר מזה מספר חודשים, אך ציין כי "אם הקריפטו לא נעלם, מוטב שננסה להבין זאת".

ובר הסביר כי סוכנות הידיעות והתקשורת היא שביקשה מ-לוין לכתוב גיליון שער לכריכה של בלומברג ביזנסוויק, וציין כי מדובר בדבר מה שנעשה עד כה על ידי "כותב בודד, רק פעם אחת אחרת בהיסטוריה של 93 השנים של המגזין ("מה זה קוד?" מאת פול פורד – ג"פ)".

מאט לוין, הכתב הכלכלי החתום על הטור הפיננסי הפופולרי ב-Bloomberg Opinion.

מאט לוין, הכתב הכלכלי החתום על הטור הפיננסי הפופולרי ב-Bloomberg Opinion. צילום: לכידת מסך מבלומברג

למה לפרסם מגה-מאמר על קריפטו דווקא עכשיו?

הקריפטו הוא משבש משמעותי בתחום הפיננסים, אבל גם הרבה מעבר לו, ולוין כתב את מאמרו הארוך על רקע אחד המשברים החמורים ביותר בהיסטוריה בת 14 השנים של התחום, בתוך ששיבח את החלקים הטובים וביקר את הבעיות והכשלים הכרוכים במטבעות הווירטואליים ובשימוש בהם. הכתבה של לוין, בנקאי השקעות ועורך הדין לשעבר, נבחרה כאמור להיות היחידה בגיליון השבוע של המגזין, ודבר זה מצביע גם הוא על החשיבות שבלומברג, ובר ולווין מייחסים לתחום.

אז לאחר שמחיר הביטקוין, אולי מטבע הקריפטו המפורסם והשמיש ביותר, צנח באופן דרמטי בשנה האחרונה, ואחרי שהיה כבר בעל שווי של כ-70,000 דולר ליחידה בנובמבר אשתקד מחיר האסימון עומד כיום על כ-20,000 דולר בלבד – מה הסיבה להתמקדות בתחום שיכול להראות כיום לרבים כ"כושל"?

לדברי לוין, דווקא עכשיו "זה זמן טוב לדבר על קריפטו. יש הפסקה; יש קצת מנוחה".

"המטרה שלי היא לשכנע אתכם שהקריפטו הוא מעניין, שהוא מצא כמה דברים חדשים להגיד על כמה בעיות ישנות, ושגם כשהדברים האלה שגויים, הם שגויים בדרכים מאירות", המשיך והסביר לוין. "לקריפטו יש מערכת פיננסית די מפותחת, ואני הולך לדבר עליה קצת, כי היא די מפותחת וכי אני אוהב פיננסים". את היתר תוכלו לקרוא אם תמצאו זמן ואנרגיה לעשרות אלפי המילים של לוין. בהצלחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים