הערכות: הבנקים צפויים להפסדים כבדים אם עסקת טוויטר-מאסק תצא לפועל

לפי בלומברג, הטלטלה בשוק האשראי צפויה להסב לבנקים, בראשות מורגן סטנלי, הפסד של חצי מיליארד דולר ● האם זה יגרום להם לסגת מהעסקה, אחרי שמאסק חזר אליה באחרונה?

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

הבנקים שמממנים את עסקת הרכישה של טוויטר על ידי אילון מאסק צפויים להפסיד ממנה כחצי מיליארד דולר – כך לפי הערכות שפורסמו בסוף השבוע בבלומברג. זאת, בעיקר עקב הטלטלה בשוק האשראי, שהחלה לאחר חתימת העסקה בחודש אפריל.

עם חתימת העסקה, בנקים שונים התחייבו להעביר למאסק 12.5 מיליארד דולר כדי לממן את הרכישה, שהסכום הכולל שלה עומד על 44 מיליארד. היתר צפוי להגיע מהונו הפרטי של מאסק, שהוא האיש העשיר ביותר בעולם. בראש הקבוצה הזאת עומדים שבעה בנקים, לרבות מורגן סטנלי, ברקליס ובנק אוף אמריקה. לפי CNBC, הסכום שאותו הם התחייבו להקצות לטובת העסקה צפוי להתחלק כך: 6.5 מיליארד דולר בהלוואות ממונפות, שלושה מיליארד באגרות חוב מאובטחות וסכום זהה באגרות חוב לא מאובטחות.

על פי בלומברג, הבנקים יפסידו בין 400 ל-500 מיליון דולר עקב אגרות החוב הלא מאובטחות, שנושאות ריבית גבוהה וללא עמלות שבנקים בדרך כלל גובים בגין עסקאות כאלה. יש לציין שעסקת מאסק-טוויטר לא תלויה בתשובה לשאלה האם הבנקים יוכלו למכור את החובות שנטלו על עצמם בגינה או לא.

העסקה כבר "פחות הגיונית" עבור הבנקים

קיימות הערכות בשוק שלפיהן הבנקים יחזרו בהם מביצוע העסקה או מתנאיה, מאחר שהיא "פחות הגיונית" עבורם כעת. אם זה אכן יקרה, מדובר בעוד התפתחות בדרך הפתלתלה שהעסקה הזאת חווה מאז חתימתה. ביולי האחרון, שלושה חודשים לאחר חתימת העסקה, החליט מאסק לחזור בו ממנה – ובשבוע שעבר החליט ההיפך, כלומר – לשוב לעסקה המקורית. בינתיים, בחודש שעבר הצביעו בעלי המניות של טוויטר בעד ביצוע העסקה. יחד עם זאת, בדיון שהתקיים ביום ו' בתביעה שהגישה טוויטר נגד מאסק ובתביעה שכנגד שהוא הגיש – שתי התפתחויות נוספות בפרשה – טענה רשת הציוצים כי "לא ניתן לבטוח" בהצעה של הרוכש הפוטנציאלי. האמירה הזאת כלולה במסמכים שטוויטר הגישה לבית המשפט בעקבות בקשתו של מאסק לדחות את הדיון עקב הכיוון השלילי שאליו הולכת העסקה. בית המשפט נעתר לבקשה ודחה את הדיון ב-11 יום – מ-17 באוקטובר ל-28 בו.

בתוך כך, גורמי שמאל בארצות הברית שבו והביעו בימים האחרונים חשש שאם "הטרול", לדבריהם, מאסק יקנה את טוויטר, היא תהפוך לרשת שמלאה בשיח שנאה ובמיס-אינפורמציה. זאת, לאחר שמאסק טען כי הוא ייצור פלטפורמה שנותנת "חופש ביטוי", כלומר – פחות מנטרת ובודקת את התוכן המפורסם. המבקרים האשימו אותו שהוא רוצה לשאת חן בעיני הנשיא לשעבר של ארצות הברית, דונלד טראמפ, שנחסם מטוויטר והקים רשת חברתית משלו. במה שנראה כתשובה לביקורת, מאסק אמר בראיון לפייננשל טיימס, שפורסם ביום ו', כי "חשוב שלאנשים יהיו הכי הרבה אמצעים להחלפת דעות, שיכילו דעות שונות, והם צריכים להיות אמינים ושקופים ככל האפשר". הוא ציין כי הוא תומך בחופש ביטוי "באופן אבסולוטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים