מאסק הודיע לטוויטר: רוצה בכל זאת לרכוש אותה ב-44 מיליארד ד'

לא ברור מה גרם לשינוי, אולם יזם הטק הדומיננטי בישר לטוויטר בתחילת השבוע (ב') כי בכוונתו לרכוש אותה בכל זאת ● החברה לא הגיבה בינתיים, אך הסכימה מול מאסק שאין צורך כרגע במסירת תצהיר מטעמו לקראת משפטו

רבים נוטשים את טוויטר בעקבות ניהולו של אילון מאסק.

יזם הטק המפורסם אילון מאסק שינה את דעתו – הוא בכל זאת מעוניין לקנות את טוויטר.

השבוע (ב') שלח המולטי-מיליארדר מכתב לחברה שעומדת מאחורי הרשת החברתית המצייצת, ובישר לה כי בכוונתו לחזור להצעתו המקורית ולרכוש אותה בתמורה ל-54.20 דולר למנייה, בסכום מצטבר של 44 מיליארד דולר.

בתחילה לא נודע אם בטוויטר מקבלים מיד את ההצעה המחודשת, ואולם כעת דווח על ידי רויטרס כי שני הצדדים, מאסק וטוויטר, הסכימו ביניהם לדחות את התצהיר שמאסק היה אמור לספק בבית המשפט מחר (ה'), כחלק מההכנות למשפט מול החברה בגין ביטול העסקה.

יותר מדי חשבונות מזויפים – הסיבה המקורית לביטול

כזכור, מאסק וטוויטר היו עתידים להתחיל את המאבק המשפטי שלהם, במסגרתו התעקשה החברה שהיזם יעמוד במילתו ויקנה אותה כפי שהבטיח באפריל, הבטחה שבוטלה – לפחות זמנית – בידי מאסק ביולי האחרון. למרות הביטול, באמצע ספטמבר התכנסו בעלי המניות של טוויטר והצביעו בעד העסקה המקורית שהציע יזם הטק.

כעת, כך לפי מידע שנמסר לרויטרס על ידי יודעי דבר, מנסים הצדדים להגיע להסכמה שתוביל לסיום ההתדיינות שלהם, ולסגירת העברת הרשת החברתית לידיו של האיש העשיר בעולם, מייסד ומנכ"ל חברות הענק טסלה ו-SpaceX וחברות אחרות ומאוד חדשניות כמו נוירלינק או בורינג.

כאמור, המיזוג שהחל את דרכו לפני כחצי שנה נתקל בחודשים האחרונים בנסיגה של מאסק ממנו. איש העסקים הדומיננטי הודיע כי בכוונתו לבטל את העסקה, בתוך שהוא מצדיק את כוונתו זו בטיעון כי בפלטפורמה פעילים מספר גבוה במיוחד של חשבונות בוטים מזויפים. לדבריו אז, טוויטר טענה כי מדובר ב-5% חשבונות שכאלו, בעוד שבפועל להערכת מאסק ואנשיו יש מהללו כ-20-25% חשבונות, מה שאמור להוריד את מחיר החברה באופן דרמטי.

בהמשך תבעה טוויטר את מאסק מתוך כוונה לאלץ אותו להשלים את הרכישה לפי התנאים שהבטיח. החברה האשימה את המולטי-מיליארדר בשימוש בבוטים כתכסיס לנטוש את הרכישה, ומאסק האשים אותה מנגד בחוסר יושרה במהלך המו"מ מולו. טוויטר ומאסק היו עתידים להתמודד זה עם זו בבית המשפט לעסקים בדלאוור, החל מה-17 באוקטובר.

בחודשים האחרונים החלו שני הצדדים בהתדיינויות וחשיפות של גילויים נאותים, כהכנה למאבק המשפטי ההדדי, ושופטת בית המשפט צ'אנסרי של דלאוור, קתלין סנט ג'וד מקורמיק, הייתה אמורה לשמוע עוד טיעונים על המקרה במהלך השבועות הראשונים של אוקטובר, עוד בטרם תחילת המשפט בפועל. אלא שעכשיו שוב התהפך קו העלילה, כשהרכישה עלתה שוב על סדר היום ומאסק מראה בה עניין מחודש, מבלי שיהיה ברור מה הסיבות לשינוי עמדתו זו.

החדשות מגיעות כמה ימים לאחר שמאות הודעות טקסט מהטלפון של מאסק פורסמו לציבור כראיה מקדימה בתביעה של טוויטר.

מעניין לציין כי מאסק, בציוציו האחרונים, לא ציין במילה את טוויטר או את הנסיבות שגרמו לו לשנות את עמדתו, אולם כן התייחס לסיבות שהביאו אותו לרצות לקנות את הפלטפורמה בכל זאת, וצייץ: "קניית טוויטר היא מאיץ ליצירת X – אפליקציה לכל".

העיד בסנאט. חושף השחיתויות מטוויטר, פייטר (מאדג') זאטקו. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

העיד בסנאט. חושף השחיתויות מטוויטר, פייטר (מאדג') זאטקו. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה. צילום: ויקיפדיה

נכנס לתמונה: חושף שחיתויות נוסף מתוך טוויטר

מעניין לגלות כי במהלך הימים האחרונים צץ חושף שחיתויות חדש בעל ידע פנימי העוסק באופי הניהול של טוויטר, ושגם הוא שקל לנקוט עמדה במהלך המשפט של מאסק וטוויטר בדלאוור ואולי לספק מידע על נושא ה-בוטים, כך לפי דיווח של הניו יורק פוסט.

בניגוד לפייטר (מאדג') זאטקו – חושף שחיתויות טוויטר ראשון, שלא הזכיר את המילים 'בוטים' או 'דואר זבל' ולו פעם אחת במהלך עדותו בת השעתיים וחצי בסנאט בספטמבר – האדם השני שיצא עם אינפורמציה על טוויטר היה עתיד להתמקד, לכאורה, במחקר פנימי שהגיע למסקנה כי בעיית הבוטים של האתר היא הרבה יותר גדולה ממה שהודתה החברה.

מדובר בעובד טוויטר לשעבר, שטען כי לפני מספר שנים היה מעורב בדו"ח פנימי שכביכול הגיע למסקנה שלפחות 30% מהמשתמשים הפעילים היומיומיים של טוויטר הם חשבונות ספאם אוטומטיים.

"מנהלי טוויטר צחקו כשסיפרו להם על הדיווח ואמרו, 'תמיד הייתה לנו בעיית בוט'", אמר האיש, שבינתיים נותר אנונימי, בראיון לפוסט.

עדות כמו שלו, יחד עם עדותו של זאטקו, עשויות היו לסייע למאסק בהצדקת נסיגתו מהעסקה עקב בעיית הבוטים, לכאורה, בפלטפורמה, ולאפשר לעסקם הטק לסגת מהעסקה מבלי לקנות את האתר ואולי אף לצאת זכאי במשפט כולו ולא להידרש אפילו לשלם את מיליארד הדולר שנקבעו כדמי ביטול לעסקה, אם לא תצא לפועל.

אבל מאסק, כאמור, הפך את היוצרות שוב בהצהרתו החדשה, שיכולה אולי לייתר את העדויות השונות משום שהוא יהפוך מרצונו לבעלים של הרשת המצייצת ויפרד לשם כך מ-44 מיליארד דולר בסופו של יום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים