בעלי מניות טוויטר הצביעו בעד מכירתה למאסק ב-44 מיליארד ד'

היזם המולטי-מיליארדר - הבעלים של טסלה, SpaceX וחברות אחרות - כבר ממש לא בעניין ובקרוב יילחם מול טוויטר בבית משפט על זכותו לסגת בו מקנייתה, אך ההצבעה נעשתה במטרה לאלצו לעמוד בהסכם

האם אילון מאסק נהג כחוק כשרכש אותה? טוויטר (כיום X).

בעלי המניות של טוויטר התכנסו והצביעו אתמול (ג') בעד העסקה המקורית שהציע יזם הטק אילון מאסק באפריל לרכישת הפלטפורמה החברתית המצייצת תמורת 44 מיליארד דולר, במחיר של 54.2 דולר למניה.

נכון להיום, שווי מניות החברה נמוך בכ-25% מהמחיר ההתחלתי שהציע אז מאסק, שבינתיים כידוע לכל ביטל את הבטחתו למיזוג ונסוג בו ממנה.

ההצבעה – שבמסגרתה 98.6% מבעלי ניירות הערך הצביעו בעד המיזוג עם מאסק – נעשתה במטרה לאלץ את המייסד השותף והמנכ"ל של חברות ענק כמו טסלה ו-SpaceX, לעמוד בהסכם.

"טוויטר עומדת מוכנה ומזומנה להשלים את המיזוג עם שלוחותיו של מר מאסק באופן מיידי, ובכל מקרה, לא יאוחר מה-15 בספטמבר 2022, יום העסקים השני לאחר התקיימות כל התנאים, שהוא ציר הזמן הנדרש על ידי הסכם המיזוג", מסרה החברה בהצהרה אחרי תוצאות ההצבעה.

מאסק – מתעקש לבטל ויגן על החלטתו במשפט

בחודשים האחרונים שלח הצוות המשפטי של מאסק שלושה מכתבים לטוויטר, בהם הודיע האיש העשיר בעולם לחברה על ביטול ההסכם מולה.

המכתב הראשון שבו הודיע מאסק על עצירת הסכם הרכישה שלו מול החברה נשלח ביולי. בתחילה נשען היזם המפורסם בטיעוניו על מספר חשבונות הבוט הפעילים בפלטפורמה, וטען כי למרות שטוויטר דיווחה לו ולרשות ניירות הערך של ארה"ב, ה-SEC, על כ-5% חשבונות מזויפים, יש בעצם – לפי הערכות מומחים וצוותו – כ-20-50% חשבונות שכאלו, ולכן מחיר החברה אמור להיות קטן בהרבה.

חושף השחיתויות, פייטר (מאדג') זאטקו.

חושף השחיתויות, פייטר (מאדג') זאטקו. צילום: פליקר

אלא שבאחרונה התווסף למכתבים אלו מכתב חדש, שבו ציין היזם באמצעות עורכי דינו כהצדקה לביטול סכום של כ-7 מיליון דולר – מעין דמי פיטורין – שטוויטר שילמה לראש תחום האבטחה לשעבר שלה, פייטר זאטקו, ביוני האחרון – חודשים אחרי שפוטר ממנה.

זאטקו – ראש תחום האבטחה בטוויטר בין השנים 2020-2022 – חשף באוגוסט השנה שחיתויות מתוך החברה, אחרי שהפסיק את עבודתו בה בינואר. הוא הגיש פנייה לקונגרס האמריקני, וזומן עקב חשיפותיו להתייצב מול המחוקקים, כדי לספר להם את שגילה בעת שירותו בטוויטר.

הכסף שטוויטר שילמה לו מרים גבות רבות, משום החשדות שמדובר בעצם ב"דמי השתקה", לפני חשיפת ממצאיו בחברה. אלא שגם אם זו הייתה כוונת טוויטר – הדבר לא עזר.

אתמול (ג') התייצב זאטקו להעיד בפני הסנאט ואמר דברים לא פשוטים על מצב האבטחה ברשת המצייצת. בין השאר הוא ציין כשלי אבטחה חמורים, כולל העסקתם של סוכני ממשלות זרות כעובדי החברה, מבלי לדעת או לזהות זאת כלל.

בשימוע הרחיב זאטקו ואמר למחוקקים האמריקנים בין השאר: "כאשר פלטפורמת מדיה משפיעה יכולה להיפגע על ידי בני נוער, גנבים ומרגלים, והחברה עצמה יוצרת שוב ושוב בעיות אבטחה, זו בעיה ענקית עבור כולנו".

שקרים אודות מספר הבוטים?

בתלונתו המקודמת לקונגרס זאטקו טען כי טוויטר גם ערכה מצג-שווא למאסק במהלך הצעת הרכישה שלו, וגרמה לו להסכים לקנות אותה בסכום העתק 44 מיליארד דולר, בתוך עיוות נתוני המשתמשים האותנטיים פלטפורמה.

טוויטר הגיבה בזמנו לדברי חושף השחיתויות ואמרה כי הם תלושים, וכן ציינה שהוא פשוט "עובד ממורמר". 

כעת עורכי דינו של מאסק טוענים, כאמור, כי הפיצויים שקיבל זטקו מפרים תקנה שנכללת בחוזה הרכישה, שבמסגרתה הסכימה טוויטר לא לספק פיצויי פיטורים לעובדים מחוץ ל"מהלך העסקים הרגיל בהתאם לנהלי העבר".

טוויטר תבעה את מאסק ואילצה אותו להשלים את הרכישה, והאשימה את המיליארדר בשימוש ברובוטים (בוטים) כתכסיס לנטוש את הרכישה.

טוויטר ומאסק יתמודדו זה עם זה בבית המשפט לעסקים בדלאוור, החל מה-17 באוקטובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים