אפליקציית "נתיבי זיכרון" הורחבה וכוללת כעת 20 בתי עלמין צבאיים

היישומון של משרד הביטחון, שהחל את דרכו כפיילוט בשנה שעברה, מאפשר לנווט ולאתר קברי חללים בבתי העלמין בישראל ● מהיום ניתן, בהקלדת שם, לנווט לכל קברי החללים בבתי העלמין שבשירות באופן רגלי ונגיש

התרחבה ל-20 בתי עלמין צבאיים. אפליקציית נתיבי זיכרון.

שירות "נתיבי זיכרון" – יישומון של משרד הביטחון לניווט ואיתור קברי חללי מערכות ישראל, שהחל כפיילוט בשנה שעברה – הורחב על ידי אגף משפחות, הנצחה ומורשת לקראת יום הזיכרון שחל היום (ב').

היישומון כולל השנה 20 בתי עלמין צבאיים, ומהיום ניתן, בהקלדת שם, לנווט לכל קברי החללים בבתי העלמין שבשירות באופן רגלי ונגיש. בנוסף, ניתן יהיה להיכנס לעמוד הזיכרון אודות החלל באתר "יזכור", לקרוא פרקי תפילה וכן להדליק נר וירטואלי לזכרו של החלל, או נר כללי לזכרם של כלל חללי מערכות ישראל.

המערכת פותחה במשותף על ידי אגף התקשוב ומנהל הרכש הביטחוני (מנה"ר) במשרד הביטחון ואנשי טלדור מקבוצת וואן, עבור אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון.

לדברי אריה מועלם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון: "נתיבי זיכרון הינה מערכת לאיתור וניווט לקברי חללי מערכות ישראל בבתי הקברות הצבאיים השונים. לקראת יום הזיכרון הרחבנו את המערכת, וכעת אזרחי ישראל הפוקדים את בתי העלמין הצבאיים יוכלו לנווט אל קברי יקיריהם בקלות, תוך קריאת המידע אודותיהם באתר 'יזכור' והדלקת נר וירטואלי לזכרם ולזכר כלל חללי מערכות ישראל. ביחד נזכור את כלל חללי מערכות ישראל".

מסייעת בניווט וכן מאפשרת שיתוף בתמונת המצבה

לאחר הורדת האפליקציה למכשיר הנייד, יש להזין בשורת החיפוש את שם החלל ואז ניתן לנווט עד למיקום של הקבר, עם אפשרות לניווט קולי או חזותי על גבי המפה. ניתן לבחור בין הגעה רגלית או נגישה לבעלי מוגבלויות. האפליקציה מאפשרת להציג תמונה של המצבה, וכן שיתוף בלחיצת כפתור עם בני משפחה וחברים.  

החל מיום הזיכרון תשפ"ד, האפליקציה פועלת בחלקות הצבאיות ובבתי העלמין קריית שאול בתל אביב, הר הרצל בירושלים, נחלת יצחק בתל אביב, חיפה, חולון, נתניה, באר שבע, ראשון לציון, קריית ענבים, נהריה, פתח תקווה, אשדוד, אשקלון, חדרה, עפולה, רחובות וכפר ורבורג.

מנווטת אל קברי החללים בבתי העלמין הצבאיים. נתיבי זיכרון.

מנווטת אל קברי החללים בבתי העלמין הצבאיים. נתיבי זיכרון.לדברי עירון זדה, מנהל חטיבת פיתוח ופתרונות מגזר ציבורי, טלדור מקבוצת וואן, "האפליקציה מאפשרת לבני משפחה וחברים להגיע בצורה עצמאית ומכובדת לקברים של יקיריהם, ולהימנע מחיפוש מיותר בבית העלמין. לפיתוח המערכת שילבנו אלגוריתמיקה מבוססת GIS וטכנולוגיה מבוססת מיקום, כדי לאפשר יכולת ניווט מקבילית לאלפי משתמשים בו זמנית". 

האפליקציה פועלת על אז'ור, הענן של מיקרוסופט והיא זמינה להורדה במכשירי אנדרואיד ו-iOS. בשנה שעברה משרד הביטחון השיק כפיילוט את יישומון הניווט לקברי חללי מערכות ישראל, "נתיבי זיכרון". המערכת פעלה בעשרה בתי קברות, והשנה, כאמור, הורחב השימוש בה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים