מאסק בכלל ביטל, אך טוויטר זימנה בעלי המניות להצבעה לקבלת העיסקה

בתחילת יולי הודיע היזם והאיש העשיר בתבל כי הוא מבטל את רכישת טוויטר ב-44 מיליארד דולר, אליה התחייב ● החברה תבעה את מאסק והמשפט יפתח באוקטובר, אולם טוויטר עדיין מבקשת שבעלי המניות שלה יאשרו את העסקה

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

אילון מאסק, מייסד חברות הענק טסלה ו-SpaceX, החליט לבטל את רכישת טוויטר, בחלוף כמעט שלושה חודשים מאז שהציע 44 מיליארד דולר והפגין כוונה להשתלט על הרשת החברתית. היזם המפורסם הודיע מוקדם יותר החודש כי יועציו שלחו מכתב לטוויטר, בו בישרו לה רשמית כי הסכם הרכישה בטל ומבוטל. מאסק גם עדכן את רשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC, בהחלטתו.

אלא שכל אלו אינם מעניינים את טוויטר, שזימנה כעת את בעלי המניות שלה לפגישה שבה תיערך הצבעה האם לאשר את העסקה, אם לאו.

המפגש של משקיעי טוויטר זומן ליום ג' הקרוב, ה-13 בספטמבר, ובו יתבקשו הנוכחים לאשר את הסכם המכירה של החברה שסוכם באפריל מול מנכ"ל טסלה, מאסק, כך לפי הודעת טוויטר, ששיתפה הנציבות לניירות הערך. בהודעה גם פורט כי על בעלי המניות של הרשת החברתית להצביע לאימוץ תוכנית המיזוג, למרות סירובו בדיעבד של המולטי מיליארדר לעמוד בתנאי ההסכם, כך לפי דיווח ב-CNN.

"תתבקשו לשקול ולהצביע על הצעה לאימוץ הסכם ותכנית המיזוג מיום 25 באפריל 2022", הסבירה הרשת המצייצת למשקיעים.

אם המיזוג יצא לפועל בסופו של דבר, טוויטר אמרה כי תשלם לבעלי המניות שלה 54 דולר עבור כל מניה שבבעלותם, סכום המהווה פרמיה של כ-38% ממחיר הסגירה של מניות טוויטר ב-1 באפריל 2022, שהיה יום המסחר לפני שמאסק הודיע ​​על רכישת אחזקות של כ-9% בחברה.

נזכיר כי בתחילת יוני שלחו עורכי הדין של מאסק ל-SEC מכתב ובו צויין כי הצוות המשפטי של האיש העשיר בתבל רואה בהתנהלותה של טוויטר "הפרה מהותית" של התחייבויותיה במסגרת הסכם המיזוג. מדובר על התעקשות החברה על כך שבפלטפורמה שלה פעילים "רק" 5% חשבונות בוט מזויפים, ולא 20-25% כפי שטוענים מאסק ואנשיו. במכתב זה הזהירו עורכי הדין כי מאסק "שומר על כל זכויות הנובעות מכך, לרבות זכותו שלא לממש את העסקה וזכותו לסיים את הסכם המיזוג".

בהמשך תבעה טוויטר את מאסק בדלאוור. החברה דורשת שבית המשפט ידרוש מיזם הטק לעמוד בו בהבטחתו לרכישתה. המשפט יתקיים באוקטובר הקרוב, לאחר ששופטת בית המשפט לשוויון בדלאוור, קתלין סנט ג'וד מקורמיק, הסכימה עם הרשת החברתית בטענה כי פסק הדין צריך להינתן לפני ה-24 באותו חודש, ושיש צורך להאיץ את ההליך השיפוטי, משום שהחברה והשירות שלה נפגעו מהטלטלות בכל הקשור בעסקה, ומרצונו של מאסק לבטלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים