"הטכנולוגיה של היום מאפשרת לבנות אפליקציות באפס מאמץ"

כיום אפשר לפתח אפליקציות ארגוניות במהירות, ולא בתהליכים שנמשכים חודשים - כך לדברי גיא שקד, מוביל יישומים עסקיים במיקרוסופט ישראל

גיא שקד, מוביל יישומים עסקיים במיקרוסופט ישראל.

"הטכנולוגיה התפתחה מהתהליכים הארוכים, חלקם ידניים, של פיתוח אפליקציות שידענו עד לא מזמן. הכלים הטכנולוגיים של היום מאפשרים לבנות אפליקציות באפס מאמץ", כך אמר גיא שקד, מוביל יישומים עסקיים במיקרוסופט ישראל.

שקד אמר את הדברים בכנס שהחברה ערכה באחרונה במטה שלה בהרצליה, בהפקת אנשים ומחשבים, ושעסק במהפכת הבינה המלאכותית לסמנכ"ל הכספים המודרני.

בדבריו מנה שקד כמה אתגרים שעומדים בפני ארגון ממוצע בעולמות הביזנס וה-IT, בהם המורכבות שבפיתוח אפליקציות והצורך בפישוטה. אתגרים נוספים הם, לדבריו, "מסגרת תקציבית מוגבלת, מגבלות של זמן ומשאבים, ציפיות רבות יותר של הלקוח, תהליכים ידניים, מודלים עסקיים חדשים, שותפות לא מספיקה בין ה-IT לביזנס, אג'יליות מוגבלת, צורך בבידול, מחסור בכוח אדם בעל כישורים טכנולוגיים, ואתגרים של אבטחה ותאימות. זה יוצר מחשוב צללים, שמייצר איי מידע שלא תמיד ניתן לחבר ביניהם. כל זה מביא להרבה מאוד עבודה ידנית, לרבות כשמדובר על פיתוח אפליקציות. מחקר של גרטנר מעלה שככלל, בקרב 76% מהעובדים בארגון ממוצע, כמות העבודה הידנית היא מעל 60%".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

הוא הציג את פתרון ה-Power Platform של מיקרוסופט, וכיצד הוא מסייע לנהל ארגונים ואת היחידות הכספיות שבתוכם. מדובר במערכת שמאפשרת ניתוח נתונים, בניית פתרונות, אוטומציה של תהליכים ויצירת סוכנים וירטואליים.

"ה-Power Platform מורכבת מ-Power BI, שיוצר דשבורדים בצורה פשוטה; Power Up – פלטפורמת פיתוח ארגונית ב-Low Code / No Code, שמייתרת את הצורך ב-IT כדי ליצור אפליקציה. במקום זאת, צריך להגדיר תהליך ומשתמשים, ובונים את האפליקציה באמצעות כלים של גרירה ושחרור (Drag and Drop); ו-Power Automate – פתרון שמאפשר אוטומציה של תהליכים, גם במקרה זה ב-Low Code / No Code. למשל, היא מאפשרת קליטת חשבונות באופן אוטומטי", אמר.

כמו כן, ציין שקד, "הפלטפורמה מאפשרת ליצור ממשק משתמש ידידותי יותר למערכות ה-ERP, שהן הלב והוורידים של הארגון, והיא כוללת את Power Virtual Agent – פתרון שמאפשר לייצר בוטים, כדי שהמחשב יעשה את כל מה שהוא יכול ובכך לחסוך עבודה של בן אדם".

לדבריו, "ה-Power Platform הוא מערכת מאובטחת לחלוטין, עם הרבה קונקטורים למערכות הארגוניות. הרעיון הוא לחבר את המערכת למערכות הארגוניות האחרות בצורה מהירה ופשוטה. אם פעם זה היה פרויקט אינטגרציה של ארבעה חודשים, כיום זה נעשה הרבה יותר מהר".

על החברות שמשתמשות במערכת נמנים ארגונים גדולים כגון טי-מובייל, וירג'ין אטלנטיק, H&M וארנסט אנד יאנג, ובישראל – משרד הבריאות ומכבי האש, אולם לדברי שקד, "היא מתאימה גם לארגונים קטנים".

עדי לייבוביץ', מוביל טכנולוגי ליישומים עסקיים במיקרוסופט ישראל.

עדי לייבוביץ', מוביל טכנולוגי ליישומים עסקיים במיקרוסופט ישראל. צילום: נדב כהן יונתן

עדי לייבוביץ', מוביל טכנולוגי ליישומים עסקיים במיקרוסופט ישראל, הדגים שימוש במערכת ודיבר על כמה דברים שהיא מאפשרת. כך, למשל, "ניתן לדעת מי צפה באילו מסכים בה. צריך לעשות לשם כך מיפוי של השדות, פעם אחת בלבד, לאחר שהתשתיות או ה-IT הגדירו את הקונקטור. כמו כן, המערכת משתמשת בבינה מלאכותית ובלימוד מכונה לצורך קבלת החלטות מתקדמת. זהו פתרון במתכונת של תוכנה כשירות (SaaS), שעובד בענן אבל גם יודע להתחבר למערכות האון-פרמיס ולעבוד מולן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים