הנתונים מראים: ההיי-טק הביא לזינוק ביצוא הישראלי

הנתח של ההיי-טק עמד ב-2021 על יותר ממחצית מסך היצוא - מה שתרם לכך שיצוא השירותים עקף בפעם הראשונה את זה של הסחורות; כך עולה מנתונים שפרסם היום (ה') משרד הכלכלה ● ככלל, היצוא הישראלי זינק ב-25%

עלייה ביצוא של ההיי-טק הישראלי - גבוהה יותר מאשר ברבעון הראשון.

ענף ההיי-טק תרם תרומה נכבדה ליצוא הישראלי ב-2021 – כך עולה מנתונים שמשרד הכלכלה פרסם היום (ה'). כתוצאה מכך, בפעם הראשונה, יצוא השירותים עלה על יצוא הסחורות.

ככלל, היצוא הישראלי הגיע אשתקד לשיא חדש והסתכם ב-143 מיליארד דולר, לאחר שזינק ב-25% לעומת נתוני 2020. במנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אומרים כי הנתון גבוה מהתחזית האופטימיות ביותר שלהם. הגידול היה בכל הפרמטרים, כאשר יצוא הסחורות עלה ב-17% ויצוא השירותים זינק ב-34%.

התרומה של ההיי-טק בולטת ביותר: יצוא התוכנה רשם עלייה של 26% ל-39 מיליארד דולר והוא מהווה כ-27% מהיצוא הכולל. היצוא של "מוצרים עתירי מדע" היווה יותר ממחצית מהסכום הכולל. לצד התוכנה, סעיף זה כולל את המכירות של הסטארט-אפים, שצמחו בנתון מדהים של 273%, וכן את היצוא של ציוד אופטי ורפואי, שרשם עלייה של 31%, ושל מיכון וציוד אלקטרוני, שגדל בכ-20%.

מקור: משרד הכלכלה

מקור: משרד הכלכלה

בראייה גיאוגרפית, בהסתכלות על יצוא הסחורות ללא יהלומים, ניתן לראות כי חלק עיקרי ביצוא (40%) מופנה לשווקי אירופה, 32% לשווקים ביבשת אמריקה וכ-25% – לאסיה.

מקור: משרד הכלכלה

מקור: משרד הכלכלה

יצוא הסחורות הישראלי חווה ב-2021 צמיחה מרשימה בשווקים רבים: היצוא לאירופה גדל בכ-11%, והיצוא שמופנה לאסיה ולאמריקה צמח בכ-16% לכל יבשת. גם בשנה החולפת, ארצות הברית הייתה יעד היצוא המוביל של ישראל, בפער משמעותי מיתר השווקים. בהמשך הרשימה ניתן למצוא את סין, הולנד, בריטניה וטורקיה.

מקור: משרד הכלכלה

מקור: משרד הכלכלה

שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, אמרה כי "נתוני היצוא הגבוהים הם עדות לחוסן ולעוצמה של התעשייה הישראלית, שמתמודדת עם אתגרים ביטחוניים, קשיים בשרשראות האספקה, עומס בנמלים ועליית מחירי תשומות הייצור. נמשיך לעמוד לצד התעשייה הישראלית, כדי לאפשר לה לצמוח ולתרום לחוסנה הכלכלי של ישראל".

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, אוהד כהן, ציין כי המינהל "פועל באינטנסיביות על מנת להמשיך ולקדם את היצוא הישראלי לשווקי העולם, באמצעות קידום יוזמות ותהליכים לכינון הסכמי סחר חופשי, מתן מענה וליווי מקצועי צמוד לחברות הישראליות על ידי מערך הנציגויות הכלכליות ב-55 מוקדי פעילות עסקית ברחבי העולם, ואף באמצעות הענקת תמיכה מימונית לחברות המעוניינות לפעול בשווקים הגלובליים. התוצאות של פעילותנו משתקפות, בין השאר, בנתוני היצוא, ששוברים שיאים. נמשיך לחתור ולפעול להענקת מעטפת השירות הטובה ביותר עבור חברות התעשייה הישראלית, על מנת להגביר את הצמיחה ואת התעסוקה במשק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים