גוגל, אפל וטוויטר החליטו על חזרה למשרדים בקרוב

הגל הנוכחי של הקורונה מפגין דעיכה וענקיות הטק מארה"ב כבר מודיעות לעובידהן על פתיחה מחודשת של המטות והמשרדים ● עבודה היברידית עדיין מצטיירת כמועדפת על המועסקים, וכמקובלת על המעסיקים, לפחות בינתיים

חזרה למשרדים ועבודה מרחוק ישולבו במודל העבודה ההיברידית. אילוסטרציה.

הנהלותיהן של כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר בעולם בישרו באחרונה למועסקיהן הרבים על כך שבכוונתן לפתוח מחדש את המשרדים לעבודה מהם. במרבית המקרים העובדים נדרשים להתייצב במשרדים לפחות בחלק מהזמן. הדברים מגיעים על רקע דעיכת הגל האחרון של הקורונה, והירידה במספר הנפגעים מהנגיף, המורגשת בשבועות האחרונים.

פרג אגרוואל, מנכ"ל טוויטר.

פרג אגרוואל, מנכ"ל טוויטר. צילום: ויקיפדיה

טוויטר

מנכ"ל טוויטר, פרג אגרוואל, הודיע באחרונה במכתב פנימי שנשלח במייל, כי הרשת החברתית המצייצת תחזור בקרוב ללא הגבלות או מגבלות לעבודה מהמשרד. תאריך היעד לפתיחת המשרדים כבר מעבר לפינה, ונקבע ל-15 במרץ.

עוד מסר המנכ"ל כי גם נסיעות עסקים יופעלו מחדש באופן מיידי. עם זאת טוויטר נשארת נאמנה להבטחתה משנת 2020 לתמוך בעבודה מרחוק לחלוטין, עבור עובדים המעוניינים בכך: למעשה, המוטו שלה בנדון הוא "מקום העבודה שלך הוא המקום שבו אתה מרגיש הכי פרודוקטיבי".

משמעות הדבר היא שהעובדים יוכלו ללכת למשרד מדי יום, להישאר בבית כל הזמן, או לבצע מעין שילוב של השניים – במה שהוא הדגם ההיברידי ה"קלאסי" אשר אליו, מציינים בחברה, נמשכים רוב העובדים.

מאידך, דברי אגראוול מעידים על כך שהוא נוטה להיות פרו-משרדי.

"עברו כמעט שנתיים מאז שסגרנו את המשרדים והנסיעות שלנו ואני נרגש להודיע שאנחנו מוכנים לפתוח באופן מלא את הנסיעות העסקיות ואת כל המשרדים שלנו ברחבי העולם!" כתב המנכ"ל, שציין כי השיבה לנסיעות העסקיות תהיה "תקפה באופן מיידי".

אגרוואל הסביר שהצוותים הסתגלו לעבוד באופן וירטואלי בשנת 2020 מכיוון שכמעט כל הצוות עבד מהבית, אך ציין ש"עבודה מבוזרת תהיה הרבה הרבה יותר קשה", והוסיף כי "כל מי שהצטרף לפגישה מרחוק בזמן שאחרים נמצאים בחדר ישיבות מכיר את הכאב הזה".

"יהיו הרבה אתגרים בחודשים הקרובים, ונצטרך להיות פרואקטיביים, מכוונים, ללמוד ולהסתגל", הוסיף.

טוויטר, כמובן, מכירה בכך שהאבטחה נשארת מרכיב מרכזי גם בשלב זה של המגיפה, שנמצאת כרגע בדעיכה בארה"ב, ושהחודשים הקרובים ידרשו איזון-מחדש, עקב חלוקה מחדש של עבודות הצוותים, בהתאם לבחירת העובדים להימצא בבתים או במשרדים.

טים קוק, מנכ"ל אפל.

טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

אפל

גם מנכ"ל אפל, טים קוק, קבע מסגרת זמן לחזרה לעבודה מהמשרדים, ועשה זאת במהלך אסיפת בעלי המניות השנתית של החברה, ביום ו' האחרון.

אפל, כך הודיע קוק, החליטה כי החל מה-11 באפריל עובדיה יידרשו לעבוד מהמשרד לפחות יום אחד בשבוע. הדרישה המסוימת תגדל ללפחות שלושה ימים בשבוע, החל מה-23 באפריל. מוקדם יותר הסירה החברה את המחויבות לעבודה עם מסיכה במשרדים, בעבור מי שכן התייצב בהם עד כה.

"עבור רבים מכם, אני יודע שהחזרה למשרד מייצגת אבן דרך מיוחלת וסימן חיובי לכך שנוכל לעבוד באופן מלא יותר עם הקולגות שממלאים תפקיד כה חשוב בחיינו", אמר קוק. "עבור אחרים, זה עשוי להיות גם שינוי מטריד", המשיך באמפתיה כלפי מי שעבודה מהבית או מרחוק הפכה להעדפה הברורה שלו להמשך פעילותו בחברה.

מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי.

מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי. צילום: ויקימדיה

גוגל

גם גוגל הודיעה לעובדיה בארה"ב על פתיחת המשרדים והמטות שלה, ודורשת מהמועסקים לפחות שלושה ימים בשבוע במשרד, החל מה-4 באפריל.

החברה אמרה כי עם זאת היא עתידה לספק דרכים להמשך עבודה מרחוק במקרים מסוימים, כולל החלפת מיקומים אם הדבר יסייע לעובדים. 

יצוין כי גוגל כבר לא מחייבת את עובדי המשרד שלה בארה"ב להיות מחוסנים, ואין לה עוד דרישות למסיכות או לבדיקות, אם העובדים הם מחוסנים.

בתזכיר חברה פנימי שראה CNBC, כתב סגן נשיא גוגל להטבות גלובליות, ג'ון קייסי: "עברו שנתיים ארוכות ומאתגרות מאז שהרוב המכריע של האנשים שלנו התחיל לעבוד מהבית. אבל ההתקדמות במניעה ובטיפול, הירידה המתמדת במקרים שאנו ממשיכים לראות, ואמצעי הבטיחות המשופרים שיישמנו באתרי המפרץ שלנו, פירושם כעת שנוכל להתחיל באופן רשמי את המעבר לשבוע העבודה ההיברידי".

מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, תומך בעבודה גמישה והתווה את האסטרטגיה ההיברידית של החברה במאי האחרון. "עתיד העבודה הוא גמישות", אמר אז, והבטיח לצוות יותר בחירה לגבי מתי והיכן הם עובדים לאחר המגיפה.

יצוין כי מיקרוסופט פתחה מחדש את משרדיה כבר ב-28 בפברואר, ואילו מטא אמורה להיפתח מחדש ב-28 במרץ. אמזון ביטלה את התוכנית המקורית שלה לשיבה לעבודה המשרדית. המנכ"ל, אנדי ג'סי, ציין שעובדי אמזון הם מי שיבחרו אם לעשות זאת, אם לאו. "בחברה בסדר הגודל שלנו, אין גישה אחת שמתאימה לכולם כיצד כל צוות עובד בצורה הטובה ביותר", הסביר ג'סי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים