ארצות הברית: עלי אקספרס – אתר "לא אמין"

האמריקנים הוסיפו אתרי אי-קומרס סיניים, בהם של טנסנט ועליבאבא, לרשימת ה-"שווקים הלא אמינים", בחשד להפרות של זכויות קניין רוחני ● בסין מוחים ובעליבאבא אומרים כי הם ימשיכו לשתף פעולה עם הממשל

הממשל האמריקני נגד עלי אקספרס.

סין מוחה על החלטת ממשלת ארצות הברית לכלול כמה אתרי אי-קומרס סיניים ברשימת "שווקים לא אמינים", וכינתה את הפעולה "חסרת אחריות" – כך מסר משרד המסחר הסיני בסוף השבוע.

יום לפני כן מסר נציג הסחר של ארצות הברית, כי לרשימה המעודכנת של "שווקים לא אמינים" נוספו אתרי מסחר אלקטרוני סיניים המופעלים על ידי קבוצת טנסנט (Tencent Holdings) וקבוצת עליבאבא, בהם עלי אקספרס.

הרשימה האמריקנית מגדירה כ"לא אמינים" 42 שווקים מקוונים ו-35 שווקים פיזיים שדווח עליהם כי הם מעורבים או מקילים על זיוף סימני מסחר ידועים או על פירטיות זכויות יוצרים. רשימת השוקים הלא אמינים מפורסמת על ידי ארה"ב מאז 2011, במטרה להגביר את מודעות הציבור ולסייע באכיפה של שמירה על זכויות קניין רוחני.

בהודעתה, הפצירה סין בארצות הברית "לשקף באופן אובייקטיבי את המאמצים ואת ההתקדמות שעושה סין", ולבצע הערכה הוגנת כדי להימנע מהשפעות שליליות מיותרות על חברות.

זוהי עוד מערכה במלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין, כשהאמריקנים טוענים שהסינים נכשלו במילוי ההתחייבויות הנכללות בשלב הראשון של הסכם הסחר שנחתם בין שתי המדינות עוד בזמן כהונתו של דונאלד טראמפ כנשיא.

מעליבאבא נמסר כי היא תמשיך לעבוד עם סוכנויות ממשל אמריקניות על מנת לטפל ב-"דאגות" הנוגעות לענייני קניין רוחני.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שחר

    מוכרים חיקויים ולממשל האמריקאי וללוביסטים זה לא מתאים.. בקיצור אין קשר ל"בטחון" או ל"חוסר אמינות". אני אמשיך לקנות שלטים של פלייסטיישן ברבע מחיר, תודה עלי אקספרס.

  2. ברוך

    צודקים ב200 %.עדיף לשלם קצת יותר ולקנות באיבי .שם האחזר של הכסף מובטח דרך פייפל

    1. לא מבין

      נראה לי שכדאי שתלמד קצת יותר על קניות ברשת, התשובה שלך מובנת אך לא מגיעה מהבנה. 85% מבין המוצרים של איביי מגיעים בדרופ שיפינג מעלי אקספרס.. אם כבר אמזון

  3. הפתעה

    כל פעם כשארצות הברית מפסידה לסין מבחינה כלכלית היא משחקת מלוכלך. כשוואווי הצליחה לייצר את הטכנולוגיה הכי טובה וזולה ל5g וכל העולם הזמין ממנה, ארה"ב פתאום האשימה את וואווי בריגול ואיימה בחרם על כל מי שיעשה איתה עסקים. שאר החברות הסיניות היו בסדר, רק וואווי לא. כעבור כשנה, שיאומי עוקפת את אפל במכירת טלפונים, כעבור כמה שבועות ארה"ב מאשימה את שיאומי בריגול. שוב. שאר החברות הסיניות? טוב נו, הן בסדר, הן לא עקפו חברות אמריקאיות. ארה"ב גם עשתה קטעים מלוכלכים כשהיא הפסידה לישראל במכרזים בטחוניים. ארה"ב בעד קפיטליזם, שוק חופשי ותחרות, עד שהיא מפסידה.

    1. צודק לגמרה

      אני הכי אוהב את האשמות שלהם על סכנות לביטחון לאומי ופגיעה בפרטיות כשחברות אמריקאיות אחת אחרי השניה הפלות ואפילו מספר פעמים על הסעיפים האלה בכל פעם מחדש

אירועים קרובים