אקזיט כחול לבן: פורסקאוט רוכשת את CyberMDX ב-200 מיליון שקלים

הנרכשת מפתחת פלטפורמת אבטחת סייבר וניהול לוגיסטי של מכשור רפואי, ובין הלקוחות שלה נמצאת רשת בתי החולים אסותא

ווואל מוחמד, מנכ"ל פורסקאוט.

פורסקאוט, הישראלית במקורה, רוכשת את CyberMDX הישראלית, שמפתחת פלטפורמת אבטחת סייבר וניהול לוגיסטי של מכשור רפואי – כך דיווחו שתי החברות היום (ג'). היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ב-200 מיליון שקלים.

CyberMDX הוקמה ב-2017 על ידי אמיר מגנר, המשמש כנשיא החברה ובעבר היה המנכ"ל שלה, ומוטי שנייברג, שכבר לא מחזיק בתפקיד פעיל בה. המנכ"ל הנוכחי הוא עזי כהן. החברה מעסיקה קרוב ל-100 עובדים – כמחציתם במרכז הפיתוח בתל אביב והיתר בארצות הברית, שם יושבים צוותי המכירות, השיווק, הפיתוח העסקי והשירותים המקצועיים שלה, כמו גם ההנהלה הבכירה. ב-2020 גייסה CyberMDX סכום של 20 מיליון דולר, ובסך הכול היא גייסה 30 מיליון דולר. על הלקוחות שלה נמנות אוניברסיטת הבריאות של מישיגן ורשת בתי החולים אסותא, שהיא חלק מקבוצת מכבי שירותי בריאות.

המוצר של CyberMDX הוא פתרון אבטחה לכל הרכיבים וההתקנים המחוברים בבתי חולים – רכיבי IoT, מכשירים תפעוליים וכל מכשיר שלא מחובר למחשב עם סוכן שמנהל אותו. מעבר להגנה על המכשירים האלה, הפתרון שלה מאפשר לנטר אותם ולספק ערכים מוספים בצד התפעולי. למשל, לראות את השימושיות של מכשירים שונים, איך מקצים אותם בתוך בתי החולים וכיצד נראית התחזוקה שלהם. הפתרון משמש את אנשי האבטחה בבתי החולים, לצד אנשי הביומד והצוותים התפעוליים. בנוסף לפלטפורמה שלה, CyberMDX מפעילה צוות מחקר בתחום המכשירים הרפואיים המחוברים, שעובד עם ה-FDA וגופים רגולטוריים נוספים בממשל הפדרלי האמריקני.

מהרוכשת נמסר כי "הרכישה מחזקת עוד יותר את מעמדה של פורסקאוט בתעשייה, עם פתרון התומך במערך הרחב ביותר של סוגי מכשירים מחוברים, לרבות התקני IT ,IoT ,OT ו-IoMT".

וואיל מוחמד, מנכ"ל פורסקאוט, ציין כי "אנחנו רואים צמיחה מהירה בתחום שירותי הבריאות – שוק שהחברה תמיד התמקדה בו, בהיבט של פיתוח טכנולוגיה ומכירות. אבטחת סייבר לעולם רכיבי הבריאות, IoMT, דורשת – בדומה לאבטחת סייבר עבור התקניOT – מומחיות וטכנולוגיות ספציפיות. נרחיב את מרכז המחקר והפיתוח שלנו".

"אנחנו מאפשרים לבתי חולים לספק טיפול רפואי איכותי, באמצעות אבטחה והגנה על המערכות, ההתקנים והמכשירים שעליהם הם מסתמכים מדי יום. יחד עם פורסקאוט, נמשיך לחולל שינוי גדול בקרב ארגוני בריאות", אמר מגנר.

פלטפורמה סקלבילית ללא סוכנים

פורסקאוט מספקת לארגונים גדולים בעולם נראות וניטור מכשירים, כך שיוכלו לראות את כל ההתקנים המחוברים לרשתות שלהם, ברציפות ובזמן אמת, ולאחר מכן לנקוט בפעולות אוטומטיות כדי להפחית סיכונים. CyberMDX מציעה, כאמור, פתרון לנראות וניהול סיכונים של התקני IoMT. בעקבות הרכישה, פורסקאוט תציע פלטפורמת Agentless (ללא סוכנים) סקלבילית, שמספקת נראות של התקנים, סיווג שלהם, זיהוי איומי סייבר ותגובה למתקפות.

עזי כהן, מנכ"ל CyberMDX.

עזי כהן, מנכ"ל CyberMDX. צילום: יח"צ

ב-20 השנים האחרונות בנתה פורסקאוט יכולת וטכנולוגיות לזיהוי התקנים וסגמנטציה של רשתות. בסיס הנתונים Device Cloud של החברה מכיל יותר מ-15 מיליון טביעות אצבע של מכשירים והתקנים שונים, כך שהלקוחות יכולים לקבל באופן אוטומטי אפשרויות לסיווג ספציפי של מיליוני סוגים של התקנים.

חברה בת 22

במרץ 2021 מינתה פורסקאוט את מוחמד למנכ"ל – והוא היה השלישי להוביל את החברה בתוך חצי שנה. מוחמד שימש בעבר נשיא טרנד מיקרו וסמנכ"ל התפעול שלה. פורסקאוט הוקמה בשנת 2000 על ידי שישה מייסדים: היו"ר, חזי ישורון; דורון שקמוני; סמנכ"ל הטכנולוגיות, עודד קומאי; דרור קומאי, שמשמש כארכיטקט ראשי; נוגה אלון; ועודד עמיר. היא נוסדה בישראל אך מאוגדת כיום כחברה אמריקנית, והמטה שלה נמצא בסן חוזה שבקליפורניה, שם יושב המנכ"ל.

בתחילת דרכה התמקדה החברה בפיתוח מוצר הטעיה בסייבר, שהקדים את זמנו. ב-2005 היא הסבה את הפלטפורמה שלה ל-NAC – ראשי תיבות של Network Access Control, בקרת גישה לרשת הארגונית. ב-2010, לאחר הופעת ה-iPad – כשהמוצר נכנס לרשתות ארגוניות וצמחה מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device), ועימה הקצאת הרשאות לפי זיהוי המשתמש – החל ביקוש למוצר הנראות של פורסקאוט. החברה הונפקה בנאסד"ק ב-2017, לפי שווי של 800 מיליון דולר, ובחלוף פחות משנתיים הכפילה את שוויה ליותר מ-1.6 מיליארד. פורסקאוט היא אחת משלוש חברות האבטחה הציבוריות היחידות שהן ישראליות או ישראליות במקורן.

בפברואר 2020 הגיעה קרן ההון-סיכון הפרטית אדוונט אינטרנשיונל להסכמה עם פורסקאוט, שלפיה היא תרכוש אותה תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן. אלא שעסקה זו הושהתה והנרכשת והרוכשת תבעו זו את זו. ביולי באותה השנה, חמישה ימים לפני מועד פתיחת משפטי התביעות ההדדיות של השתיים, הן הגיעו להסכמות על חידוש הליכי האקזיט, שבסופו של דבר בוצע ב-500 מיליון דולר פחות – תמורת 1.4 מיליארד.

ב-2018 רכשה פורסקאוט את Security Matters, שמציעה פתרונות נראות וניהול סיכונים למערכות OT, הידועות גם כמערכות בקרה תעשייתיות – ICS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים