הפורום הכלכלי העולמי מזהיר: מתקפות הסייבר – סכנה לעולם

"אנחנו נמצאים בנקודת הזמן שבה איומי הסייבר צומחים מהר יותר מהיכולת שלנו למנוע ולנהל אותם ביעילות", אמרה אחת ממחברות דו''ח הסיכונים של פורום דאבוס, שגם השנה לא התכנס באופן פיזי

עוד ארגון שמזהיר מפני מתקפות הסייבר. הפורום הכלכלי העולמי

איומי הסייבר והמרוץ לחלל הם סיכונים לכלכלה העולמית, שנמצאים במגמת גידול, ולכן נוספו לאתגרים הקיימים, שנובעים משינויי האקלים ומגפת הקורונה – כך החליטו חברי הפורום הכלכלי העולמי אתמול (ג').

ההודעה שלהם באה כחלק מדו"ח הסיכונים הגלובלי שהפורום נוהג לפרסם בדרך כלל לקראת מפגש החורף השנתי של מנכ"לים ומנהיגים עולמיים באתר הסקי השוויצרי דאבוס. גם השנה האירוע נדחה, זו הפעם השנייה ברציפות, בגלל מגפת הקורונה. דו"ח הסיכונים מונפק על בסיס סקר גלובלי שנערך בקרב כ-1,000 מומחים ומנהיגים. סיכונים נוספים שמצוינים בו הם בינה מלאכותית, הגירה ומשבר הפליטים.

סכנות דיגיטליות

מחברי הדו"ח כותבים כי "המגפה הביאה לאילוצים ולשינויים עצומים – מה שחייב אנשים רבים לעבוד או ללמוד מהבית. זה הביא ל-'התפוצצות' של מספר הפלטפורמות והמכשירים המקוונים שבהם אנשים משתמשים – בעבודה ובשעות הפנאי שלהם. אלא שהדבר הגדיל באופן דרמטי גם את סיכוני האבטחה".

מצוין בו כי "מתקפות הסייבר הופכות אגרסיביות ונפוצות יותר, כיוון שהפושעים משתמשים בטקטיקות קשוחות יותר ותוקפים מטרות פגיעות יותר. מתקפות הנוזקות והכופרות פרחו, בעוד שהעלייה בשימוש העולמי במטבעות קריפטוגרפיים מקלה על פושעי הסייבר להסתיר את זהותם ואת תשלום דמי הכופר שהם קיבלו".

"אנחנו נמצאים בנקודת הזמן שבה איומי הסייבר צומחים מהר יותר מהיכולת שלנו למנוע ולנהל אותם ביעילות", אמרה קרולינה קלינט, מובילת ניהול סיכונים במארש, שהחברה האם שלה, מארש מקלנן, הייתה שותפה לכתיבת הדו"ח.

לדברי קלינט, "משתתפי הסקר ציינו את איומי אבטחת הסייבר כסיכון לטווחים הקצר והבינוני. אנחנו, כמו שאר מחברי הדו"ח, מודאגים מכך שהנושא לא מדורג גבוה יותר. הדבר מצביע על עיוורון שחברות וממשלות לוקות בו".

עוד סיכונים

סיכונים נוספים שמציין הדו"ח מצויים במרוץ לחלל. "מדינות מעצימות את תוכניות החלל שלהן, כשהן רוצות להעצים את כוחן הגיאו-פוליטי והצבאי, או להביא להישגים מדעיים ומסחריים. אלא שכל התוכניות הללו מעלות את הסיכון לחיכוך במסלול המרוץ".

באשר לקורונה, לדברי הפורום, "ההשפעות הכלכליות והחברתיות של המגפה עדיין מהוות איום קריטי על העולם, בשל הבדלים גדולים בין מדינות עשירות ועניות בגישתן לחיסונים. הדבר מביא לכך שהכלכלות מתאוששות בשיעורים לא אחידים, מה שעלול להרחיב את השסעים החברתיים ולהגביר את המתיחות הגיאופוליטית".

לגבי משבר אקלים, כותבים מחברי הדו"ח כי "הסביבה נותרה הדאגה הגדולה ביותר לטווח הארוך. בריאותו של כדור הארץ בעשור הבא היא הדאגה הדומיננטית". המשיבים לסקר ציינו את שלושת הסיכונים המובילים בתחום: כישלון לפעול נגד שינויי האקלים, מזג האוויר הקיצוני והכחדת מגוון של מינים וזנים בטבע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים