מנכ"ל שלישי לפורסקאוט בתוך חצי שנה

וואיל מוחמד, נשיא טרנד מיקרו לשעבר, יעמוד בראש ספקית אבטחת ה-IoT הישראלית-אמריקנית ● הוא יחליף את גרג קלארק, לשעבר מנכ''ל סימנטק, ששימש בתפקיד מאז אוקטובר האחרון

פורסקאוט (Forescout) מינתה, שוב, מנכ"ל, והוא השלישי להוביל את החברה בתוך חצי שנה. לתפקיד מונה וואיל מוחמד, לשעבר נשיא טרנד מיקרו (Trend Micro) וסמנכ"ל התפעול של ענקית האבטחה.

מוחמד יעמוד בראש ספקית אבטחת ה-IoT הישראלית-אמריקנית, והוא יחליף את גרג קלארק, לשעבר מנכ"ל סימנטק (Symantec), שהחל לשמש בתפקיד המנכ"ל באוקטובר האחרון. קלארק החליף את מייקל דה צ'זרה, המנכ"ל הוותיק ששימש בתפקיד שש שנים. דה צז'רה הוביל את החברה תוך עריכת סבבי גיוס רבים, וכן הנפקה ציבורית ראשונה לפי שווי של 116 מיליון דולר באוקטובר 2017, ולבסוף מכירתה לאדוונט אינטרנשיונל (Advent International), חברת השקעות פרטית. על רקע המכירה, שעברה מהמורות בטרם מומשה לבסוף, הוא נאלץ לעזוב את תפקידו. דה צז'רה וקלארק יישארו בדירקטוריון החברה.

"מוסיפים לצוות מנכ"ל לטווח ארוך"

"וואיל הוא בעל חזון, הוא מבין בתעשייה ויש לו ניסיון בסייבר, טרנספורמציה דיגיטלית ומחשוב ענן", אמר בריאן טיילור, שעמד בראש ועדת האיתור למנכ"ל החדש, מטעם אדוונט, "בנינו צוות הנהגה חזק, על מנת להגדיל את נוכחות החברה בשוק, שנמצאת בחוסר ייצוג. כעת אנו מוסיפים לצוות מנכ"ל לטווח ארוך".

מינוי המנכ"ל החדש מוביל לכך שמאז אוגוסט האחרון, אז רכשה אותה קרן ההון הפרטית, שישה משבעת הבכירים שלה עזבו או הועזבו. כעת, נותר מהצוות המקורי רק רוב מק'נאט, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות של פורסקאוט זה שמונה חודשים.

מוחמד הצטרף לטרנד מיקרו במאי 2009, אז רכשה ענקית האבטחה את ת'ירד ברידג' (Third Brigade), בה הוא היה מייסד-שותף ומונה לסגן נשיא. מאז מוחמד התקדם במהירות בשדרה הניהולית של החברה ושימש בה משך חמש שנים כסמנכ"ל תפעול ונשיא, עד לעזיבתו בדצמבר 2018. אנליסטים ציינו כי הוא היה הכוח המניע העיקרי שהוביל לכך שערך החברה צמח ביותר מ-4 מיליארד דולרים בתקופתו.

"פורסקאוט נמצאת בליבה של אחד מאתגרי אבטחת המידע וההלימה לרגולציות הגדולים ביותר בפניהם ניצבת התעשייה", אמר מוחמד. "אני נרגש להצטרף לצוות המוכשר. נביא לגידול ולצמיחה ונמשיך לספק חדשנות שתעזור לארגונים להתמודד עם הסיכונים הנלווים לעולם האינטרנט של הדברים, המכיל מיליארדי רכיבים מחוברים ומקושרים".

חדשנות שתעזור לארגונים להתמודד עם הסיכונים הנלווים אליו. האינטרנט של הדברים (IoT). אילוסטרציה: BigStock

חדשנות שתעזור לארגונים להתמודד עם הסיכונים הנלווים אליו. האינטרנט של הדברים (IoT). אילוסטרציה: BigStock

חברה בת 21

פורסקאוט הוקמה בשנת 2000 על ידי שישה מייסדים: היו"ר, חזי ישורון; דורון שקמוני; סמנכ"ל הטכנולוגיות, עודד קומאי; דרור קומאי, שמשמש כארכיטקט ראשי; נוגה אלון; ועודד עמיר. היא נוסדה בישראל אך מאוגדת כיום כחברה אמריקנית, והמטה שלה נמצא בסן חוזה שבקליפורניה, שם יושב המנכ"ל.

בתחילת דרכה התמקדה פורסקאוט בפיתוח מוצר הטעיה בסייבר, שהקדים את זמנו. ב-2005 החברה הסבה את הפלטפורמה שלה ל-NAC, ראשי תיבות של Network Access Control, בקרת גישה לרשת הארגונית. ב-2010, לאחר הופעת ה-iPad – כשהמוצר נכנס לרשתות ארגוניות וצמחה מגמת BYOD (ר"ת Bring Your Own Device), ועימה הקצאת הרשאות לפי זיהוי המשתמש – החל ביקוש למוצר הנראות של פורסקאוט. החברה הונפקה בנאסד"ק ב-2017, לפי שווי של 800 מיליון דולר, ובחלוף פחות משנתיים הכפילה את שוויה ליותר מ-1.6 מיליארד. פורסקאוט היא אחת משלוש חברות האבטחה הציבוריות היחידות שהן ישראליות או ישראליות במקורן.

בפברואר בשנה שעברה הגיעה קרן ההון-סיכון הפרטית אדוונט אינטרנשיונל להסכמה עם פורסקאוט, שלפיה היא תרכוש אותה תמורת 1.9 מיליארד דולרים במזומן. אלא שעסקה זו הושהתה והנרכשת והרוכשת תבעו זו את זו. ביולי האחרון – חמישה ימים לפני מועד פתיחת משפטי התביעות ההדדיות של השתיים – הן הגיעו להסכמות על חידוש הליכי האקזיט, שבסופו של דבר בוצע במחיר מופחת של 500 מיליון דולרים – תמורת 1.4 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים