"עולמות הבינה המלאכותית והנתונים המסורתיים יתלכדו השנה"

כך לפי יאן ווילדבור, אוונגליסט קוד פתוח ברד האט ● הוא אמר בראיון לאנשים ומחשבים כי "2021 היא שנת המהפכה הדיגיטלית"

יאן ווילדבור, אוונגליסט קוד פתוח באזור EMEA ברד-האט. צילום: ליאת מנדל

"בנקודת הזמן הנוכחית, חברות עושות את צעדיהן הראשונים בפיתוח או בהטמעת יכולות של בינה מלאכותית או לימוד מכונה. זאת, על מנת להשיג שיתוף פעולה ועיבודי נתונים בזמן אמת – שיהיו עמוקים יותר בקרב הצוותים. השנה אנחנו צפויים לראות את ההתלכדות של שני העולמות האלה עם סביבות נתונים מסורתיות. זה יתאפשר על ידי עבודה בסביבות פיתוח מודרניות, מבוססות קוברנטיס", כך אמר יאן ווילדבור, אוונגליסט קוד פתוח באזור EMEA ברד-האט.

בראיון לאנשים ומחשבים ציין ווילדבור כי "אנחנו צפויים לראות את שני סוגי המנהלים – אלה העסקיים, לצד המנמ"רים ומנהלי ה-IT – מתכוננים להטמעות של מערכות מבוססות בינה מלאכותית, על ידי בניית תוכניות לשילוב מבנים חדשים של תשתיות ונתונים. זאת, לצד עבודה עם יועצים אמינים, שיכולים לפתור אתגרים עסקיים וטכנולוגיים במהלך הפעילות. עוד נראה השקעות בפתרונות פתוחים, שמספקים גמישות מרבית לחדשנות, כמו גם לכיול מחדש".

לדבריו, "ארגונים ממשיכים לאמץ פיתוח מוטה ענן בסביבות ענן היברידי, ואז הם מביטים קדימה ושואלים: 'מה הדבר הבא עבור קונטיינרים ומיקרו-שירותים?'. המשמעות של השימוש בכמה עננים היא שיהיה עניין רב יותר בחוויה אגנוסטית, משמע – כזו שמתעלמת מהזהות של הענן, עבור טיפול בעומסי עבודה מבוססי קונטיינרים. כך, נראה פלטפורמות של קונטיינרים שיצטרפו לתקנים כמו OCI (יוזמת הקונטיינרים הפתוחים). אלה מספקים ניוד של עומסי עבודה ברחבי ספקיות ענן רבות".

הדמוקרטיזציה של ה-Serverless

ווילדבור אמר כי "המיקרו-שירותים הפכו לנפוצים בפתרונות אינטגרציה מוטי ענן, אבל אנחנו מצפים שארגונים אלה יאמצו היצע נטול שרתים (Serverless) ויגבירו את השימוש בשירותים מנוהלים חיצוניים. הנטל של ה-DevOps בתוך הארגון יעבור מניהול עצמי של תשתיות אינטגרציה ליותר שירותי יישומים מנוהלים חיצוניים, עבור צוותי הפיתוח". כך, הסביר, "מגמת ה-Serverless תמשיך להתפתח ותקיף יכולות, שהן מעבר לפונקציות כשירות (FaaS). עם קונטיינרים נטולי שרתים ומודל מחשוב היברידי, שהוא מוכוון אירועים, אנו רואים את הדמוקרטיזציה של התחום למפתחים מכל התחומים והתעשיות. זו מנמיכה את החסמים לאימוץ ענן וקוברנטיס. המגמה הזו תימשך, והיא תקדם את שרשרת הערך עבור מפתחים שבונים מוצרים ושירותים חדשים, תוך שהם עוסקים גם בתחזוקת מערכות ותיקות (לגאסי). היא תימשך תוך שילוב רב יותר של יכולות של פלטפורמות כשירות (PaaS), קונטיינרים כשירות (CaaS) ו-FaaS. אז ייעשה קישור למערכות הפועלות באתרי לקוחות וברחבי כל ספקיות הענן".

מחשוב נטול שרתים - מגמה הולכת ומתפתחת. מקור: BigStock

מחשוב נטול שרתים – מגמה הולכת ומתפתחת. מקור: BigStock

"2021 היא שנת המהפכה הדיגיטלית", הדגיש. "2020 הוכחה כשנה ללא תקדים בדרכים רבות. השנה אושר ואושש התפקיד היותר ויותר קריטי של הטכנולוגיה בחיים האישיים והמקצועיים של רבים. מגפת הקורונה דחפה משתמשים לאמץ יותר הרגלים דיגיטליים, וארגונים צריכים להתאים את עצמם ולשנות את תהליכיהם העסקיים, כדי להבטיח פעילות ותחרותיות בעתיד".

"כלל המגמות הללו יתפתחו במהלך השנה הקרובה, עם יעדים עסקיים ברורים ומוגדרים יותר", הוסיף ווילדבור. "משיחות שלי עם לקוחות עולה שהעדיפויות המובילות השנה הן: חידוש העסק – לא רק במוצרים ובשירותים, אלא באופן קריטי בתהליכים תפעוליים; הגדלת נתח שוק – על ידי שיפור חוויית הלקוח ומיקוד בערוצים הדיגיטליים הפופולריים בקרב לקוחות; התמודדות עם תחרות מצד חברות מבוססות דיגיטל – באמצעות מינוף חוזקות ליבה; הכפלה של היקף התהליכים האוטומטיים – לטובת הפחתת זמן ועלויות של פעילויות חוזרות על עצמן, כדי לשפר את ההמשכיות העסקית וליצור אינטראקציות חכמות יותר; וקיצור זמן ההגעה לשוק – עם קיצור הזמנים של הצגת יכולות חדשות למשתמשים".

הוא סיכם באומרו כי "התפקיד של IT במימוש יעדים אלה ילך ויגדל. השנה נראה את המחשוב יותר ויותר כגורם מאפשר עסקית, ולא רק כספק של שירותים לתמיכה בעסק. כמו כן, השנה, תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית, שכבר נמצאים בביצוע – יואצו. זה מה שמבטיח לסייע לשנות את עצם מהותם של מבנים עסקיים, להוסיף דינמיות, גמישות ושרידות. הטכנולוגיות שמעצימות חדשנות דיגיטלית הן סביבות מרובות עננים יחד עם קונטיינרים; ביג דטה, בינה מלאכותית ולמידת מכונה; תשתיות הניתנות לתכנות; מחשוב קצה ורשתות דור 5. על כל אלה יש כמה גורמים קריטיים שיש לקחת בחשבון בתהליכים: אבטחת מידע, יכולת לניוד של עומסי עבודה או יישומים מפלטפורמה אחת לאחרת, ניהול של סביבות מרובות עננים, אוטומציה מוגברת, ואינטגרציה מהירה ויעילה של נתונים ותהליכים, כדי להכפיל את ההשפעות החיוביות של מיכון בכל רמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים