"יכולת הסטרימינג חשובה כיום יותר מתמיד"

דאג קלארק, מנהל מכירות ווטסון מדיה ביבמ ל-EMEA, מרחיב על שידורי הווידיאו, שבהם משתמשים רבים מאתנו, שעובדים מהבית בימי קורונה אלה, ומספר על הפלטפורמה של יבמ בתחום

דאג קלארק, מנהל מכירות ווטסון מדיה ביבמ לאזור EMEA. צילום: יח"צ

"השימוש בשירות סטרימינג בארגונים חשוב תמיד, אולם בימים אלה, של עבודה מהבית בשל משבר הקורונה, שבהם ארגונים עושים שימוש רב בשידורי וידיאו, השימוש בשירות זה חשוב יותר מתמיד", כך אמר דאג קלארק, מנהל מכירות ווטסון מדיה ביבמ לאזור EMEA.

קלארק דיבר בכנס וירטואלי שהחברה ערכה היום (ה') בהפקת אנשים ומחשבים, תחת הכותרת IBM 5 Tools to keep continuity in the digital business.

"ווטסון", אמר קלארק, "זו פלטפורמת הבינה המלאכותית שלנו, שיש להניח ששמעתם עליה. אבל ייתכן שלא שמעתם על הכלי שמאפשר להעלות את התכנים לפלטפורמה הדיגיטלית שלנו, Video Streaming Platform, שהיא חלק מ-ווטסון מדיה. גם הכנס שלנו היום רץ עליו. מדובר במוצר ממשפחת ווטסון, שנעזר ב-APIs רבים שלו".

הוא דיבר על פלטפורמת ה-OTT וציין שהיא "מספקת יכולות ניהול ותפעול עבור תכני וידיאו, לרבות הפצה. על לקוחות המוצר נמנים רשת HBO, ערוץ ההיסטוריה, ערוץ הבישול, ערוץ הטיולים ועוד. אנחנו מנצלים את האינטרנט וככה יכולים להגיע לרכיבי הקצה הסופיים".

"משפחת ווטסון מכילה הרבה APIs – רבים מהם רלוונטיים למדיה: הפיכת דיבור לטקסט, עיבוד שפה טבעית וזיהוי אובייקטים. פיתחנו אותם באופן ייחודי לתעשייה זו. בנוסף, רכיב מפתח להמרת דיבור לטקסט הוא דיוק, ללא שגיאות. זה חשוב גם בהיבט העסקי וגם לצורך הלימה לרגולציות. כך, לצורך עבודה מול נציבות התקשורת בארצות הברית נדרש לעמוד בסף דיוק של 99%. אפשר לחפש את השגיאות על ידי בני אנוש, אבל זה קשה ויקר", ציין קלארק.

"הכלי לא רק 'מכיר' את הדמויות – אלא גם נותן להן הקשר"

"יש לנו יכולת לניתוח וידיאו", אמר. "הכלי מנתח את התוכן שב-וידיאו עצמו: ככה הוא לא רק 'מכיר' את הדמויות, אלא גם נותן להן הקשר ומודעות, למשל 'אדם בעל זקן שלבש מעיל כחול הלך לכיוון מערב במהירות 5 קמ"ש'. מדובר בתכונה מאוד חשובה עבור רשויות חירום, אכיפה והצלה. הרחבנו את התכונות הללו למוצרים שאנחנו מציעים לארגונים במגזרי האנרגיה, התיירות והחקלאות".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

קלארק הסביר שהשימוש ב-וידיאו "חשוב בלא מעט מגזרים, ביניהם החינוך והמגזר העסקי. ניתן לעשות שימוש בפלטפורמה שלנו לטובת תקשורת בין מנהלים, סדנאות ושיעורים פנים ארגוניים, אירועים בפרופיל גבוה ובעולם השיווק הדיגיטלי. מדובר בשירות שניתן בצורה מאובטחת, עם יכולת הקלטה מראש ושליטה מי צופה באיזה תוכן, כי אנחנו מבצעים זיהוי. כך, אפשר לנתח את הרגלי הצפייה של כל אחד מהצופים: במה הוא צפה, על איזה רכיב, באיזה פורמט ומה הייתה ההתנהגות שלו – האם הוא עצר באמצע השידור, חזר אחורה או צפו במהירות. כמו כן, ניתן למקד את המסרים ולהעביר מסרים מותאמים אישית".

השקת סוני פלייסטיין ומכוניות על גבי הפלטפורמה

"לא רק אנחנו, ביבמ, משתמשים במערכת", ציין. "על לקוחות הפלטפורמה נמנות נאס"א, VMware, קולגייט, אינטואיט, airbnb ו-AT&T. כך גם לא מעט אוניברסיטאות בעולם, למשל אלה של קולורדו ומקסיקו סיטי".

לדבריו, "הכלי מאפשר יכולת הרחבה לשותפים וללקוחות פוטנציאליים רבים. לצד סיילספורס, סוני עורכת את אירועי השקת גירסאות הסוני פלייסטיישן שלה על הפלטפורמה שלנו. באירוע האחרון השתתפו יותר ממיליון צופים. מאזדה וטסלה גם הן השיקו דגמי מכוניות חדשות עימה".

"עוד יכולות", ציין קלארק, "הן הרשמה של המשתתפים, שעל בסיסה ניתן לעשות מעקב ואף להציע ללקוח, למשל, נסיעת מבחן. קל להזין את התוכן, גם למי שאינו טכנולוג, כמוני. אם מדובר באירוע גדול, ניתן לצלמו במצלמות מקצועיות ובאיכות 4K. עוד אפשר ליצור ערוצים רבים בלי הגבלת מספר הצופים, לחפש תוכן ולעבוד בריבוי שפות עם ערוצים נפרדים לכל שפה. אפשרויות נוספות הן שליטה על התוכן, לוגו מיתוג וכך שהלקוח מחליט האם להכניס פרסומות".

קלארק סיים באמרו כי "מדובר בכלי ענני, עם תמיכה סביב השעון בכל מקום בעולם, מודל תמחור של תוכנה כשירות (SaaS) ותשלום לפי היקף הצופים. בדרך זו אנחנו עוזרים לעסק להתמודד בממד דיגיטלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים