ההיי-טק מחבק – גם בימי הקורונה

שורה של חברות מהענף תרמו ציוד ומכשירים לצוותים רפואיים בבתי חולים בישראל, ומסייעות לקשישים, חקלאים ודרי רחוב

ניהול אתגרים על רקע משבר הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

גם הפעם, כמו בימי משבר בעבר, ההיי-טק הישראלי נרתם למען הקהילה בארץ: חברות רבות הרימו תרומות על מנת לסייע במאבק בקורונה ובמשבר הכלכלי שהנגיף יצר. בפסקאות הבאות תוכלו לקרוא על התרומות של כמה מהן.

מיקרוסופט תרמה 300 מחשבים, מצלמות רשת ואוזניות לצוותים רפואיים בבתי חולים בישראל, חלקם הגדול בפריפריה, בשווי של מיליון שקלים. בנוסף, החברה רכשה 25 מכשירי עירוי אוטומטים (IVAC) בשווי של 100 אלף שקלים עבור בית החולים נצרת-EMMS. מדובר במכשיר שמתחבר לעירוי ודרכו ניתן לקבל נוזלים ותרופות. הוא משמש לטיפול בחולים מונשמים. כמו כן, מיקרוסופט ישראל הודיעה כי תכפיל תרומה של עובדים שיתרמו לעמותות הפועלות לסיוע לקהילה בתחומי הבריאות, החינוך והרווחה, ובכלל זה לעזרה לקשישים ולילדים בסיכון.

אנשי רפואה בבית החולים שניידר עם אייפדים שתרמה פרטנר. צילום: יח"צ

אנשי רפואה בבית החולים שניידר עם אייפדים שתרמה פרטנר. צילום: יח"צ

פרטנר סיפקה עשרות מחשבי iPad לצוותים רפואיים בבית החולים לילדים שניידר, לטובת טיפול מרחוק בהם. המחשבים מצוידים במערכת הניהול והשליטה מרחוק של אפל ובמערכות נוספות, לרבות לאבטחת מידע. בנוסף, היא תרמה ציוד לילדים המאושפזים בבידוד בבית החולים או בבתיהם. עוד תרמה פרטנר מכונת הנשמה לבית החולים קפלן.

KLA ישראל מספקת מדי יום, מאז תחילת המשבר, מאות ארוחות חמות לתושבים נזקקים במגדל העמק, שבה היא ממוקמת. כמו כן, תרמה החברה עשרות מחשבים למשפחות קשות יום בעיר והרימה תרומה כספית לבית החולים העמק בעפולה, על מנת לעזור בקניית ציוד רפואי לטיפול בחולי קורונה. זאת, כחלק מסכום של שני מיליון דולר שהחברה תרמה לטובת המאבק בנגיף. אורבוטק, חברה בת של KLA, מעניקה אלפי ארוחות חמות לניצולי שואה ולמשפחות נזקקות, באמצעות עמותת לקט ישראל, ומאות סלי מזון למשפחות נזקקות ביבנה, שבה היא ממוקמת. בנוסף, החברה תרמה מיטות אשפוז לבית החולים אסף הרופא, ערכות כונן לצוות של מגן דוד אדום ולפטופים לבני נוער ביבנה.

WeWork תרמה למרפאת רשתית במערך רפואת העיניים של בית החולים איכילוב שטח של 400 מ"ר במתחם שלה ברחוב תוצרת הארץ בתל אביב. הקשר בין המרפאה לחברה נוצר על רקע החשש של מטופלים מבוגרים להגיע לבית החולים עקב התפשטות הקורונה. בנוסף, WeWork הקצתה מתחם לטובת מטה התאחדות הסטודנטים לרפואה, שמנהל משם את איושם של סטודנטים במתחמי הדרייב אין לבדיקות קורונה ברחבי הארץ.

מרפאת העיניים מאיכילוב במתחם של WeWork. צילום: יח"צ

מרפאת העיניים מאיכילוב במתחם של WeWork. צילום: יח"צ

חברת הפינטק הישראלית פאנדבוקס מובילה קמפיין עולמי, שקורא לחברות ולארגונים ציבוריים להקדים תשלומים שהם חייבים לעסקים קטנים. הקמפיין, #שלמועכשיו, הושק באחרונה בארצות הברית ועשה את דרכו גם לארץ. מהחברה נמסר כי בישראל הוא כבר זכה לתמיכתם של מספר גופים, בהם הקרנות פאפיה גלובל ו-TAU Ventures – קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב.

גב ים, שמפעילה מרכזי עסקים והיי-טק במקומות שונים בארץ, כולל פארק ההיי-טק בבאר שבע, תרמה סך כולל של 1.5 מיליון שקלים למאבק בקורונה. 700 אלף שקלים הועברו לבתי החולים רמב"ם וסורוקה – 350 אלף שקלים לכל אחד מהם – לרכישת ציוד רפואי למחלקות הקורונה הפועלות בהם. יתרת הסכום הועברה כתרומה לשלושה ארגוני צדקה שונים, ביניהם סך של 350 אלף שקלים לעמותת לתת.

מצלמות להגנה על קשישים, סיוע לחקלאים וכלי חינמי לחוקרים

אפלייד מטיריאלס בחרה לסייע לחקלאים ולחסרי בית: החברה רכשה, באמצעות עמותת לקט ישראל, ירקות ופירות מחקלאים שנפגעו ממשבר הקורונה ותרמה אותם למשפחות מעוטות יכולת. בנוסף, היא רכשה כ-1,000 יחידות אלכוג'ל וכ-6,000 מסיכות, שהועברו לעמותת לשובע, שמחלקת אותם כאמצעי הגנה לחסרי הבית.

אפלייד מטיריאלס למען חקלאי ישראל. צילום: יח"צ

אפלייד מטיריאלס למען חקלאי ישראל. צילום: יח"צ

מפתחת מצלמות האבטחה החכמות גט אלרט הודיעה כי תתרום 50 מערכות מתוצרתה לקשישים סיעודיים הנתמכים על ידי עמותת עזר מציון. כך יוכלו בני המשפחות של אותם הקשישים לדעת במקרים שבהם הם נופלים, חלילה, או זקוקים לסיוע אחר. הדבר נחוץ על אחת כמה וכמה בעידן של משבר הקורונה, שבו, כמו שאר בני המשפחות של בני הגיל השלישי, הם לא יכולים להיפגש עמם.

טלנד, מפתחת פלטפורמה לניהול ואינטגרציה של נתונים, פיתחה כלי ETL חינמי, מבוסס על פתרון טעינת המידע Stitch, לביצוע אינטגרציה של מאגרי המידע המרכזיים לחקר הקורונה. הכלי, שפותח בשיתוף עם מפתחים מקהילות הקוד הפתוח סינגר ובייטקוד, מריץ את המידע הגולמי, המתקבל משישה מאגרי מידע עולמיים, מבצע סטנדרטיזציה של הנתונים, מעשיר אותם במטה דטה ובסופו של תהליך מעביר את המידע האחוד לאגם מידע הפתוח לשימוש על גבי תשתיות הענן של אמזון, מיקרוסופט, גוגל ועוד. כך יכולים חוקרים, צוותים רפואיים ואחרים לקבל באופן מרוכז את המידע העדכני ביותר אודות הנגיף וההתפתחויות הרפואיות סביבו ברחבי העולם.

ABB ישראל תרמה מחשבים ניידים ותיקי גב לתלמידים מחולון ולתלמידים מפנימיית הכפר הירוק, על מנת שיוכלו להתחבר למערכות הלימודים המקוונות וללמוד מהבית.

גופר הרמטיק הישראלית ופידלוק הגרמנית תרמו יחדיו כ-5,000 נרתיקים אטומיים שפיתחו, האטומים לגז ולמים, בגדלים שונים. מדובר בכל המלאי המצוי בידי החברות. הנרתיקים הללו נתרמו לצוותים רפואיים ולקבוצות מתנדבים בתחומי הרפואה, התקשורת והביטחון (בכפוף להגשת בקשה), ומיועדים על מנת להגן על טלפנים ניידים ומכשירים שבהם הם משתמשים, כדי שנגיף הקורונה לא יהיה עליהם.

ולסיום, המשקיע הטכנולוגי יורי מילנר תרם שלושה מיליון מסכות לעובדים רפואיים ולארגונים המספקים שירותים חיוניים בישראל, שעובדיהם נדרשים להמשיך לעבוד במהלך הסגר. התרומה נעשתה בתיאום עם הקונסול הכללי של ישראל בסן פרנסיסקו, שלומי קופמן, ותועבר למגן דוד אדום, שיהיה אמון על חלוקת המסכות. מילנר הוא אחד המשקיעים הטכנולוגיים הבולטים בעולם: בין ההשקעות שבהן שמה החברה שלו, DST Digital, את כספה נמצאות פייסבוק, ווטסאפ, טוויטר, עלי באבא, סנאפצ'ט, Airbnb, ספוטיפיי ושיאומי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד חיוני

    יניב, שכחת את אינטל שתרמה 500 מחשבים לקשישים והתאימה אותם כך שיהיה קל לתפעל אותם לשיחות וידאו עם המשפחה. שתרמה מכונת הנשמה בשווי מיליון ש"ח לבי" ח רמב"ם בחיפה. שהעובדים שלה ממשיכים להתנדב בחלוקת מזון, שיחות עם קשישים בודדים. ועוד.

אירועים קרובים