גוגל קוראת לכם: השיקה את Read It

התכונה החדשה, שכלולה בגוגל אסיסטנט, יכולה להעביר טקסטים כמעט מכל דף אינטרנט לקול ולהקריא אותם למשתמש ● היא לא כוללת עברית - בינתיים

קוראת. גוגל. צילום: BigStock

פיצ'ר חדש לעוזרת האישית של גוגל: החברה השיקה אמש (ד') את ריד איט (Read It) – תכונה שמאפשרת להמיר את הטקסט הכתוב כמעט בכל דף אינטרנט לקול, ולהקריא אותו למשתמש-המאזין. חלק נכבד מהתכונה החדשה פותח על ידי אנשי המו"פ של גוגל בישראל. למרות זאת, בשלב זה התכונה זמינה ב-44 שפות, שעברית אינה אחת מהן. לצד התכונה, החברה השיקה גרסת API של ריד איט למפתחים.

בגוגל אומרים שריד איט תסייע לכבדי ראייה, בעלי דיסלקציה ועוד להבין טוב יותר את הכתוב באתרי האינטרנט, ולאלה שמעדיפים שמיעה על פני קריאה – לעשות זאת. פרופ' יוסי מטיאס, מנהל מרכז המו"פ של גוגל בישראל, העיד במפגש עם עיתונאים שהוא נוהג "לקרוא" מאמרים בנושאים שונים באמצעות התכונה בריצת הבוקר היומית שלו.

הטכנולוגיה של ריד איט מבוססת על בינה מלאכותית, לימוד מכונה ועוד, ובגוגל אומרים שהם מתכוונים להשתמש בה לפיתוח מוצרים נוספים. התכונה מצטרפת לשלל הפונקציות הכלולות בגוגל אסיסטנט, והוצגה בפעם הראשונה בתערוכת CES האחרונה, שנערכה בינואר בלאס וגאס. היא זמינה בשלב זה למשתמשי אנדרואיד בלבד, ועדיין לא ידוע מתי תושק גרסה ל-iOS, אם כי לפי אנשי גוגל, היא כבר נמצאת בעבודה.

לדברי פרופ' מטיאס, "אנחנו רוצים לאפשר להמיר כל טקסט או אתר באינטרנט לשמיעה, כדי שהוא יהיה זמין לכולם. הדרך לעשות את זה היא באמצעות גוגל אסיסטנט, שמטרתה לעזור לאנשים להשיג את המטרות שלהם. עם התכונה החדשה ניתן לשמוע כמעט כל אתר באינטרנט".

כדי להפעיל את התכונה צריך לבצע שתי פעולות אקטיביות: לא רק להיכנס לעמוד שרוצים לשמוע, אלא גם לומר "Read this page" באנגלית, גם אם בוחרים לשמוע את הטקסט בשפה אחרת. יצוין שיש כמה סוגי טקסטים שריד איט לא תוכנתה להקריא, כגון טבלאות ותוצאות של משחקי ספורט.

בניגוד למוצרים אחרים של גוגל, כמו ווייז, שבהם מדבר הקריין בצורה מונוטונית, רובוטית משהו, הקראת טקסטים מהאינטרנט – שיכולים להיות מצחיקים, עצובים, דרמטיים וכו'… – מצריכה אותו להביע רגשות. המפתחים התגברו גם על הבעיה הזאת וריד איט יודעת להתאים את צורת הקריאה לאופי הטקסט.

"עוד לא הגענו לעברית מספיק טובה"

הרעיון לפיתוח ריד איט נולד במוחו של רוני אמירה מגוגל ישראל, שסיפר על כך לפרופ' מטיאס בפינת הקפה במשרד. הוא נוצר כחלק מהמגמה של החברה לאפשר לעובדים שלה להתעסק ב-20% מהזמן שלהם בפיתוח רעיונות ומוצרים חדשים. תהליך הפיתוח – משלב הרעיון ועד ליציאת המוצר – נמשך שלוש שנים.

כאמור, על אף שהתכונה פותחה בישראל, היא לא תומכת, בינתיים, בעברית (אם כי כן בערבית). מנהל המוצר, דוד קדוש, אמר כי "עברית היא שפה מאתגרת, מאחר שיש לה מאפיינים מיוחדים. זאת אחת השפות היחידות בעולם שכדי להבין אותה צריך להבין את ההקשר של המשפט. אנחנו עובדים על זה ועדיין לא יודעים מתי ריד איט תתמוך בעברית – עוד לא הגענו לעברית מספיק טובה כדי לשחרר לשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים