מהם המקצועות השווים ביותר בהיי-טק?

המקצוע הצומח ביותר בענף בביקושים לעבודה בו הוא אלגוריתמאי למידה עמוקה, וחוקרי אבטחת מידע בעלי ניסיון מקבלים את השכר הגבוה ביותר – עד 60 אלף שקלים בחודש ● סקר של SQLink ואנשים ומחשבים מצביע על המגמות הבולטות בתעסוקה בהיי-טק

רשימה שמגלה איפה כדאי לעבוד. צילום אילוסטרציה: BigStock

ההיי-טק הוא תחום מבוקש, אף על פי שהוא מהווה רק 9% מכוח העבודה במשק. אחת הסיבות לכך היא השכר הגבוה שמקבלים העוסקים בענף יחסית לשאר המשק. מחלקת הגיוס של קבוצת SQLink ערכה עבור אנשים ומחשבים סקר שביקש לגלות אילו מקצועות בהיי-טק הם המבוקשים ביותר, ואילו המכניסים ביותר.

מהנתונים, שמתייחסים לספטמבר האחרון, עולה כי המקצוע הנוצץ ביותר בעיני אנשי ההיי-טק והמועמדים לעבודה בענף הוא אלגוריתמאי למידה עמוקה, עם זינוק של 35% בביקושים להתקבל למשרות בתחום לעומת החודש המקביל בשנה שעברה. למקום השני הגיע תכניתן שפת Node, עם 21%. במקום השלישי נמצאים יחדיו תכניתני ג'אווה סרבר ופייתון, עם גידול של 18% בביקושים לכל אחד מהם, כאשר לאחר מכן ניצבים מנתחי מערכות דיגיטל ו-BI עם 15% ותכניתני ++C עם 12%.

באשר לשיאני השכר, הסקר לא עוסק בעובדים מתחילים, אלא בכאלה שיש להם בין שלוש לשש שנות ניסיון. מבין אלה, המרוויחים ביותר הם חוקרי אבטחת המידע, שמשתכרים בין 29 אלף ל-60 אלף שקלים בכל חודש. אחריהם נמצאים אנשי ה-DevOps ואלגוריתמי הלמידה העמוקה, שמביאים הביתה משכורת חודשית של בין 25 אלף ל-45 אלף שקלים, ומפתחי הלינוקס קרנל, שמשתכרים קצת פחות – בין 32 אלף ל-45 אלף שקלים בחודש. הבאים בתור הם מפתחי ה-Big Data Python, שהתלוש החודשי שלהם מגיע לבין 28 אלף ל-38 אלף שקלים.

כמו כן, הסקר מברר מה המועמדים לעבודה בודקים לגבי המשרה שהם מביעים בה עניין. שלא במפתיע, במקום הראשון בהקשר זה נמצאים תנאי השכר. לאחר מכן מדורגים האתגר וההתפתחות המקצועית, האם יש למוצר של החברה תרומה לאנושות, האיזון שהמשרה מאפשרת (או לא) בין העבודה לבית והמיקום הגאוגרפי שלה ביחס למקום המגורים של המועמד.

הסקר כולל גם את התעשיות שחוו את הגידול הרב ביותר בביקושים של המועמדים לעבוד בהן. את הצמרת כובשות טכנולוגיות הציוד הרפואי עם 31%, כשאחריהן הבינה המלאכותית עם 28%, וה-Big Data והלמידה העמוקה עם 22% כל אחת. תעשיית הסייבר הגיעה למקום החמישי בלבד, עם עלייה של רק 18% בביקושים לעבודה בה.

העבודה היא כבר לא הכל

"הדורות החדשים של עובדי ההיי-טק מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות", הסבירה ליטל איתן שמידט, סמנכ"לית גיוס עובדים ב-SQLink. "הראשונה היא של הצעירים, בני 20 עד 30. רבים מהם יוצאי יחידות טכנולוגיות, סיימו תואר ראשון, חיים במרכז תל אביב ורוצים לחוות את העולם. לרוב, אין להם משפחה וילדים, והם מאוד תנודתיים – יש להם דרישות ואין להם בעיה לעבור לחברה אחרת, שתיתן לכך מענה". היא ציינה כי "עובדים אלה הם הסיבה העיקרית לכך שהזמן הממוצע שעובד מחזיק בחברת היי-טק עומד על שנה ושמונה חודשים".

ליטל איתן שמידט, סמנכ"לית גיוס עובדים ב-SQLink. צילום: יח"צ

ליטל איתן שמידט, סמנכ"לית גיוס עובדים ב-SQLink. צילום: יח"צ

"הקבוצה השנייה היא של עובדים בוגרים ומיושבים יותר, שגילם נע בין 30 ל-42. גם הם מוכשרים ומבוקשים מאוד, אבל החיים שלהם מעט שונים: חלקם נשואים עם ילדים, וחשוב להם לשלב בין חיי המשפחה לבין העבודה", אמרה איתן שמידט

לדבריה, לשתי הקבוצות יש מכנה משותף: העובדים שנכללים בהן רוצים ליהנות מכל העולמות. "השכר הגבוה והתפקיד הנחשק כבר לא מספיק", הדגישה. "יש להם עוד תחומי עניין והם רוצים לתת להם מענה במקביל לעבודה".

איתן שמידט ציינה כי "כל זה מחייב כל חברה להיערך מחדש ולהציע למועמד לעבודה נגישות, שעות עבודה גמישות וערך מוסף, שיגרום לו לבחור דווקא בה", ציינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים