מנפלאות הבינה המלאכותית: הפיכת שרבוט ליצירת אמנות

יישום בינה מלאכותית המבוסס על מודל למידה עמוקה שממנפת רשתות GAN מאפשר הפיכת שרבוטים פשוטים לתמונות נוף עוצרות נשימה.

בפיתוח. רובוט דמוי אדם של טסלה. צילום אילוסטרציה: Phonlamaiphoto/BigStock

יישום בינה מלאכותית חדש שפיתחה מחלקת המחקר של NVIDIA מאפשר הפיכת  שרבוטים פשוטים לתמונות נוף עוצרות נשימה.

מדובר על תוכנה המבוססת על מודל למידה עמוקה שממנפת רשתות GAN, או Generative Adversarial Networks (רשתות מערכות גנריות) שיודעות באמצעות השימוש בבינה המלאכותית כיצד נראה העולם האמיתי, וכיצד להפוך בהתאם לכך את הרישומים המבוצעים לתמונות נוף מציאותיות לחלוטין באופן אינטראקטיבי מלא: המשתמש קובע את סוג החומר, משרטט שרבוט בצד אחד, ובצד השני של המסך זה הופך במהירות לאלמנט בנוף: מפל מים, גבעה סלעית, הר מושלג וכל העולה ברוחו של מי שיושב מול המערכת.

מתוך יוטיוב

המערכת זכתה לשם GauGAN על שמו של הצייר הצרפתי יליד המאה ה-19 פול גוגן שנחשב לאחד מהציירים הבולטים ביותר בזרם הפוסט אימפרסיוניסטי המודרני שאופיין בציורים שמביאים אל הבד חיים מציאותיים, אנשים ונוף כאחד, אך במריחות צבע חזקות עזות ומוגדרות שטחים.

אופן הפעולה של המערכת אכן מדמה את דרך הציור של גוגן, עם מריחה של צבע בשרבוט שהופך למשהו שמתאר מציאות, וזאת אחרי שמנגנון הלמידה העמוקה שמאחורי GauGAN עבר אימון באמצעות מיליון תמונות.

"הרבה יותר קל לבצע סיעור מוחות תכנוני באמצעות שרבוטים פשוטים, והטכנולוגיה הזו מאפשרת להמיר את השרבוטים הללו לתמונות באיכות מציאותית גבוהה" סיפר בריאן קטנזארו, סגן נשיא למחר למידה מעמיקה שימושית ב-NVIDIA.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים