"נדרשנו להפסיק לעבור בטור עם ניירת רבה"

יריב נעים מהמוסד לביטוח הלאומי הציג כיצד, בעזרת דיגיטציה - המוסד הביא לייעול תהליכים לטיפול בתביעות המבוטחים

יריב נעים, מנהל אגף בקרה ובדיקות תוכנה במוסד לביטוח לאומי. צילום: ניב קנטור

"כשאזרחים מגישים תביעות לנכות ולנכות מעבודה, הם נדרשים להגיש מסמכים רפואיים ולעבור ועדה רפואית שתפקידה לקבוע את אחוזי הנכות. למרות העידן הדיגיטלי, המדובר בתהליך עבודה טורי, אשר מבוסס תיקים וניירת עבודה. הבנו שעלינו לערוך פרויקט של פענוח רפואי דיגיטלי, על מנת שלא להמשיך עם המצב הלא יעיל הזה", כך אמר יריב נעים, מנהל אגף בקרה ובדיקות תוכנה במוסד לביטוח לאומי.

נעים דיבר בכנס dHealth2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך בשבוע שעבר באולם אירועים LAGO בראשון לציון. בכנס השתתפו מאות מקצוענים מתחום הבריאות הדיגיטלית והנחה אותו יהודה קונפורטס, עורך ראשי אנשים ומחשבים.

לדברי נעים, "הזמן המוקצה לכל דיון בוועדה הרפואית בביטוח לאומי הוא כ-15 עד 20 דקות. מדובר בכחצי מיליון דיונים של ועדות רפואיות בשנה. התיקים מתנהלים לאורך שנים רבות, ואם יש החמרה במצב המטופל – יש לחזור לתיק. מדובר בארכיונים שלמים. זה הקושי של ועדות רפואיות. הוועדה צריכה לעיין בהררי מסמכים, לקרוא חוות דעת, לבצע בדיקה גופנית ולתעד את הפרוטוקול".

נעים הציג את פרויקט תבל, לבניית תשתית טכנולוגית מודרנית ולשדרוג הדרגתי של כלל מערכות ה-IT של המוסד לביטוח לאומי ובתוכו, את הטיפול במערכת נכות כללית ונכות מעבודה בוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי. המטרה, אמר נעים, היא "להיות ארגון מוביל טכנולוגית, העובר מתהליכים מבוססי נייר לתהליכים ממוחשבים, וכן לשפר את התמיכה בתהליכי קבלת ההחלטות".

"במהלך 2018 סרקנו ופענחנו 1.5 מיליון מסמכים"

במסגרת הפרויקט, הוסיף נעים, "התהליך המרכזי היה למחשב את המסמכים והוועדות, תוך סריקת התביעות והמסמכים הרפואיים, בניית תהליך עבודה ממוחשב ומחשוב הוועדות הרפואיות". האתגר המרכזי, ציין נעים, "היה בפענוח מסמכים רפואיים, כבסיס לקבלת החלטות. עשינו זאת יחד עם אימג'סטור: בנינו תהליך סריקה, מפתוח ופענוח רפואי, עם הכשרת מפענחי מסמכים רפואיים, הקמת מערכת מפתוח ופענוח. זאת, תוך שימת דגש על אבטחת מידע ושמירה על סודיות רפואית ופענוח אוטומטי (OCR). כך, במהלך 2018 סרקנו ופענחנו 1.5 מיליון מסמכים".

הוא סיכם באומרו כי "בנינו ערוצים מהירים לקליטת התביעות, קיצרנו את התהליך משבעה ימים ליומיים. היום, בתהליך החדש, 80% מהתביעות מסתיימות תוך 47 ימים – לעומת 76 ימים בתהליך הישן. הבאנו לשירות מהיר יותר למבוטחים. ייעלנו וקיצרנו את תהליכי העבודה. הבאנו לאחידות בהחלטות, והן מנומקות ומקצועיות. זו רק תחילת הדרך, עם הזמן זה יילך וישתפר. הפרויקט לאט לאט נותן את אותותיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים