הסטארט-אפים המבטיחים: סייבר, חינוך, אי קומרס ועוד תחומים מרכזיים

הם בעלי רעיונות יצירתיים פורצי דרך, הם שאפתנים, נמרצים, חדורי מוטיבציה – ובעיקר הם כאן כדי להישאר • קבלו את הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2019 של אנשים ומחשבים בתחומי הבריאות, הסייבר, התחבורה, הלייף-סטייל, החינוך, התיירות, הקמעונות והבלוקצ'יין • חלק ב'

27/12/2018 10:35
הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2019. צילום אילוסטרציה: BigStock

הם בעלי רעיונות יצירתיים פורצי דרך, הם שאפתנים, נמרצים, חדורי מוטיבציה – ובעיקר הם כאן כדי להישאר. למרות שרובם כבר הגיעו להישגים מכובדים, אם בגיוסים, בתחרויות יוקרתיות או באקסלרטורים של החברות המובילות, הם עדיין בראשית דרכם. ועם כל זאת, מעל הכל- הם רוצים לשנות את העולם לטוב יותר עם הטכנולוגיה בתחומי הבריאות, הסייבר, החינוך, התחבורה, התיירות, הבלוקצ'יין, הלייף-סטייל ועוד.

מערכת אנשים ומחשבים גאה להגיש לכם את החלק השני ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2019, לאור הישגיהם ופריצתם המשמעותית במהלך שנת 2018. והפעם: הנבחרים בתחומי התוכן, איכות הסביבה, האבטחה, הביטחון, הסייבר, הקהילה והחינוך, המסחר האלקטרוני והבלוקצ'יין.

תוכן

לייטריקס

לייטריקס הירושלמית שמה לה למטרה "להנגיש את הקריאייטיביות לציבור הרחב". החברה עיצבה ופיתחה כלים ליצירת תוכן במובייל, בהם האפליקציה זוכת הפרסים Facetune לעריכת תמונות וחבילת האפליקציות Enlight לעיצוב תוכן ויזואלי. החברה הוקמה על ידי עמית גולדשטיין, זאב פרבמן, ירון אינגר, איתי צידון וניר פוצטר. היא פעלה עד 2015 במימון עצמי, עד להשלמת סבב הגיוס הראשון של החברה בהיקף של 10 מיליון דולר. באחרונה השלימה סבב גיוס שני בהיקף של 60 מיליון דולר, ומכאן אפשר רק לתת קפיצה למעלה השנה.

מייסדי לייטריקס: עמית גולדשטיין, זאב פרבמן, ירון אינגר, איתי צידון וניר פוצטר. צילום: אופיר אבה

מייסדי לייטריקס: עמית גולדשטיין, זאב פרבמן, ירון אינגר, איתי צידון וניר פוצטר. צילום: אופיר אבה

איכות הסביבה

Lishtot

החברה פיתחה מכשיר המזהה מזהמים במי שתייה בפחות משתי שניות וללא מגע. המכשיר נמצא בשימוש לקוחות מכל רחבי העולם והנתונים משמשים לבניית מפת איכות מים עולמית בזמן אמת. החברה נבחרה כאחת מחמישים החברות הגאוניות בעולם לשנת 2018 על ידי מגזין טיים. היא הוקמה בשנת 2015 על ידי נתנאל רייש וד"ר אלן באואר. המיזם ייצג את ישראל במשלחת מכון הייצוא לכנס CES היוקרתי בלאס ווגאס.

ביטחון, סייבר ואבטחה

XM Cyber

פיתחה פלטפורמה לסימולציה אוטומטית של תקיפות APT. החברה גייסה השנה 22 מיליון דולר בסבב ראשון. היא הוקמה על ידי ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו.

הפלטפורמה שפיתחה מייצרת סימולציות תקיפה באופן רציף, וחושפת את כלל מסלולי התקיפה האפשריים מנקודת מבטו של התוקף, החל מנקודת הפריצה הראשונית ועד הגעה לנכסים ארגוניים חיוניים, ובכלל זה מסלולי תקיפה העוברים מתחת לרדאר של רבים ממוצרי האבטחה הקיימים אשר כיום אין שום דרך לגלותם. כצעד משלים לסימולציית התקיפה, המערכת מספקת המלצות ממוקדות ומתועדפות המראות כיצד ניתן לתקן את הליקויים שהתגלו. למעשה המערכת פועלת לייצר תהליך שמביא את הארגונים לרמת מוכנות גבוהה בפני איומי סייבר.

מאז ההשקה זכתה החברה ב-16 פרסים יוקרתיים בענף והוכרזה כ"חלוצה טכנולוגית" מטעםהפורום הכלכלי העולמי .

נעם ארז מנכ"ל ומייסד-שותף של XM Cyber.צילום: יורם רשף

נעם ארז מנכ"ל ומייסד-שותף של XM Cyber.צילום: יורם רשף

Firedome

הסטארט-אפ פיתח פיתרון פורץ דרך לאבטחת מכשירי IoT ביתיים עבור יצרני מכשירים אלקטרוניים. הפתרון נועד למנוע, לזהות ולהגיב לאיומי סייבר. החברה נוסדה השנה, 2018, ובימים הקרובים צפוייה אף היא לייצג את ישראל באירוע CES בלאס ווגאס. מייסדי החברה הם מוטי שקולניק, שרון מירסקי ואור חן.

IoT. צילום אילוסטרציה: BigStock

IoT. צילום אילוסטרציה: BigStock

Unbotify

החברה פיתחה מנוע מבוסס התנהגות ביומטרית ובינה מלאכותית המסוגל לזהות ולסנן בוטים ברשת ברמת דיוק גבוהה בזמן אמת. פתרון זה מוצע לאתרים ואפליקציות מובייל לסחר מקוון, לגיימינג, ולחברות פיננסים וכן לגופים נוספים שעלולים להיפגע מפעילות של בוטים. כבר כיום מותקן המוצר של Unbotify בשרתיהן של כמה מענקיות האינטרנט הגדולות והמוכרות ביותר. החברה נוסדה בשנת 2015 על ידי ירון אוליקר ואלון דיין ועל רקע צמיחת פעילות הבוטים בשנים האחרונות, החברה הולכת ומתבססת.

בוט. צילום אילוסטרציה: BigStock

בוט. צילום אילוסטרציה: BigStock

מסחר אלקטרוני

Syte 

החברה מציעה טכנולוגיית חיפוש ויזואלי, מבוססת AI, המאפשרת לקמעונאים לשפר את מנועי החיפוש באתרים ולייצר מערכת יחסים אינטראקטיבית וחזקה עם לקוחותיהם. החברה נוסדה על יד ליהיא פינטו פריימן, עידן פינטו ועופר פריימן בשנת 2015. בימים הקרובים ייצג המיזם את ישראל בתערוכת CES בלאס ווגאס.

צילום ווידאו:יוטיוב

קהילה וחינוך

ג'ולט

הסטארט-אפ מציע הרצאות לרכישת מיומנויות לניהול ג'ולט למעשה הקימה רשת של כיתות עתידניות ללימודים גבוהים, בה לומדים עובדים ומנהלים, בעיקר ממקצועות ההיי-טק השונים, ממומחים בינלאומיים בשידור חי ובקבוצות קטנות. החברה, המכנה את פעילותה "בית הספר של העידן החדש", מפעילה שני קמפוסים בתל אביב – בשדרות רוטשילד ובמתחם שרונה, ועומדת להשיק בינואר הקרוב את הקמפוס הראשון שלה בלונדון. היא נוסדה לפני מספר שנים על ידי רועי דויטש, נדב לשם וניצן כהן ארזי. באחרונה הודיעה החברה על גיוס של 7.2 מיליון דולר.

רועי דויטש, מנכ"ל ומייסד שותף של ג'ולט. צילום: עומר הכהן

רועי דויטש, מנכ"ל ומייסד שותף של ג'ולט. צילום: עומר הכהן

נייבור

הסטארט-אפ נייבור מפתח מערכת טכנולוגית מבוססת בינה מלאכותית לניהול אוטומטי של ועדי בתים ובניינים מרובי מגורים. השנה השתתפו מייסדי החברה באקסלרטור של עיריית תל אביב.

ניהול וועדי בתים. צילום אילוסטרציה: BigStock

ניהול וועדי בתים. צילום אילוסטרציה: BigStock

בלוקצ'יין

סטארקוור

החברה פיתחה טכנולוגיות של הוכחה באפס ידיעה (Zero Knowledge Proofs), המתבססות על פריצות דרך אלגוריתמיות מהשנים האחרונות וצפויות לספק פתרון לבעיות העומס והפרטיות בעולם הבלוקצ'יין. מדובר בחברה טרייה יחסית – היא הוקמה בתחילת 2018 על ידי פרופ׳ אלי בן ששון ומיכאל ריאבצב מהמחלקה למדעי המחשב בטכניון, היזם אורי קולודני ופרופ׳ אלסנדרו קיאזה מאוניברסיטת ברקלי. הוכחות אפס ידיעה הן כלי מתמטי שפותח בשנות ה-80', וב-2012 זיכה שניים מממציאיו – פרופ׳שפי גולדווסר ופרופ׳ סילביו מיקאלי – בפרס טיורינג. באמצעות הוכחות כאלה, שנחשבו לכלי תיאורטי עד לפני שנים לא רבות, אפשר להגדיל דרמטית את נפח החישובים והעסקות על רשתות בלוקצ׳יין, תוך שמירה על פרטיות המידע. החברה גייסה השנה  30 מיליון דולר.

צוות סטארקוור. צילום: ישראל הדרי

צוות סטארקוור. צילום: ישראל הדרי

החלק השלישי והאחרון ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2019 יפורסם ביום ראשון.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים