"הענן מסייע לארגונים לזהות תקלות קריטיות ב-IT במהירות"

הסטארט-אפ Logz.io פיתח פלטפורמת קוד פתוח המאפשרת לקחת מידע רב, להבין אותו - ולעשות לו ויזואליזציה ● גייס עד כה 50 מיליון דולרים בשלושה סבבי גיוס

מימין לשמאל – תומר לוי ואסף יגאל מ-Logz.io. צילום: נמרוד גלוקמן

"ארגונים נדרשים להיות במצב בו המערכות שלהם פועלות באופן תקין ואם יש תקלה – יש למצוא את מקור התקלה במהירות. כל התהליך הזה דורש שכל רב, כמו גם כוח מחשוב, והענן מסייע לנו להעניק את השירות הזה בצורה טובה ויעילה יותר", כך אמרו תומר לוי ואסף יגאל מ-Logz.io.

השניים התראיינו לאנשים ומחשבים במסגרת הכנס השנתי של אמזון ווב סרוויסז, AWS re:Invent שערכה החברה באחרונה בלאס וגאס. הכנס, שהתקיים זו הפעם השביעית, נערך בהשתתפות יותר מ-50 אלף לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית הענן.

Logz.io הוקמה בשנת 2014 על ידי תומר לוי ואסף יגאל. לוי, בעברו בצ'ק פוינט, משמש כמנכ"ל, ויגאל – יזם סדרתי, המשמש כסמנכ"ל מוצרים. החברה מונה 150 עובדים, המטה שלה יושב בבוסטון ובתל אביב פועל מרכז הפיתוח שלה. היא גייסה 50 מיליון דולרים בשלושה סבבי גיוס, כשבין המשקיעות נמנות 83North, גיזה וקרן Vintage.

לחברה יש יותר מ-600 לקוחות, ביניהם: Kenshoo וסייסנס הישראליות, תאגיד השידור טרנר, הכולל את CNN, בליצ'ר ריפורט, ואניטי ואורקל.

לדברי לוי ויגאל, "אנו פועלים בתחום ניתוח הלוגים ועוזרים לארגונים לדאוג שהמערכות שלהם תפעלנה באופן תקין – ולמצוא את מקור התקלה, כשהמצב אינו כך. כאשר יש תקלה, הטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו מזהה את סיבת השורש של התקלה. אנו מציעים פלטפורמת קוד פתוח, ELK – ר"ת Elasticsearch, Logstash and Kibana. זו מאפשרת לקחת מידע רב, לנסות להבין אותו – ולעשות לו ויזואליזציה. למשל, 'לכמה אנשים לקח שתי שניות להגיע לסרט אשר באתר – ולכמה זה ארך עשר שניות'".

"נדרשים לגידול מהיר בנתונים ובמשאבי מחשוב"

"העילה להקמת החברה היא בהבנה שאיסוף של מיליארדי אירועים שמייצרות מערכות ה-IT, וקבלת תובנות מהנתונים שטמונים בהן – היא משימה מורכבת מאוד. בשלב ראשון, המערכת שלנו אוספת את המידע מהשרתים. ממשק המשתמש שפיתחנו, מאפשר לאנשי התפעול לשאול שאלות אודות המידע – ולספק לו תשובות. מעליו, יושב מנוע חכם, מבוסס בינה מלאכותית, אשר בוחן את כל הפעולות שהמשתמש ביצע – ומנסה ללמוד את התהליך הקוגנטיבי בו הוא פועל. בהתאם לפעולות אלו ולמידע, המערכת יודעת להצביע לאנשי התפעול מה מהווה איום. בשלב האחרון המערכת יודעת האם זה עזר – או לא", אמרו.

המערכת, הסבירו לוי ויגאל, "אשר מנסה להבין את מקור התקלה, מבוססת על לימוד מכונה וחוכמת המונים. המערכת לומדת מה מהנדסים אחרים מחפשים: באותם סוגי מידע, באותם סוגים של לוגים. אז אנו לוקחים את הידע העולמי שנצבר, ו'משליכים' אותו על סביבת הלקוח. כך, נוצרות תובנות, שבאמצעותן אנו יכולים לעזור לחברות לקבל כמות ידע עצומה – ולנסות לזהות ולפתור תקלות בצורה מהירה יותר".

השניים סיכמו ואמרו כי "התוכנה שלנו ניתנת כשירות בענן כבר כשהתחלנו את הפעילות שלנו, השתמשנו בפלטפורמת הענן של AWS. זאת, כי אנו נדרשים לגידול מהיר בנתונים ובמשאבי מחשוב ואחסון. הענן של AWS מאפשר לנו לגדול מהר ולטפל במידע הרב בצורה יעילה. אנו מאפשרים לחברות המובילות בעולם – שהן מונעת-נתונים, לבצע אופטימיזציה של היישומים והתשתיות שלהן, באמצעות אנליזה חכמה של נתונים ממוכנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים