התקדמות במאמצים להקמת רשות שתחליף את משרד התקשורת

שר התקשורת, משה כחלון, נפגש עם ראשי ועד העובדים של משרדו, והבטיח להם, כי זכויותיהם לא ייפגעו כתוצאה מהמהלך ● יועץ התקשורת מיקי ברקאי, שהיה חבר בוועדה שהמליצה בעבר על הקמת רשות תקשורת: "מודל זה פועל בהצלחה במדינות רבות. ה-OECD דורש מחבריו להקים רשות עצמאית, שלא תהיה תלויה בפוליטיקאים"

שר התקשורת, משה כחלון, נפגש אתמול (ד') עם אנשי ועד העובדים של משרדו, במטרה להפיג את חששותיהם מהקמת רשות תקשורת שתחליף את המשרד. כחלון עדכן את אנשי הוועד בנוגע לפגישתו עם יו"ר ההסתדרות, עופר עייני, ואמר שהודיע לו על כוונתו להקים את רשות התקשורת.

במהלך הפגישה הביעו נציגי הוועד את חששם של העובדים מהחלטת השר לקדם את הצעת חוק רשות התקשורת. בתגובה, הבטיח להם כחלון, כי תהליך הקמת הרשות ייעשה בשיתוף נציגות עובדי המשרד, במטרה להבטיח את המשך העסקת העובדים ואת השמירה על זכויותיהם. השר הביע מחויבות לכך שלא תהיה פגיעה באיש מעובדי המשרד עם המעבר למבנה של רשות תקשורת. לדברי כחלון, הליך הכנת תזכיר חוק רשות התקשורת, המבוסס על תזכיר חוק קודם בנושא משנת 2004, כבר נמצא בהכנה על-ידי הלשכה המשפטית במשרד.

יועץ התקשורת מיקי ברקאי, שהיה חבר במועצה שהמליצה לפני כ-15 שנים לשר התקשורת להקים את הרשות המדוברת, אמר לאנשים ומחשבים, כי ההמלצה שניתנה בזמנו היתה לאמץ את מודל ה-Ofcom הבריטי. ברקאי ציין, כי ארגון ה-OECD מחייב את המדינות החברות בו להקים רשות תקשורת, מכיוון שזו נחשבת צורת ההסדרה המתקדמת והנכונה. לעומת זאת, משרד תקשורת נחשב כגוף מוטה פוליטית, ולכן עלול לקבל החלטות לא מקצועיות.

מדוע לדעתך הנושא התעכב כל כך הרבה זמן?
"יש הטוענים שהעיכוב נבע מהעובדה שהצעד פוגע במקור כוח פוליטי. משרד התקשורת הוא משרד קטן יחסית, אבל הוא עוסק בפעילות עסקית בהיקפים גדולים מאוד. פעילות משרד התקשורת זוכה להדים רבים בציבור ובעיתונות, ולכן שרים רבים התנגדו להקמת רשות תקשורת שתחליף אותו". למיטב זכרוני, יש אפילו החלטת ממשלה המחייבת הקמה של רשות תקשורת, אבל הדבר לא בוצע מעולם. משרד התקשורת הולך ונחלש גם בתקציבים וגם בהיקף כוח האדם שלו, ויכול להיות שהקמת רשות תקשורת היא אחד הפתרונות להתגבר על החולשה היחסית הזאת."

מהיכן יבוא המימון לתפעול הרשות?
"אחת הדרכים היא להעביר חלק מהתמלוגים שזוכה להם המדינה מבעלי רישיון, כמו חברות סלולר וטלפוניה, למימון הפעילות הזו. צריך לזכור שבאמצעות משרד התקשורת המדינה זוכה להכנסות ניכרות גם בתמלוגים וגם ברישיונות תדרים, כך שמקורות קיימים וצריך להחליט על הפניה של חלק מהם כדי להחזיק את הרשות הזאת". התקווה היא שהרשות תצליח לשמור על כוח אדם איכותי הקיים במערכת ולגייס כוח אדם נוסף. יהיה עליה להשתחרר מהמגבלות שמוטלות על גוף ממשלתי  ולהגביר את הרגולציה והאכיפה. מודל כזה עובד בארה"ב כבר עשרות שנים, ובבריטניה לפחות עשרים שנים. גם בארצות אחרות שבהן המודל קיים התוצאות מוצלחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים