מחקר: 78% מהארגונים בישראל – מפגרים במצב הדיגיטל שלהם

כך לפי מחקר שחשף ליאור פוני, מנכ''ל Dell-EMC ישראל בכנס לקוחות שערך הסניף המקומי של ענקית ה-IT, יחד עם VMware ישראל ● לדבריו, "רק ב-3% מהחברות בישראל הדיגיטל נמצא ב-DNA שלהן, 17% מהמנכ''לים בארץ מאמינים שבתוך חמש שנים יתקשו לעמוד בדרישות לקוחותיהם"

ליאור פוני, מנכ''ל Dell-EMC ישראל. צילום: ניב קנטור

"רק 3% מהחברות בישראל נחשבות ל'מובילות דיגיטליות', משמע שהדיגיטל נמצא ב-DNA שלהן. 17% מהמנכ"לים בארץ מאמינים כי בתוך חמש שנים יתקשו לעמוד בדרישות לקוחותיהם", כך אמר ליאור פוני, מנכ"ל Dell-EMC ישראל.

פוני התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס לקוחות שערך הסניף הישראלי של ענקית ה-IT, במשותף עם VMware ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (ב') באולם ריברסייד בתל אביב, בהשתתפות יותר ממאה לקוחות החברות.

  צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

במהלך האירוע פוני חשף ממצאי סקר שערכה חברת המחקר ונסון בורן בשיתוף דל טכנולוגיות ואינטל הצפוי להתפרסם במלואו ב-2019. הסקר בחן את תהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית ב-4,600 חברות מ-42 מדינות ברחבי העולם, מתוכן – בראשונה, במאה ארגונים בישראל.

כך, ציטט פוני, "רק שלושה ממאה ארגונים בארץ נחשבים ל'מובילים דיגיטליים'. הסקר מתבסס על ביצועי החברות השונות בתחומים הבאים: עמידה בתחומי הליבה של העסק הדיגיטלי, האסטרטגיה הטכנולוגית, אסטרטגיית כוח העבודה של החברה והשקעות דיגיטל מתוכננות. ממצא חשוב הוא ש-22% מהמנהלים בחברות הישראליות חוששים כי יישארו מאחור".

הסקר, הסביר פוני, "מדרג את רמות הדיגיטל בארגון בחמש קטגוריות: מובילות דיגיטליות, שהן בשלב מתקדם של הטרנספורמציה הדיגיטלית; מאמצות דיגיטליות, שיש להן תכנית דיגיטל ברורה; מעריכות דיגיטליות, שעורכות שינוי דיגיטלי בהדרגה; עוקבות דיגיטליות, הממעטות להשקיע בדיגיטל; ונגררות דיגיטליות, הנטולות כל תכניות לתחום".

בישראל, ציין, "רק 3% מהחברות הן מובילות דיגיטליות; 19% מהן מאמצות דיגיטליות; 31% מעריכות דיגיטליות ו-38% עוקבות דיגיטליות. אחוז יחסית קטן אך גדול מהמובילות – 9% מהן – הן נגררות דיגיטליות". לדבריו, "77% מהחברות בישראל פוגשות מכשולים משמעותיים בדרכן לטרנספורמציה דיגיטלית מלאה. הנפוצים ביותר הם: חששות בנוגע לאבטחת סייבר ופרטיות המידע (17%), מחסור בתקציב ומשאבים (18%), מחסור במיומנויות ובניסיון הנדרשים כדי לטפל בטרנספורמציה הדיגיטלית (19%), תרבות דיגיטל חלשה – מחסור בשיתוף פעולה פנים ארגוני (16%) ומחסור בטכנולוגיות המתאימות שיעמדו בשינוי המהיר של העסק (19%)".

עוד ציטט פוני מהמחקר: "מחצית מהחברות בישראל משתמשות בטכנולוגיות דיגיטליות כדי להאיץ פיתוח של מוצרים ושירותים חדשים; 41% מהן מטמיעות מוצרי אבטחה ופרטיות בכל המחשבים, היישומים והאלגוריתמים שלהן; 48% מהן מיישמות תוכניות פיתוח לעובדיהן, להעמקת הניסיון והמיומנויות בתחום; 39% מהחברות משתפות ידע וכישורים בקרב פונקציות רבות בחברה".

אלי שקד, מנכ''ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

"העידן הדיגיטלי כבר כאן"

לפי פוני, "העידן הדיגיטלי כבר כאן והוא משנה את הדרך בה אנו עובדים, חיים ועושים עסקים. זמן הוא עניין מהותי לארגונים שצריכים לבצע שינוי אמיתי ומקיף מהשורש. רק ארגונים מוכווני טכנולוגיה יצליחו לקטוף את הפירות המגיעים עם פיתוחו של מודל עסקי-דיגיטלי, המבטיח יותר גמישות, אוטומציה ויכולת גבוהה יותר לתת מענה לדרישות השוק".

הוא סיכם באומרו כי "נראה שהשוק הישראלי מבין את גודל המשימה ונערך לקראתה, כל ארגון בקצב שלו. אנחנו, קבוצת דל טכנולוגיות ו-Dell-EMC כזרוע ה-IT שלה, מלווים את הלקוחות שלנו במסע הזה עם מגוון פתרונות, מוצרים ושירותים תומכים, שנועדו לפשט ולייעל את הדרך ולהבטיח הצלחה בטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. חווינו השנה גידול בפעילות, ואני מעריך שהיא תימשך ב-2019, בין השאר בשל ארגונים שעד כה 'ישבו על הגדר' בהיבט הדיגיטל – וייכנסו אליו".

אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל, אמר כי "השנה חווינו גידול דו-ספרתי באחוזים בהיקף הפעילות שלנו בשוק המקומי. הגידול היה בהטמעת הטכנולוגיות המסורתיות, לצד אלו החדשניות. שיתופי הפעולה עם Dell-EMC ישראל ועם AWS תרמו אף הם. אני מעריך שנעמיק את החדירה שלנו לשוק ב-2019".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים