כיצד הענן מסייע למניעת הרטבות אצל ילדים ומבוגרים?

Therapee, שירות למניעת הרטבה לילית של ילדים, בני נוער ומבוגרים, יושב על תשתית AWS והפך מעסק משפחתי מקומי לחברה גלובלית, המשווקת את הפתרון בעשרות מדינות

מייסדי TheraPee, מימין: ד"ר קובי שגיא וטל שגיא. צילום: יח"צ

הרטבת לילה היא תופעה שמטרידה מיליוני ילדים ואף מבוגרים ברחבי העולם. בשנת 1984 החל ד"ר קובי שגיא, פסיכותרפיסט ומומחה להרטבה, לחקור את התופעה ולפתח גישה טיפולית ייחודית לבעיה. הגישה מבוססת על ניסיון קליני ומחקרי ב-40 אלף מרטיבים בישראל, בעיקר מגיל 4 ועד 18, ומניבה גמילה בשיעור של יותר מ-90%.

ד"ר שגיא מצא כי הרטבה בדרך כלל איננה בעיה רפואית, או נפשית – אלא קשורה לדפוסי שינה עמוקה. הפתרון שפיתח מבוסס על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, משולב עם מכשור מיוחד וטכניקות למידתיות. הטיפול אינו רפואי, כיוון שהרטבה, במרבית המקרים (98%) איננה בעיה רפואית.

TheraPee

TheraPee

הטיפול הוצע בישראל בכמה מרפאות שנפתחו ושבהן התקיימו פגישות ייעוץ והכוונה של ד"ר שגיא עם כל מטופל והוריו. הצורך במפגשי ייעוץ פרונטליים הגביל את היכולת לפרוץ לקהלים נרחבים יותר בישראל ומנע כמעט כליל גישה לשוק העולמי. אז החברה, Dr. Sagie Bedwetting Clinics, פיתחה פתרון טכנולוגי, בשם TheraPee, המדמה טיפול פרונטלי.

פיתוח הפתרון הושלם בקיץ 2013, והוא מוצע כיום בעולם כשירות ענן על תשתית EC2 Amazon לקהל פוטנציאלי של עשרות מיליוני אנשים.

תרחיש טיפולי מדויק לסטטוס הנוכחי

לדברי ד"ר שגיא, "התייעצנו עם כמה חברות סטארט-אפ ועם מומחים טכנולוגיים והבנו ש-AWS היא הבחירה הטובה עבורנו. ל-AWS יש ניסיון, חדשנות ותשתית גלובלית רחבה, המבטיחה רציפות, שרידות גבוהה וביצועים מהירים".

שירות הענן TheraPee מציג בפני ההורים ממשק שבאמצעותו הם מדווחים מדי יום על אירועי הרטבה ליליים בצורה מפורטת. אחת לשבועיים המערכת סורקת את הנתונים ומפעילה אלגוריתם, הבוחר תרחיש טיפולי מדויק לסטטוס הנוכחי, מבין אלפי תרחישים הכלולים בה.

על פי התרחיש, המערכת מציגה רצף של מספר סרטי וידיאו להמשך הטיפול, מבין מאות סרטי וידיאו הכלולים בה. החוויה המוצגת בפני הילד/ה והוריו זהה לטיפול פרונטלי, עם אחוזי הצלחה זהים. בנוסף, היא מאפשרת גם אינטראקציה מלאה, משוב, תשובות לשאלות ועוד. הטיפול כולו אורך שלושה עד חמישה חודשים.

"AWS הפכה אותנו מחברה משפחתית מקומית לעסק גלובלי", אמר ד"ר שגיא, "המסוגל לממש פוטנציאל שוק של עשרות מיליוני לקוחות ברחבי העולם. תוך זמן קצר הפכנו לשם דבר בעולם. מגזין ההורים הנפוץ ביותר בארצות הברית, Parents, הגדיר את הפתרון שלנו כמתקדם ביותר בתחום ההרטבה".

בעקבות הפריסה העולמית, המערכת מוצעת כיום בארבע שפות: עברית, אנגלית, ספרדית וטורקית. הלקוחות באים מ-30 מדינות. בשנים הקרובות החברה מתכננת להוציא גרסאות בגרמנית, יפנית, סינית (מנדרינית), צרפתית, ערבית ועוד.

"תוך זמן קצר הצלחנו להגדיל את המכירות פי שלושה והצפי לגידול גדול פי כמה – עשרות אלפי לקוחות חדשים כל חודש", סיכם ד"ר שגיא. "מלבד הפריסה לכל קצות תבל, אנחנו לגמרי בטוחים שהשירות יפעל ללא דופי ברציפות סביב השעון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים