מחקר: 67% מהמוסדות הפיננסיים הטמיעו כבר בלוקצ'יין

על פי המחקר, ביוזמת VMware, יותר ממחצית הבנקים הגדולים ישיקו בתוך חמש שנים יישומים מבוססי טכנולוגיות דוגמת אפליקציות ניידות, ממשקי תכנות פתוחים לבנקאות, בינה מלאכותית, מציאות רבודה, אימות ביומטרי ובלוקצ'יין

בלוקצ'יין - גם לעולם הערבויות. אילוסטרציה: BigStock

67% מהמוסדות הפיננסיים בעולם מטמיעים כבר עתה טכנולוגיות בלוקצ'יין (Blockchain), כך עולה ממחקר חדש שנערך ביוזמת VMware.

בכנס 20/20 Money, שהתקיים לפני ימים אחדים, הוצגו ממצאי המחקר, שנערך בקרב מנהלים בבנקים הגדולים בעולם. ממצאי המחקר חושפים את האופנים שבהן יעוצב עתיד תעשיית הבנקאות.

על פי המחקר, הבנקים מניחים עתה את היסודות לדיגיטציה של עסקיהם וצופה כי טכנולוגיות חדשניות – אינטרנט של הדברים, אימות ביומטרי, בלוקצ'יין ועוד – תטבענה את חותמן על התעשייה תוך חמש שנים. מהמחקר עולה בבירור כי טכנולוגיה היא זו שתניע את הטרנספורמציה הבאה של הבנקים וכי השאלה כיום היא לא האם להשקיע בטכנולוגיה – אלא באיזו מהירות ניתן לעשות זאת.

כך, לפי המחקר, יותר ממחצית מהבנקים הגדולים, בעלי נכסים בשווי 100 מיליארד דולר ויותר, מתכננים להשיק בתוך חמש שנים יישומים מסחריים מבוססי טכנולוגיות דוגמת: אפליקציות ניידות, ממשקי תכנות פתוחים לבנקאות, בינה מלאכותית, מציאות רבודה, אימות ביומטרי ובלוקצ'יין. כ-78% מכלל מנהלי הבנקים אמרו כי מערכות קול מבוססות AI (בינה מלאכותית) הן בעלות פוטנציאל לחולל מהפיכה בבנקאות המסחרית.

אתגרי יישום

האינטגרציה של טכנולוגיות חדשות בפלטפורמות הקיימות והשדרוג של מערכות היסטוריות – הם האתגרים הגדולים של הבנקים. כך, 46% ממנהלי הבנקים ציינו כי למערכות היסטוריות יש השפעה על היכולת שלהם להשיק מוצרים חדשים. כמחצית מהם, 52%, אמרו כי הבנק שלהם מבצע עתה תהליך מודרניזציה של הדטה סנטר.

כמעט מחצית ממנהלי הבנקים, 48%, אמרו כי הבנק שלהם עורך פרויקטים של מחשוב ענן. 81% מהמשתתפים מקרב בנקים בעלי נכסים של יותר מ-100 מיליארד דולר ו-68% מקרב בנקים בעלי נכסים של 15-100 מיליארד דולר, מטמיעים כבר עתה טכנולוגיות ענן. כ-73% מהבנקים השוקלים פרויקטים חדשים, או מבצעים פיילוט, או כבר מיישמים פרויקטים בענן – צופים השפעה מתונה עד גבוהה בתוך 12 חודשים. 82% צופים השפעה מתונה עד גבוהה בתוך חמש שנים.

באירוע הציג מייקל דיפטרילו, מנהל בכיר לתחום טכנולוגיות בלוקצ'יין, VMware, פתרון פרי פיתוח החברה, המיועד למגזר הבנקאות – אשר נמצא בשלב בדיקת היתכנות, PoC.

לדברי דיפטרילו, "צוותי המחקר והפיתוח שלנו מתמקדים בפיתוח טכנולוגיות בלוקצ'יין שיפתרו חלק מהבעיות בתחום: מהירות סגירת העסקה, עמידות בפני תקלות ואבטחה".

"בשלוש השנים האחרונות פיתחו צוותי הפיתוח שלנו סביבת בלוקצ'יין מלאה, הכוללת כמה חידושים ברבדים, כמו: חוזים חכמים, ספר חשבונות והסכמים (consensus). זהו צעד גדול קדימה במסע הבלוקצ'יין שלנו".

הוא סיים באומרו כי "ברור שלבלוקצ'יין יש את הפוטנציאל לשבש לטובה תעשיות רבות, כולל כל היבט במגזר הפיננסי. נמשיך לעבוד עם שותפינו ולקוחותינו מכל המגזרים, כדי לספק את הפתרונות הנדרשים להיום ובעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים