"הסוד בעולם האינטרנט של הדברים – להתחבר מהר"

לדברי גיא בהירי, מומחה אינטרנט של הדברים בכיר ב-HPE ישראל, "חיבור מהיר יסייע בקבלת המידע מהרכיבים השונים, טיפול בו, ניתוחו ויכולת קבלת החלטות"

גיא בהירי, מנהל טכנולוגי באמת מחשוב. צילום: ניב קנטור

"הסוד בעולם האינטרנט של הדברים הוא היכולת להתחבר במהירות, לטובת קבלת המידע מהרכיבים השונים, טיפול בו, ניתוחו ויכולת קבלת החלטות", כך אמר גיא בהירי, מומחה אינטרנט של הדברים בכיר ב-HPE ישראל.

בהירי דיבר בכנס IoT2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ג') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. את הכנס הנחו אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט ופלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

בהירי ציטט נתונים של גרטנר (Gartner), לפיהם עד סוף השנה החולפת חוברו להם ברחבי העולם 6.4 מיליארד עצמים, גידול של 30% לעומת 2015, והנתון יעמוד על 20.8 מיליארד בשנת 2020. בנוסף, ציטט את חברת המחקר שהעריכה כי עד סוף העשור יהיו מאות מיליוני בניינים חכמים שיכילו רכיבי אוטומציה וניהול אנרגיה.

בהירי תיאר את האתגרים העומדים בפני מי ששוקל להיכנס לתחום: "בדקו האם אתם מחוברים, מה הם החוטים וכיצד מבוצע השידור, יהיו תדרי RF רבים ותהיה להם תלות בכמות המידע שיעבור; האם אתם מאובטחים; האם אתם יכולים לנהל את כל הרכיבים של האינטרנט של הדברים? האם אתם חדשניים ויוצרים ניתוח של כלל המידע הזה?"

להאיץ את מהלכי הארגון

מטרת התפיסה של בניינים חכמים, אמר בהירי, "היא ליצור עולם של בניין חכם, שארגון יישב במקום בו סביבת העבודה יוצרת ערך לעובדים ולארגון".

HPE, אמר בהירי, רכשה את ארובה (Aruba) בשנת 2015, וזו מייצרת ציוד ומפתחת תוכנה לרשתות Wi-Fi. לצד תשתית המומחים של ענקית ה-IT, אמר, "אנו מספקים פתרון מקצה לקצה לעולם הבתים החכמים".

הוא תיאר את אבני הבניין לפתרון לתחום: "עולם החיישנים והמצלמות הוא מרכיב מרכזי בבניין חכם, עם רשת תקשורת המעבירה את כלל המידע בזמן קצר; אנו מחברים את כל האמצעים על מנת לייצר כוח עיבוד ולבנות אינטגרציה מהירה בעולם התקשורת; יש לנו מנוע אינטרנט של הדברים המסייע לקבלת החלטות בזמן אמת; כאשר המידע מגיע, נדרש לבצע לו אימות ולעטוף את כל התקשורת במעטפת אבטחת מידע; לבסוף יש לערוך למידע ניתוח על מנת לקבל תובנות מושכלות".

"צריך ליצור תמונה כוללת לתחום האינטרנט של הדברים עם אבטחת מידע מקצה לקצה", סיכם בהירי. "יש לנו את היכולת להאיץ את מהלכי הארגון בבואו לאמץ תפיסת אינטרנט של הדברים בכלל ובתים חכמים בפרט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים