משרד הכלכלה יוצא לשלושה מכרזי מחשוב בהיקף של מיליוני שקלים

את המכרזים מוביל אגף מערכות המידע במשרד, בראשתו של המנמ"ר הוותיק, שמעון ברונר

שמעון ברונר, מנמ"ר משרד הכלכלה. צילום: קובי קנטור

משרד הכלכלה יוצא לשלושה מכרזי מחשוב גדולים, בהיקף של מיליוני שקלים. שלושת המכרזים, שפורסמו כל אחד בנפרד, עוסקים בהעברת מתקני אגף המחשוב למבנה מרכזי אחד בהר חוצבים, איחוד מכרז הכולל לשיפור ושדרוג מערך אבטחת המידע של המשרד, ומכרז חדש העוסק בהטמעת כלי BI .

את המכרזים מוביל אגף מערכות המידע במשרד הכלכלה בראשתו של המנמ"ר הוותיק, שמעון ברונר.

המכרז להעברת חדרי מחשב, הוא חלק מפרויקט איחוד פיזי של יחידות המחשב של המשרד עם כ-100 שרתים, שהיו מפוזרים עד כה באתרים שונים. כעת בעקבות הקמת המבנה החדש של האגף בהר חוצבים, הם יועתקו לשם. היקף המכרז הוא מאות אלפי שקלים, ובין החברות שעשויות להתעניין בו נמנות חברות כמו מטריקס, אמת מיחשוב, מלם תים וחברות נוספות שמתמחות בנושא.

שדרוג כל תחום אבטחת המידע

יצוין כי במבנה החדש של אגף המחשוב בהר חוצבים כבר הושלמו כל עבודות התשתית והכבילה לקליטת חדרי המחשב. עם השלמת המעבר ישלים אגף המחשוב את ההיערכות של ה-DRP במתקני בזק בינלאומי ביפו. עם סיום המכרז ובחירת הזוכה יעברו לשם כל 150 עובדי אגף המחשוב.

המכרז השני, המשמעותי יותר, הוא מכרז שדרוג כל תחום אבטחת המידע במשרד הכלכלה. המכרז כולל גם רשימה של כלים ופתרונות שהזוכה במכרז יציע ליחידות השונות וכן יכלול הטמעה, הדרכה ועדכון גרסאות ישנות. מרכיב חשוב במכרז הוא הגנה על סייבר. היקף המכרז הוא מיליוני שקלים, ולדברי ברונר, ניתנה בו עדיפות לעסקים קטנים ובינוניים, שיש להם יכולת להציע פתרונות בתחום האבטחה.

המכרז השלישי הוא בתחום ה-BI – רוחבי לכל יחידות המשרד. המכרז יתפרסם בימים הקרובים והוא מזמין חברות שיציעו כלים מתקדמים לניתוח ויישומי BI לשימוש מקבלי ההחלטות במשרד.

הוזלת מחירים לצרכן

המכרז הוא חלק מתוכניות העבודה של אגף המחשוב לשנתיים הבאות. מדובר בין היתר בפיתוח מערכות מידע לתמיכה מלאה וגמישה בתהליכי העבודה בראיה אינטגרטיבית ועל פי אסטרטגיה ויעדי המשרד. בנוסף כוללות התוכניות איסוף נתונים ומתן כלים ותשתיות לכל הדרגים שהם חלק ממכרז ה-BI: אסטרטגי, מינהלי ותפעולי לניהול וניתוח ידע ומידע.

תוכניות העבודה של אגף המחשוב לשנים הבאות, כוללות: שילוב ושיתוף מידע עם גורמי חוץ המשיקים למשרד, מתן שירות על ידי יישום טכנולוגיות מתקדמות בפיתוח, תחזוקה והטמעת יישומים ותשתיות.

תקציב משרד הכלכלה לשנת 2017 -2018 עומד על 6.4 מיליארד שקלים. התקציב כולל גם את תקציב המדען הראשי והרשות לחדשנות, שעומד על כמיליארד שקלים, הקצאת סעיפי תקציב שונים לחדשנות ושילוב הטכנולוגיה במפעלי התעשיה, כחלק מהמאמץ להגדלת הפריון, הגדלת יכולת התחרות של המפעלים והיצרנים והוזלת מחירים לצרכן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים