"היכולת להרכיב משהו מאפס מאפשרת להשפיע משמעותית על העולם הטכנולוגי"

לקראת הכנס שייפתח מחר (ב') בסן פרנסיסקו, מספר אוהד לוי, מהנדס תוכנה בכיר ברד-האט ישראל, על פרויקט הקוד הפתוח ״פורמן״ שייסד, ושהפך בהמשך לפתרון ה-Satallite של החברה - בזכותו יקבל השנה בוועידה את אות נשיא החברה

26/06/2016 10:42
אוהד לוי, מהנדס תוכנה בכיר ברד-האט ישראל

"אחרי שנים רבות בעולם הקוד הפתוח ובזה הסגור, אני מבין כיום שמודל פיתוח תוכנה שאינו פתוח הוא מודל שאינו תואם עוד את תפישת עולמי", אומר אוהד לוי, מהנדס תוכנה בכיר ברד-האט (Red Hat) ישראל, בראיון שנערך עימו, לקראת Red Hat Summit, שייפתח מחר (ב') בסן פרנסיסקו.

"היכולת להרכיב משהו מאפס כמו גם להצטרף ולתרום לפיתוח קיים, מאפשרות לכל חבר בקהילת הקוד הפתוח להשפיע באופן משמעותי על העולם הטכנולוגי, ללא קשר לתפקידו או למיקומו בהיררכיה של ארגון כזה או אחר".

הכנס השנתי של החברה שייפתח ביום שני הקרוב בסן פרנסיסקו, מסומן כאירוע מיוחד וחגיגי עבור מרכז הפיתוח של רד-האט בישראל, שכן זו השנה הראשונה בה זוכה עובד מישראל באות ההוקרה של נשיא רד-האט העולמית; ולא אחד אלא שניים – לוי עצמו ומיכאל צירקין, שנבחרו מבין 8,000 עובדי החברה בעולם.

לדברי לוי, הבחירה התבצעה באמצעות הערכת עמיתים שנערכה לאורך השנה האחרונה, כאשר ועדת החלטה מאשרת בסופו של תהליך את הבחירה במועמדים. "זו הדרך של רד-האט להוקיר עובדים על תרומה יוצאת דופן. אני שמח ונרגש להיכנס למועדון היוקרתי הזה וחש תודה לכל מי שמצא אותי מתאים לכך".

פרויקט של איש יחיד

הזכייה באות נשיא החברה הגיעה לידי לוי בזכות יצירת ערך חשוב לחברה באמצעות ייסוד קהילת קוד פתוח בפרויקט המכונה ״פורמן״, ולהביאו לכדי מוצר מסחרי בשם Satallite, בסיוע קבוצה של מפתחים ברד-האט. ״מפרויקט של איש יחיד, הפיתוח הפך לפתרון שמעורבים בו עשרות אנשים, וכיום הוא משולב במוצרים שונים של רד-האט ומספק מענה לבעיות מורכבות עימן התמודדנו״, מסביר לוי.

על תחילת פרויקט פורמן מספר לוי כי ״לפני כשבע שנים, בטרם התבססותו של עידן הענן, עבדתי בחברה גדולה בחו"ל, שכללה מבנה מורכב עם המון אתרים, דטה סנטרים ורשתות; רק מחלקת ה-IT לבדה מנתה מאות אנשים. עבודתי בחברה התמקדה בין היתר בבניית פתרונות קונסולידציה ואחידות בדרכי העבודה והפתרונות הטכנולוגיים בין אתר אחד למשנהו; מורכבות מוכרת שמאפיינת חברות גדולות".

"מאחר וגיליתי כבר אז מעורבות בקהילת הקוד הפתוח החלטתי לבנות כך את הפתרון. המנהלים שלי בחברה דחו את הרעיון בעיקר בטענה של אחריות משפטית שעלולה לחול עליהם. מנהל אחד אף היה ספציפי ביותר ואמר שבעולם הפתוח הפתרון עשוי למצוא את דרכו למערך המחשוב במעבורת או תחנת חלל, ואם חלילה יתרחש אסון, החברה עשויה לשאת באחריות. צחוק הגורל; מספר שנים אחר כך הסתבר לי שפורמן אכן אומץ בחברת שיגור הטילים ספייסיק".

לאחר שלוי לא קיבל אישור לעבוד על הפרויקט הוא עבר לעבודה בסינגפור בחברה אחרת, והמשיך לעבוד בזמנו הפנוי בערבים על הפרויקט שלו. "התהליך של להעלות את הקוד הפיתוח שלך לקהילה ותוך זמן קצר לקבל התייחסויות, שיפורים ותוספות ממפתחים מוכשרים בקהילת הקוד הפתוח הוא מפתיע ומרתק. הפרויקט תפס תאוצה והתעניינות רבה, ומשתמשים בתחומים שונים החלו לעשות שימוש בפתרון".

תקשורת שוטפת ופורה

"איכשהו העניינים התגלגלו לכך שעברתי לעבוד באותה תקופה ברד-האט, ובעקבות אתגרים עימם התמודדנו בקבוצה, הצעתי את פורמן כפתרון לבעיה. פורמן אכן אומץ לסגור איזו פינה בפונקציונליות שחסרה אצלנו, ואט אט הוא החל לגדול ולהתעצם לפתרון המסחרי החשוב שהוא היום – Satallite 6. כיום הפרויקט בגרסתו הפתוחה והמסחרית מאומץ הן על ידי חברות סטארט-אפ קטנות והן על ידי חברות גדולות כמו וולמארט (Walmart) ו-eBay שמותקן במאות אלפי שרתים שלהם".

לדבריו, הוועידה השנתית של רד-האט, מעבר להכרזת פתרונות חדשים והצגת מפת הדרכים של החברה, מהווה הזדמנות עבור אנשי החברה להיפגש לשתף ולהיחשף לרעיונות חדשים.

"אומנם בעולם הקוד הפתוח התקשורת בין החברים בקהילה היא שוטפת ופורה, אבל מול לקוחות ומשתמשים אני וחברי המהנדסים לא זוכים לעבוד ביומיום, ולכן באירוע אנו מצליחים לגשר על הפער ומתקשרים באופן אישי עם המשתמשים ומקשיבים מה חסר ומה נדרש עבורם, והאם מפרספקטיבה של השטח אנו צועדים בכיוון הנכון".

לוי חותם בכך שהוועידה תכלול את כל מה שיש לרד-האט להציע בתחומי מערכת הפעלה, פיתוח יישומים ומובייל, והיא טומנת בחובה ערך רב עבור כל מי שיש לו נגיעה בעולם הקוד הפתוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים