הושקה שדולה בכנסת למען חברות ההיי-טק הצומחות

השדולה מיועדת לטפל בצרכיהן של החברות הללו ולעודד אותן להישאר בישראל ● בדיון הראשון קראו המשתתפים לממשלה להתערב בנושא

חוק כלכלי חדש. צילום: BigStock

שדולה חדשה בכנסת מבקשת לטפל בצרכיהן של חברות ההיי-טק הצומחות בישראל ופועלות בשווקים הבינלאומיים. השדולה, אותה מובילים הח"כים יואב קיש (הליכוד) ופרופ' מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני), קמה על מנת לטפח ולתמוך בחברות היי-טק ישראליות שהתפתחו וצמחו ומעסיקות כיום אלפי עובדים במשק הישראלי. כינוס הייסוד שלה התקיים אתמול (ג').

מהשדולה נמסר כי המטרה העיקרית הניצבת בפניה היא עידוד וטיפוח חברות היי-טק גדולות במשק, על מנת לייצר מספר גדול ככל האפשר של חברות טכנולוגיה ישראליות המתחרות בשוק הבינלאומי. ראשי השדולה הדגישו בכנס את חשיבות שיתוף הפעולה בין הכנסת לממשלה על מנת להביא למימוש מטרותיה.

ח"כ קיש אמר בדיון כי "כשאנחנו שומעים על עוד אקזיט, חשוב להדגיש את החשיבות האסטרטגית של חברות הצמיחה למדינת ישראל. כמדינה שמטפחת, מקדמת ומגדלת דורות של יזמים, המשימה שלנו היא לפני הכול לפתח חברות ישראליות מובילות שוק ברמה העולמית, ולא לתת להן תמריץ לייצא את ההון והמשאבים שלהן במכירה מוקדמת לחברות בחו"ל. המשמעויות של טיפוח ופיתוח חברות הצמיחה הן יותר מקומות עבודה וחיזוק מעמדה של ישראל כאומה מתקדמת עם חוסן כלכלי".

ח"כ טרכטנברג ציין כדוגמה את Wix, ש-"המשיכה לגדול בארץ, אבל בניגוד לאקזיט, זו חדשה שלא זכתה לכותרות – ולא בכדי". לדבריו, "יש חשיבות לאירועים שאנחנו בוחרים לבנות סביבם את האתוס הלאומי של הכלכלה הישראלית. הכינוס הזה נועד לעודד את התופעה המבורכת של החברות שצומחות בישראל ולסייע בבניית אתוס לאומי חדש, שבו חברות הצמיחה יהיו במרכז, לצד חלום האקזיט".

"על הממשלה והכנסת להצעיד את התעשייה קדימה"

ניר זוהר, נשיא Wix ויו"ר פורום חברות הצמיחה, קרא לרשויות לעזור ואמר כי "החזון של בניית חברות טכנולוגיה ישראליות גדולות נמצא בהישג יד, התעשייה כבר שם, אבל היא לא יכולה לעשות זאת לבד. על הממשלה והכנסת להצעיד אותה קדימה, כי זה משתלם למשק ולחברה בישראל. הקמת השדולה היא צעד חשוב בדרך הזאת".

אלי גרונר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שהשתתף בדיון, טען כי הממשלה כבר עושה זאת. לדבריו, "התחלנו לפתוח ערוצים מול רשות המסים וגופים ממשלתיים נוספים, למען העניין. אני לא מרבה להופיע בשדולות, אבל אני פה כדי להעביר מסר בשם ראש הממשלה: אנחנו רואים את חברות ההיי-טק הצומחות כמנוע עיקרי של המשק ואנחנו שואפים להיות ידידותיים אליהן. אנחנו לא רוצים להפריע אלא להפך – להבין מה מפריע להן ולנסות ולעזור. יש לחברות הללו שותף בירושלים".

דובר נוסף בדיון היה אבי חסון, המדען הראשי. הוא אמר כי "יותר ויותר סטארט-אפים מבשילים והופכים לחברות בשלבי צמיחה שונים. אנחנו מבינים שיש לחברות הללו אתגרים ייחודיים ועל כן, בימים אלה אנחנו מקימים זירה ייחודית שתבנה כלים מותאמים לאתגרים של השלב הספציפי הזה במחזור חיי החברה. צמיחה של חברות ישראליות לדרגות בשלות ובגרות היא חשובה ומשמעותית לתעשייה ולכלכלה הישראלית. לרשות החדשנות תפקיד משמעותי וחשוב בתמרוץ ובמתן כלים ייחודיים, המותאמים לאתגרים של החברות הללו. אנחנו עמלים על ייצור של מגוון אפשרויות לצמיחה אשר יעודדו חברות לבחור בנתיב של גדילה עצמאית בישראל״.

בין הח"כים הנוספים שנטלו חלק בכינוס היו מייקל אורן (כולנו), אמיר אוחנה (הליכוד), איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני), עודד פורר (ישראל ביתנו) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי).

יצוין כי השדולה החדשה מצטרפת לשדולות נוספות בכנסת שעוסקות בענף, בהן שדולת ההיי-טק בראשותו של ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ושדולת הסטארט-אפים בראשותם של ח"כ קיש וח"כ יואל חסון (המחנה הציוני).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים