אמיר רמון, EMC: "בלי שימוש בפינטק – הבנקים יפסידו"

"הפתרון הוא שילוב הפינטק בעולם המסורתי, וניתן לערוך את השינויים בתוך שבועות במקום בתוך שנים", ציין רמון, מנהל תחום המגזר הפיננסי בחברה

אמיר רמון, מנהל תחום המגזר הפיננסי ב-EMC. צילום: קובי קנטור

"המתחרים של בנק אינם הבנקים האחרים, אלא חברות ושחקנים אחרים בשוק התשלומים, כמו PayPal או הביטקוין. אם הבנקים לא ישתמשו בטכנולוגיות פינטק – הם יפסידו להם בתחומים הרלוונטיים", כך אמר אמיר רמון, מנהל תחום המגזר הפיננסי ב-EMC.

רמון דיבר בכנס FinTech 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"חברות הפינטק מציעות לבנקים שיטות פיתוח מתקדמות ותהליכי עובדה פשוטים, והם אינם מוגבלים לתשתית שלהם", ציין רמון. "הפתרון הוא שילוב הפינטק בעולם המסורתי. ניתן לערוך את השינויים בתוך שבועות במקום בתוך שנים".

לדבריו, "יש בנקים שמשאירים את המערכות הוותיקות אבל לא משדרגים אותן אלא בונים בהדרגה מערכות חדשות, מבוססות פינטק. לעומתם, יש כאלה שבונים בנק חדש מאפס באמצעות אפליקציות ענן. שילוב הפינטק יהיה כלי מרכזי בתחרות של בנק מול השחקנים האחרים".

"ללכת בדרך קלה יותר"

אייל ששון, מנכ"ל Commugen, ביקש בדבריו בכנס לענות על השאלה כיצד צריכות חברות פיננסיות להשתמש בטכנולוגיה כדי להיות תחרותיות.

אייל ששון, מנכ"ל Commugen. צילום: קובי קנטור

אייל ששון, מנכ"ל Commugen. צילום: קובי קנטור

הוא אמר ש-"הסיבות העיקריות למעבר לשימוש בפינטק הן קושי בהגנה על המערכות הישנות ויעילות תפעולית מוגבלת. זאת, בעוד שהממשלה תומכת בעסקים רזים. כדי שהאנשים והתהליכים בתוך הארגון יהיו מוכנים לשינוי צריך, לדוגמה, להחליף את האקסל (Excel) בכלי שכולם משתפים בו, שניתן לרדת בו לפרטים, שמגיעים בזמן אמת".

עצתו של ששון לחברות הפיננסיות היא: "תתעקשו לנהל את התהליכים הפיננסיים שלכם בכלי IT מתאימים, תשיגו שקיפות למעלה, למטה ולצדדים ותגלו כי הדרך שהרגליים שלכם הולכות בה קלה יותר".

שילוב בין ה-BI ל-Big Data

איתמר בן חמו, מנכ"ל Vision.bi וסגן נשיא לצפון אמריקה ב-Keyrus, הציג את מערכות ה-Big Data ש-Vision.bi מציעה לארגונים גדולים, ובכלל זה לארגונים פיננסיים. המערכות האלה משלבות את עולם ה-BI המסורתי עם אנליטיקה של Big Data. כמו כן, יצוין שמלבד אנשי ה-BI מפעילה החברה צוותים הפועלים כחברות סטארט-אפ.

איתמר בן חמו, מנכ"ל Vision.bi וסגן נשיא לצפון אמריקה ב-Keyrus. צילום: קובי קנטור

איתמר בן חמו, מנכ"ל Vision.bi וסגן נשיא לצפון אמריקה ב-Keyrus. צילום: קובי קנטור

לדברי בן חמו, "צריך למצוא את הערך של הפרויקט שבאמצעותו יבוצע הפתרון. חברות ישראליות מסתכלות על Big Data ועל פרויקטים של Data Warehouse לתקופה של חצי שנה וצפונה. אנחנו ממליצים להתחיל בקטן. המובילים של הפרויקטים צריכים להיות מנהלי הדיגיטל והחדשנות צרכיה להתחיל מצרכים אמיתיים".

"הלקוחות הפיננסיים – בנקים, חברות ביטוח וגופים נוספים – מבקשים יחס אישי, גמישות ואג'יליות. כדי לספק זאת יש צורך בנתונים. אלה משתנים ומגיעים בצורות שונות ובגדלים שונים. יש כיום יותר ערוצים – אפליקציות, רשתות חברתיות ועוד – שהמידע המופק מהם הוא חצי מובנה או אפילו לא מובנה כלל. ערוצי האונליין צריכים להגיב מהר ולקבל את המידע על הטרנזקציות של כל לקוח בזמן אמת ומנקודת מבט אחת", סיכם בן חמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים