יריב ענבר, מדיאטק-ג'ון ברייס: "בשנת 2016 שוק ההדפסה בתלת מימד יגיע לכל בית"

לדברי ענבר, מנכ''ל המכללה, לפני חמש שנים איש לא ידע להגות את המונח הזה בכלל ● עוד הוא מבהיר כי "כיום ניתן לצאת לשוק בצורה מהירה יותר מבעבר - התחום הזה הופך להיות לחלק מהחיים"

יריב ענבר, מנכ''ל מכללת מדיאטק-ג'ון ברייס. צילום: קובי קנטור

"בשנת 2016, שוק ההדפסה בתלת מימד יעבור לייצור המוני ויגיע לכל בית". כך אמר יריב ענבר, מנכ"ל מכללת מדיאטק-ג'ון ברייס.

ענבר דיבר בכנס הדפסה תלת-מימדית, 3DPrinting. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א'), במרכז הכנסים אווניו, קריית שדה התעופה. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ענבר עצמו, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי ענבר, ששימש כיושב ראש ועדת התכנים של הכנס, "לפני חמש שנים איש לא ידע להגות את המונח 'הדפסה בתלת מימד'". כך, להמחשת השינוי שהתחום עבר, הוא הציג כותרת מעיתון מעריב משנת 1982: "שנת מפנה למחשב הביתי", בה הכתב שאל "האם המחשב הביתי אכן יגיע לבתים?". לדברי ענבר, "אני מעריך כי בשנת 2016 נתחיל לראות מדפסות תלת מימד והדפסות תלת מימד בבתים, כי המחירים יירדו".

נתון נוסף המעיד על השינוי שעובר השוק, ציטט ענבר מחקר, לפיו "23% מאבות הטיפוס מיוצרים כיום בהדפסה בתלת מימד. לפני שלוש שנים הנתון היה קרוב לאפס. כיום זה כבר תקן, אנשים מדפיסים בעצמם אבות טיפוס".

ניתן לצאת לשוק בצורה מהירה יותר מבעבר

לדברי ענבר, "כיום ניתן לצאת לשוק בצורה מהירה יותר מבעבר, בשל הדפסה בתלת מימד". כך, ציין, "יש תוכנה, Builder, אשר מגיעה בתוך Windows 10, המותאמת להדפסה בתלת מימד". הוא הוסיף כי גם אקרובט (Acrobat Reader) של אדובי (Adobe) משווקת כיום תוכנה לעולם התלת מימד, "התחום הזה הופך להיות לחלק מהחיים".

כך, ציין ענבר, "התחום הגיע כבר לשטח. בצי השישי של ארצות הברית, על כל נושאת מטוסים יש מדפסות בתלת מימד. זאת, לטובת יצירת חלקי חילוף למטוסים. בדרך זו ניתן לקצר משמעותית את החזרת המטוסים לכשירות – בתוך 24 שעות". דוגמה נוספת, ציין ענבר, "מגיעה מחברת התעופה בואינג (Boeing): היא מכניסה לתהליך הייצור של המטוסים 20 אלף חלקים אשר הודפסו בטכנולוגיית תלת מימד. מדובר בנתון ההולך וגדל".

מגמות נוספות אותן ציין ענבר הן "הדפסה צבעונית – אנו רואים שזו הולכת ומתפתחת". בתחום הרפואי, אמר, "הפרוטזות המשוכללות משפרות באופן משמעותי את חיי הנכים והמוגבלים".

ענבר סיכם בציינו כי "על פי חברות המחקר, תחום מההדפסה בתלת מימד עתיד לגדול. כך, מחירי המדפסות יורדים, ובמקביל – המדפסות הופכות לאיכותיות ולמהירות יותר. העולם צועד לכיוון של מדפסות מהירות יותר, מדויקות יותר, צבעוניות וידידותיות. יש דרישות של כוח אדם מקצועי לתחום. השוק נהיה יותר בשל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אימרקום

    כתבה חשובה. לעתיד לבוא, בדיוק כמו הטלפון החכם, נראה מדפסת תלת מימד בכל בית, האימוץ של הטכנולוגיה מתחיל באדם הקטן.

אירועים קרובים