יבמ הקימה דטה סנטר שלישי בארץ – בעשרות מיליוני שקלים

המתקן ממוקם בלוד ושטחו 400 מ"ר ● הוא מספק שירותי אירוח, אחסון וענן, ומחובר בעורקי תקשורת לשני האתרים האחרים של יבמ בישראל - בפתח תקווה ובנתניה

טקס חנוכת הדטה סנטר החדש של יבמ. ראשון משמאל מבין גוזרי הסרט: רועי פולניקוויאט, מנהל שירותי חוסן ביחידת ה-GTS של יבמ ישראל. לידו שי הראל, ראש חטיבת השירותים הטכנולוגיים ביבמ ישראל

יבמ (IBM) ישראל הקימה דטה סנטר שלישי בארץ, בלוד. הדטה סנטר מצטרף לשניים נוספים שיש לענק הכחול, בנתניה ובפתח תקווה. היקף ההשקעה בו לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על עשרות מיליוני שקלים.

אתמול (ג') ערכו סיור במתקן החדש פורום המנכ"לים והמנמ"רים C3, פורום התשתיות DCFI ופורום CTO ו-CSC – כולם מבית אנשים ומחשבים. הנחה את האירוע יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. בסיומו חנכה יבמ את הדטה הסנטר עם אורחי המפגש, שגזרו את הסרט.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

הדטה סנטר ממוקם בקומה מינוס שתיים מתחת לאדמה בבית מזרחי-טפחות במרכז הטכנולוגי בלוד. שי הראל, ראש חטיבת השירותים הטכנולוגיים (GTS) ביבמ ישראל, אמר באירוע כי לענק הכחול יש ברחבי העולם 400 חדרי מחשב ללקוחות ובהם מיליוני מטרים רבועים. שניים מאותם חדרים נמצאים בישראל: זה שבמטה החברה בפתח תקווה, המשתרע על פני 1,500 מ"ר, וזה שבנתניה, המכיל 900 מ"ר. כעת, אמר, מצטרף אליו הדטה סנטר השלישי, בשטח של 400 מ"ר. הוא ציין כי שלושת האתרים מחוברים בעורקי תקשורת, שמאפשרים קישוריות ביניהם.

מה מספק המתקן – ומה הוא כולל?

הראל אמר כי המתקן מספק שירותי אירוח, אחסון ומחשוב ענן במעטפת של שירותים. "הוא עומד בתקינה מתקדמת (Tier3) בהיבטי המבנה, המערכות שבו והשרידות, עם רמת זמינות של 99.999% ויתירות של N+1", הוסיף. הוא ציין כי ארגונים יכולים להשתמש במתקן לטובת אירוח אתר ה-IT הראשי שלהם, או לטובת אתר הגיבוי.

לדברי הראל, הדטה סנטר, כמו מתקנים אחרים של יבמ, מושכר לטווח ארוך בגלל התפיסה של הענק הכחול שלא לרכוש נדל"ן.

בסיור שנערך עלה כי במתקן של יבמ הוכנסו שיפורים לעומת המתקנים של מזרחי-טפחות. הדטה סנטר של הענק הכחול הוא בעל שני חיבורים שונים לחברת החשמל, וכך גם ההזנה של מערכות התקשורת – שהיא כפולה. גם מערך הקירור כפול, לאספקת יתירות, עם צנרת מים קרים כפולה אף היא, שמספקת טמפרטורה של 15 מעלות. בדרך זו מתקבל גיבוי מלא ללקוחות הארגוניים המתארחים בו. הקירור במתקן נבנה בשיטת In Row – וככזה, הוא ירוק יותר ויעיל משיטות הקירור המסורתיות, עם רצפה ובה תעלות אוויר.

בנוסף, יש במתקן מערכות בקרה מבנה (BMS) ושו"ב, לטובת אבטחה פיזית, עם קבלת התראות בזמן אמת ועבודה סביב השעון. זאת, לצד מערכות אבטחת מידע. לטובת השרידות במקרה אסון, כולל המתקן של יבמ שלושה גנרטורים, עם גנרטור נוסף, לכיסוי העומסים. כך, במקרה אסון, המתקן יכול לעבוד עם 100 אלף ליטר דלק, למשך 72 שעות – ללא הזנת חשמל מחברת החשמל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Data center

    סבבה, ובהצלחה. רק מדוע באיזור מספר 2 המטווח ביותר בארץ?

  2. Dee

    נשמע מלהיב! רק דבר אחד מפריע לי: האם אתם חושבים, שקוראיכם לא היו יודעים מה זה מרכּז נתונים? מדוע להשתמש בלועזית (דטה סנטר)?!

אירועים קרובים