דאנקן סטיוארט, מנהל המחקר העולמי של דלויט: כך ייראה העולם הטכנולוגי בעתיד

מה יהיה "הדבר הבא?" את מי בדיוק תשרת מגמת האינטרנט של הדברים? ועל מה צרכני מדיה מוכנים לשלם? ● הצצה לתחזיות של פירמת הייעוץ הגדולה

דאנקן סטיוארט, מנהל המחקר העולמי של דלויט

עתידות: בשנת 2065 יהיה אסור לנהוג ברכבים בישראל. את ההצהרה הזו נתן דאנקן סטיוארט, מנהל המחקר העולמי של דלויט (Deloitte), פירמת הייעוץ וראיית החשבון, בכנס שערכה. מדובר באירוע שנתי בו חושפת החברה את התחזיות העתידיות שלה למגזרי הטכנולוגיה, המדיה והתקשורת. גם דלויט חוזה כי "הדבר הבא" יהיה הרכב המקושר (Connected car) ולדבריה, ההיקף הצפוי של השוק הזה יגיע למאות מיליארדי דולרים. עם זאת, ייקח עוד זמן עד שניתן יהיה לעוזב את ההגה ולתת לטכנולוגיה לנהוג במקומנו.

בין המשתתפים בכנס, שנערך במרכז הכנסים של הבורסה, ניתן היה למצוא את מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט, ד"ר ניר צוק מהאוניברסיטה העברית בירושלים ורו"ח טל חן, שותף וראש מגזר ההיי-טק בדלויט.

על פי סטיוארט, Google Glass נכשלו משום שהיו מוצר לא מוכן ובשל המחיר השבוה מאוד שלהם. על כן, המסר שלו לחברות שמתכננות לייצר מוצרי מחשוב לביש הוא שחובה עליהן לספק סוללה חזקה, חוויית מוצר ועלות מצוינת.

עוד הוא אמר כי האינטרנט של הדברים מתחיל לבוא לידי ביטוי וכי עיקר פעילותו תהיה עבור ארגונים גדולים, להם הוא יספק יכולות מורכבות וחסכון משמעותי בעלויות.

הוא הוסיף כי "על יצרני תכני המדיה להיות ערוכים לכך שהצרכנים, שבדרך כלל לא רוצים לשלם עבור צפייה בתכנים, מוכנים לשלם עליהם רק כשמדובר בשידורי אירועים, למשל הופעות ופסטיבלים. הם מרגישים חלק מהאירוע".

תופעה מעניינת שמתרחשת בבריטניה ואותה הזכיר סטיוארט היא Click and collect – סופרמרקטים מאפשרים להזמין את המוצרים דרך האינטרנט ואלה לא מגיעים לביתו של הלקוח אלא מחכים לו ליד הסופרמרקט. כך, הלקוח יכול להגיע למרכול ולקבל אותם באופן מיידי, מבלי לחכות בתורים מייגעים.

ישראל ב-2048

ד"ר צוק דיבר באירוע על חשיבות המעבר ממצב של אומה המתבססת על "נראה ונשמע" (התבססות על תגובה) למדינה שצריכה לבנות תוכניות לטווח ארוך. הוא פירט כיצד, לתפיסתו, צריכה ישראל להיראות במלאות לה 100, ב-2048:

  • פחות תגובה ויותר תכנון לטווח ארוך.
  • מעבר מיזמות ליוזמות, לשיפור בתוך מערכות קיימות.
  • להסתכל על מה שרוצים שיהיה ולא רק על מה שיש באותו הרגע.
  • חיפוש יוזמה מקומית מוצלחת והגדלתה לרמה הארצית.
  • לא רק לייצא ידע, אלא גם ללמוד מהעולם.
  • עידוד יזמות חברתית.
טל חן, שותף וראש מגזר ההיי-טק של דלויט

טל חן, שותף וראש מגזר ההיי-טק של דלויט

עוד צופים בדלויט כי בשנים הקרובות גידול במספר השחקנים המציעים תוכן טלוויזיוני בתשלום, לרבות חברות כבלים ולוויין שמציעות חבילות VOD כמוצר נפרד, העומד בפני עצמו. מגמה זו תביא להמשך הגידול במספר בתי האב שמשלמים על תכנים נוספים, מעבר לשירותי הטלוויזיה ה-"בסיסיים" (Pay-TV).

לדברי רו"ח חן: "מגמה זו עומדת בסתירה לתחזיות שהתפרסמו בשנים האחרונות על נטישה של לקוחות את שירותי הטלוויזיה המסורתיים (כבלים ולוויין) ומעבר לשירותי VOD בלבד. Cord cutting היא תחזית שכולם מצפים לה כבר שנים רבות ומנויים רבים של שירותי VOD הביעו את נכונותם להתנתק משירותי הטלוויזיה המסורתיים, אולם נכונות זו לא ממומשת שנה אחר שנה".

חוות דעת

ההבנה המעמיקה של צריכה ושימוש במידע ובטכנולוגיה קריטית עבור חברות לבניית הפעילות הכלכלית שלהן בעתיד. מצד אחד, איך מתכננים מוצר כדי שיתאים לצרכים של הקהל בשלב יותר מתקדם ובד בבד מצליחים לבסס הצלחה כלכלית. מצד שני, הבנה מעמיקה של התנהגות צרכנית, עם שקלול של יכולות טכנולוגיות, לא רק בצורה שבה אנחנו חושבים שיש לצרוך אותה, אלא גם בצורה שתתקבל על ידי הלקוח. משמע, שימוש נוח בעלויות שהוא יהיה מוכן לשלם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים